8 клас Заданне Якія гукі абазначаюць падкрэсленыя літары? Запішыце гукі ў квадратныя дужкі




Дата канвертавання10.02.2018
Памер39.3 Kb.


8 клас

Заданне 1. Якія гукі абазначаюць падкрэсленыя літары? Запішыце гукі ў квадратныя дужкі.

  1. бярозка [ ], 2) мундзір [ ], 3) перабежчык [ ],4) каўказскі [ ], 5)неведалі [ ], 6) супрацьдымны [ ],7) хрэсьбіны [ ], 8) cпартсмен [ ]

Заданне 2. З улікам асаблівасцей словаўтварэння ў кожным радзе знайдзіце чацвёртае “лішняе”і падкрэсліце яго. Абгрунтуйце свой выбар.

1.Драбніца, кісліца, сальніца, цяпліца.__________________________________________

__________________________________________________________________________

2.Падгалосак, падзагаловак, падлесак, падпасак.________________________________

__________________________________________________________________________

3.Громаадвод, законапраект, лесастэп, торфабрыкет._____________________________

__________________________________________________________________________

4.Безаблічны, безбілетны, бездакорны, бездухоўны.______________________________

__________________________________________________________________________

5.Аб’ездзіць, абкасіць, абмакнуць, абмежаваць._________________________________

__________________________________________________________________________

Заданне 3. Разам з нумарам сказа выпісаць выдзеленае слова і напісаць, да якой часціны мовы яно адносіцца.

               1.Вось так яно часам бывае, што у сумятлівым жыцці мінаем і не заўважаем красы сваіх родных мясцін.

2.Я ўспамінаю сыраежкі, што мы пяклі.

               3.Вакол ляжала маўклівае пустое поле.

               4.Вакол старога графскага саду і парку шуміць калгасная збажына.

               5.І шыла, і мыла, і прала, і ткала - усё языком.

               6.І калі ты ўжо сур’ёзным чалавекам станеш?

               7.Нягледзячы на трывожны час, рынак жыў сваім звычайным жыццём.

               8.Да сягоння жыве памяць аб злым гэтым дусе на ўсёй  чыстаУкраіне і на Беларусі.

Заданне 4. Падкрэсліце ў сказах, дзе ёсць прыдатак.

1.Сагнуўся каваль Тапіла (В.Іпатава). 2. Вучоны і настаўнік Міхась Ларчанка заўсёды нязменна аптыміст (Ф.Янкоўскі). 3. Укіёску райцэнтра Пятро купіў газету “Наша слова”. 4.Марыя другі год вучыцца на філагічным факультэце Брэсцкага дзяржаўнага ўніверсітэта імя А.С.Пушкіна. 5. Хлеб-соль – на ручніках з вышытымі пеўнямі. 6. Песню-калыханку ўважліва слухала малая дзяўчынка Ліда. 7. Шум-гоман стая\ў на ўзлессі за вёскай. 8.Рака Свіслач пппрыгооожая ў любую пару года. 9. Сляза-палын паволі сцякала з вачэй. 10. Думкі-ўспаміны снуюць у галаве ўвесь дзень.



Заданне 5.  Перабудуйце двухсастаўныя сказы ў аднасастаўныя. Запішыце і вызначце тып аднасастаўных сказаў.

1. Мы з вамі будзем удзельнічаць у конкурсе маладых выканаўцаў народных песень. 2. Не рабі ты ліхога, і не бойся нікога. 3. Там адразу з парадамі вернымі дактары чула схіляцца над табой. 4. Тужыць, браток, мы не маем часу. 5. Хутка ў магазін паступяць новыя тэлевізары. 6. Многія нашы мясціны прыгожыя. 7. Наступіў апошні дзень зімы.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Заданне 6.  Растлумачце значэнне фразеалагізмаў. Дайце азначэнне: Фразеалагізм – гэта ____________________________________________________________________

Верзці грушы на вярбе-______________________________________________________

Табаку важыць - ___________________________________________________________

Траянскі конь-______________________________________________________________

Альмаматэр- ______________________________________________________________

Кануць у Лету- _____________________________________________________________

Сіняя панчоха - ____________________________________________________________

За дзедам шведам- _________________________________________________________

Сіняя птушка- ______________________________________________________________

Людзьмі звацца- ___________________________________________________________

Сабака на сене- ____________________________________________________________

Заданне 7. Патлумачыць значэнне слоў, выпісаных з вучэбнага дапаможніка "Беларуская літаратура”для 8 класа.

 Інсургент - _________________________Нерат -_________________________________

Брэцёр    - __________________________Ягдташ - _______________________________

Старык - ___________________________Прысак - _______________________________

Цывільны - _________________________Гмах - _________________________________

Заданне 8. Перакладзіце на беларускую мову. Словазлучэнні падкрэсліце.

В зависимости от сведений,благодаря соседу, не обращать внимания на жару, в течение зимы, исходить из соображений, ответить на запрос, исходя из соображений, благодарить товарища, наподобие гриба, испытать беду.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Заданне 9. Суаднясіце словы і прыведзеныя значэнні.

А) тэрцэт

Б) трыпціх

В) трылогія

Г) трыа


Д) дактыль

Е) амфібрахій



1) тры адноснасамастойныятворы, якіяаб’ядноўваюцца

ў адзіныцыклагульнасцюзадумы, галоўныхгерояў,

пераемнасцюсюжэта;

2) трохскладоваястапа, дзенаціскнымз’яўляеццапершы склад;

3) трохрадкоўе;

4) ансамбль з трохвыканаўцаў;

5) паэтычнытвор з трохадноснасамастойныхвершаў;

6) трохскладовая стапа, дзе націскным з’яўляецца другі склад.



А = ______, Б = _____, В = _____, Г = _____, Д = ______, Е = _____.

Заданне 10. Успомніце літаратурныя творы, якія вы праходзілі ў 8 класе. Запоўніце табліцу:



Назва твора

Аўтар

Герой (героі)

1.       

Магіла льва






2.       







Фішар, Свіст Пшанічны, Карпенка

3.       

Вечар






4.       






Пора-Леановіч, Гораў

5.       



Віктар Карамазаў





База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка