Будова і функцыі органаў зроку




Дата канвертавання22.02.2017
Памер36.54 Kb.
Будова і функцыі органаў зроку.
Мэты: Фарміраваць у вучняў веды аб сваім арганізме. Пазнаёміць з будовай вока.

Развіваць мысленне, пазнавальную актыўнасць, уменне здабываць веды.

Выхоўваць жаданне берагчы свой арганізм, выконваючы гігіенічныя патрабаванні.

Ход урока

I. Арганізацыйны момант

II. Паўтарэнне пройдзенага - Сёння мы з вамі працягнем размову па тэме аналізатары.

- Давайце ўспомнім, пра што мы гаварылі на мінулым уроку?

- Якія органы пачуццяў вы ведаеце?

- Злучыце стрэлачкамі органы пачуццяў.(нос зрок вочы нюх мова слых вушы смак скура дотык ).

III. Паведамленне тэмы ўрока А цяпер паслухайце загадку: На ноч два акенца Самі зачыняюцца, А з усходам сонца Самі адчыняюцца. - Што гэта? Чаму так вырашылі? - Правільна, гэта вочы!

- А цяпер давайце правядзём такі вопыт. Хто хоча выйсці да дошкі? (Завязваю дзіцяці вочы, вешаю на дошку карціну з апісаннем прыроды, прашу адказаць на пытанне) - Я на дошку павесіла карціну, апішы яе нам. - Што, не змог? Чаму? - А вы, хлопцы, можаце апісаць? Які час года намалявана? - Дзякуючы чаму мы змаглі гэта зрабіць?

- Падумайце і скажыце, якая ў нас сёння тэма ўрока. - Правільна. На дошцы запіс: Орган зроку.

Хто як бачыць? Хто што бачыць?

IV. Знаёмства з новым матэрыялам: Хочаце даведацца, якя ж будова нашых вачэй? (дэманстрацыя на макеце). Будова і работа вока шмат у чым падобная з фотаапаратам. Вока ўяўляе сабой шарападобную камеру. Корпусам камеры служыць пругкая тканіна, якая называецца склеры. Празрыстая пярэдняя частка склеры называецца рагавіцай. Праз яе бачная вясёлкавая абалонка. Колер вясёлкі залежыць ад колькасці фарбуе рэчывы - пігмента. Шмат пігмента - вочы чорныя, менш - карыя, яшчэ менш - сінія, блакітныя. У цэнтры вясёлкавай абалонцы бачны чорны гурток - зрэнка. Праз яго праходзіць ўнутр вочы святло. Але чаму ж зрэнка чорны?

Давайце разгледзім такі прыклад. Калі днём глядзець у вокны суседняга дома, то яны здаюцца чорнымі. Святло з вуліцы трапляе праз акно ў пакой і амаль не выходзіць. Таксама адбываецца і ў воку. У гарачы сонечны дзень фатаграфаваць прыходзіцца з дыяфрагмай малога дыяметра. У пахмурны дзень дыяфрагму адкрываць неабходна цалкам. Таксама і працуе наш вачэй. На шляху святла, які прайшоў праз рагавіцу, варта крышталік. Ён перагортвае малюнак, якое, прайшоўшы праз шклопадобнае цела, трапляе на сятчатку. Ад нервовых канчаткаў сятчаткі па нервовых валокнах малюнак перадаецца ў мозг, які яшчэ раз яго перагортвае, і мы бачым свет такім, які ён ёсць на самай справе. Каб добра адрозніваць колеру ў воку павінны быць колбачкамі і палачкі. Колбачкамі адказваюць за каляровае зрок (дзённае), а палачкі за чорна-белае (змрочнае). У чалавека 120-130 мільёнаў палачак і 5-7 мільёнаў колбачак;

Ўсё каштоўнае і важнае неабходна засцерагаць! - Паглядзіце адзін на аднаго. - Як прырода засцерагае нашы вочы? - Ляціць пыл. Чаму яна не трапляе да нас у вочы? - Са ілба капае пот. Чаму ён не трапляе да нас у вочы? - А калі паблізу вачэй з’явіцца небяспека - павекі зачыняцца раней, чым мы пра гэта падумаем. - Навошта ж людзям патрэбныя вочы? З дапамогай вачэй мы можам убачыць творы мастацтва, літаратуры, унікальныя помнікі архітэктуры.

Навукоўцы кажуць, што 90% інфармацыі аб навакольным нас свеце мы атрымліваем праз вочы. Вочы выказваюць пачуцці, якія адчувае чалавек.

Заплюшчыце вочы. - Што вы адчулі? - Як вы думаеце, ці страшна страціць зрок? - Што ж трэба рабіць, каб захаваць сваё зрок?

1.Дастатковая асветлёнасць - абавязковая ўмова для зрокавай работы.

2.При чытанні, пісьме вы не павінны нахіляцца блізка да сшытка, кнізе.

3.Нельзя чытаць лежачы, а таксама ў транспарце.

4.Необходимо рабіць для вачэй спецыяльную гімнастыку.

5.Для захавання добрага зроку неабходна паўнавартаснае харчаванне.

6.Глядзець тэлевізар не больш за 20 хвілін у дзень на адлегласці не менш за два метры. 7.Работать за кампутарам не больш за 10 хвілін на адлегласці ад экрана манітора не менш за 60 сантыметраў.

V. фізкультхвілінкі (комплекс практыкаванняў для вачэй) 1. І. п. - седзячы, адкінуўшыся на спінку крэсла. Глыбокі ўдых. Нахіл наперад, да вечка парты, выдых. 5-6 разоў. 2. І. п. - седзячы, адкінуўшыся на спінку крэсла, прыкрыць павекі, моцна заплюшчыць вочы, адкрыць навечна. 4 разы. 3. І. п. - седзячы, рукі наперад, паглядзець на кончыкі пальцаў, падняць рукі ўверх (удых), сачыць вачыма за рукамі, не падымаючы галавы, рукі апусціць (выдых). 4-5 разоў. 4. І. п. - седзячы, глядзець проста перад сабой на класную дошку 2-3 секунды, перавесці позірк на кончык носа на 3-5 секунд. 6-8 разоў. 5. І. п. - седзячы, зачыніць павекі, на працягу 30 секунд масажаваць іх кончыкамі паказальных пальцаў.

VI. Практычнаяработа ў групах - Намалюйце прадметы, што ўяўляюць небяспеку для вачэй. Выступленні дзяцей ад кожнай групы. Абарона малюнкаў.

VII. Вынік урока

Рэфлексія:-Што новага даведаліся на ўроку? - Што важнага вынеслі для сябе з урока?



VIII. дамашняе заданне : Параграф 56.


База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка