” 20 г. Геаграфія 8 клас Тэма: Унутраныя воды Паўднёвай Амерыкі




Дата канвертавання01.02.2017
Памер65.03 Kb.
____” _____20 г.

Геаграфія

8 клас

Тэма: Унутраныя воды Паўднёвай Амерыкі

Мэты і задачы:

  • Пазнаёміць вучняў з найбуйнейшымі рэкамі і азёрамі Паўднёвай Амерыкі; сфарміраваць у вучняў уяўленні пра асноўныя рысы рэк і азёр мацерыка – уласцівасцях, характары цячэння, крыніцах жыўлення і рэжыме, размеркаванні па тэрыторыі Паўднёвай Амерыкі;

  • усталяваць залежнасць унутраных вод ад рэльефу і клімату.

  • Працягнуць фарміраванне ў вучняў уменне ўсталёўваць прычынна-следчыя сувязі, працуючы з рознымі геаграфічнымі картамі, уменне складаць характарыстыку геаграфічных аб'ектаў; фарміраванне ў школьнікаў уяўленняў і ведаў пра асаблівасці прыроды Паўднёвай Амерыкі; успомніць ужо вядомыя і разабраць з вучнямі новыя тэрміны і паняцці.

  • Выхоўваць у школьнікаў дапытлівасць, асцярожнае стаўленне да прыроды, самастойнасць; развіваць цікавасць да геаграфіі.

Абсталяванне:
Карты Паўднёвай Амерыкі – фізічная, кліматычная, карта кліматычных паясоў, атласы, апісальны матэрыял з хрэстаматый і кніг для пазакласнага чытання,

Метады і формы:

Наглядны, тлумачальна-ілюстрацыйны, праблемна-пошукавы, рэпрадуктыўны, практычны, самастойная праца; калектыўная праца,

групавая, індывідуальная, дыферэнцыяваная.

Тып уроку: Камбінаваны.

Тэрміны і паняцці: Водападзел, рачная сістэма, рачны сцёк, жыўленненне і рэжым рэк,

вадаспад, возера-лагуна.



Наменклатура:

Рэкі: Амазонка, Мараньон, Укаяли, Мадэйра, Рыу-Негру, Арынока, Парана, Парагвай.

Вадаспады: Ігуасу, Анхель,

Азёры: Маракайбо, Тытыкака,



Франтальнае апытанне.

Назавіце паветраныя масы, якія фарміруюць клімат мацерыка.

Вызначыце па карце кліматычныя паказчыкі для кожнага з кліматычных паясоў.

Апішыце пагодныя ўмовы ўмеранага пояса ў розныя поры года.

У якія раёны Анд трэба здзейсніць вандраванне, каб за кароткі тэрмін убачыць як мага больш кліматычных адрозненняў?

Дзе выпадае найбольшая і найменшая колькасць ападкаў і чаму?


III. Этап падрыхтоўкі вучняў да засваення новых ведаў

1. Праца з новымі тэрмінамі і паняццямі.( Тлумачэнне праводзіцца пры дапамозе табліц).

2. Фарміраванне ўяўлення пра ўнутраныя воды Паўднёвай Амерыкі пры дапамозе карт атласа пад кіраўніцтвам настаўніка.

Пры дапамозе карт выканаеце заданні:

а) пакажыце буйныя рачныя сістэмы Паўднёвай Амерыкі;

б) да якіх акіянаў яны належаць?

у) якая роля рэльефу ў фарміраванні рачной сеткі?

г) як кліматычныя ўмовы мацерыка ўплываюць на размеркаванне рачной сеткі?

д) якія асноўныя крыніцы жыўлення рэк Паўднёвай Амерыкі?

е) кажуць, што « рэкі – люстэрка клімату», як вы гэта разумееце?


- Які вывад вы можаце зрабіць на падставе праведзенага вышэй аналізу?

( Вывад: перавага ў рэльефе раўнін, нізін і пласкагор'яў, а таксама экватарыяльна- субэкватарыяльных тыпаў клімату абумоўлівае панаванне дажджавога жыўлення рэк Паўднёвай Амерыкі, дажджавы сцёк якіх складае звыш 80% агульнага сцёку).

Параўнанне рачной сеткі Паўднёвай Амерыкі і Афрыкі (вусна).
Праца ў групах.

Навучэнцы II і III груп параўноўваюць рачныя сістэмы двух мацерыкоў, а вучні I групы аналізуюць рачныя сістэмы

толькі Паўднёвай Амерыкі.

- Знайдзіце рысы падабенства і адрозненні. Якія фактары ўплываюць на гушчыню рачной сеткі на гэтых мацерыках.


5. Аналіз воднага рэжыму рэк, з выкарыстаннем дадатковага матэрыялу.

Вучні I групы зачытваюць цікавыя звесткі пра рэкі Паўднёвай Амерыкі.

1 вучань:

Па даўжыні Амазонка саступае толькі Нілу, яе даўжыня з Укаяли - 6280 км, а з Мараньоном – 6437 км; ёй няма роўных па паўнаводнасці: Амазонка == Конга + Місісіпі +

Янцзы + Об, ці адна роўная 25 Волгам. У межань шырыня ракі ў горада Манауса складае 5 км, а глыбіня – 50 м ! У ніжнім цячэнні

ракі яе шырыня дасягае 50 км, а глыбіня – 90 м. Такія глыбіні ёсць не ва ўсякага мора, а Амазонка сапраўды здаецца морам.

- Чым растлумачыць вылучную поўнаводнасць ракі? Чаму Амазонка паўнаводная на працягу ўсяго года?

- Якія рэкі Афрыкі маюць з ёй падобны рэжым?

2 вучань.

У маі – чэрвені ў Амазонкі назіраецца самы высокі ўзровень вады. Яна падымаецца да 15 м, а шырыня ракі ў таго ж Манауса

дасягае ўжо 15 км. Пачынаецца паводка пераходзячае ў патоп.

Праблемнае пытанне:

- Што з'яўляецца прычынай такога рэзкага ўздыму вады ў рацэ?

- Што агульнага ў водным рэжыме Параны і Нілу ў Афрыцы?

3 вучань:

( Паведамленне пра сельву ракі Арынока).



6. Самастойная праца.

Праца па групах.

III група.

Паведамленні з энцыклапедый і кніг для пазакласнага чытання пра адкрыццё вадаспаду Анхель і прыгажосці Игуасу.

I і II група.

Самастойна вывучыце ўрывак з артыкула ў падручніку пра азёры.


IV. Этап замацавання новых ведаў
1. Практычная праца па групах.

План апісання ракі Рака Паўднёвай Амерыкі Рака Афрыкі Чынніку падабенства ці адрозненні

( Табліцы на дошцы).

Пра якія геаграфічныя аб'екты мы не казалі?

3. Праца з контурнай картай.

Нанясіце на контурную карту дадзеныя рэкі і азёры.

Амазонка;

Тытыкака;

Анхель;

Маракайбо;



Парана;

Риу-Негру;

Игуасу;

Арынока;


рака Парагвай.

Якія асаблівасці жыўлення і рэжыму рэк Паўднёвай Амерыкі?

Якія фактары ўплываюць на гушчыню рачной сеткі на мацерыку?

У чым падабенства і адрозненне жыўлення, рэжыму і гушчыні рачной сеткі Паўднёвай Амерыкі і Афрыкі?



Дамашняе заданне. Параграф 47. Падрыхтаваць паведамленне аб жывёльным ці раслінным свеце Пд.Амерыкі

2. Запоўніце табліцу.

Параўнальная характарыстыка рэк Амазонка і Ніл

Параметры для параўнання

Амазонка

Ніл

Выток (вышыня над узроўнем мора)







Напрамак цячэння







Вусце







Даўжыня ракі







Асноўныя прытокі

Правыя







Левыя







Якіх прытокаў больш







Памерр басейна







Характар цячэння







Тып жыўлення







Факторы, Якія, абумоўліваюць жыўлення







Осаблівасці рэжыма ракі







Факторы, якія ўплываюць на рэжым ракі







Гаспадарчае выкарыстанне








База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка