Дата ф з 6 клас Тэма: Задачы на пераліванне. Мэта і задачы ўрока




Дата канвертавання05.12.2018
Памер71.18 Kb.
Дата _______________ ф_з 6 клас

Тэма: Задачы на пераліванне.

Мэта і задачы ўрока: стварэнне ўмоў для абагульнення і сістэматызацыі вучнямі ведаў аб спосабах рашэння задач на пераліванне; стварэнне магчымасцей для творчай самарэалізацыі вучняў праз рашэнні задач па тэме, а таксама задач для размінкі;

• паўтарыць вядомыя вучням з факультатыўнага курса 5 класа спосабы рашэння задач на пераліванне;

• стварыць умовы для сістэматызацыі ведаў, выяўлення ўзроўню авалодання сістэмай ведаў і ўменняў, вопытам творчай дзейнасці;

• выпрацоўка ўменняў самастойна прымяняць веды, ажыццяўляць іх перанос у новыя ўмовы.



Тып урока: пашырэнне ведаў.

Ход урока

  1. Арганізацыйны момант.

Вітанне вучняў. Праверка падрыхтаванасці вучняў да ўрока

  1. Размінка

1) Колікі канцоў у 4-рох палак? У 5-ці? А ў 5-ці з паловай?

2) Ці быў у ХХ ст. такі год, што калі яго запісаць лічбамі на паперы і яе перавярнуць верхнік краем уніз, то атрыманы лік будзе паказваць той жа год?






0




2




6




8




3) Арыстоцель палагаў, што ў мухі 8 ног. Яго аправерг нейкі італьянец, які здагадаўся зрабіць гэта. Што іменна? (падлічыў ногі мухі. Іх аказалася 6. Так, што бывае, што і філосафам патрэбна ўмець лічыць) Праверым як вы ўмееце лічыць

4) Растаўце ў магічны квадрат лікі 1, 3, 4, 5, 7 так, каб у кожным слупку, радку і дыяганалі сума была роўная 12.




  1. Вызначэнне сумеснай мэты дзейнасці. Паведамленне тэмы ўрока.

Гэта задачы, якія хутчэй за ўсё узніклі у пастухоў, якім у гарачае надвор’е прыходзілася на працягу доўгага часу дзяліць ваду, квас ці малако пароўну.

Пазней такія задачы пачалі разглядаць як асобны від задач, якія часта прысутнічаюць і ў алімпіядных заданнях. Як вы думаеце, якія гэта задачы?



Задачы на пераліванне.

Пры рашэнні задач на пераліванне неабходна ўлічваць што пры пераліванні дазваляецца наліваць у сасуд роўна столькі вадкасці, колькі у яго памяшчаецца, альбо вылівацьусю вадкасць з аднага сасуда ў другі.

  1. Практычнае прымяненне ведаў.

1 узровень

Дадзены тры сасуды па 3, 5 і 20 л. Першыя два сасуды устыя, трэці – запоўнены вадой. Як з дапамогай некалькіх пераліванняў наліць у другі сасуд роўна 4 л вады?



Рашэнне.

ход

0

1

2

3

4

5

6

7

8

3 л

0

3

0

3

1

1

0

3

0

5 л

0

0

3

3

5

0

1

1

4

20 л

20

17

17

14

14

19

19

16

16




ход

0

1

2

3

4

5

6

3 л

0

0

3

0

2

2

3

5 л

0

5

2

2

0

5

4

20 л

20

15

15

18

18

13

13

Зрабіце апісанне хаду пераліванняў.
2 узровень

Маецца два сасуды змяшчальнасцю 8 л і 5 л. Як з дапамогай гэтых сасудаў наліць з вадаправоднага крана 7 л вады.


3 узровень

Маюцца 2 сасуды змяшчальнасцю 2 л і 5 л. Трэба, карыстаючыся гэтымі сасудамі, атрымаць 1 л вады з вадаправоднага крана.


4 узровень

Як падзяліць на дзве роўныя часткі 12 вёдзер хлебнага квасу, які знаходзіцца у 12-вядзёрнуй бочцы, карыстаючыся яшчэ двума пустымі вёдрамі па 8 і 5 л.




  1. Падвядзенне вынікаў. Рэфлексія.

1 узровень

Дадзены тры сасуды па 3, 5 і 20 л. Першыя два сасуды устыя, трэці – запоўнены вадой. Як з дапамогай некалькіх пераліванняў наліць у другі сасуд роўна 4 л вады?



Рашэнне.

ход

0

1

2

3

4

5

6

7

8

3 л

0

3

0

3

1

1

0

3

0

5 л

0

0

3

3

5

0

1

1

4

20 л

20

17

17

14

14

19

19

16

16




ход

0

1

2

3

4

5

6

3 л

0

0

3

0

2

2

3

5 л

0

5

2

2

0

5

4

20 л

20

15

15

18

18

13

13

Зрабіце апісанне хаду пераліванняў.
2 узровень

Маецца два сасуды змяшчальнасцю 8 л і 5 л. Як з дапамогай гэтых сасудаў наліць з вадаправоднага крана 7 л вады.


3 узровень

Маюцца 2 сасуды змяшчальнасцю 2 л і 5 л. Трэба, карыстаючыся гэтымі сасудамі, атрымаць 1 л вады з вадаправоднага крана.


4 узровень

Як падзяліць на дзве роўныя часткі 12 вёдзер хлебнага квасу, які знаходзіцца у 12-вядзёрнуй бочцы, карыстаючыся яшчэ двума пустымі вёдрамі па 8 і 5 л.




1 узровень

Дадзены тры сасуды па 3, 5 і 20 л. Першыя два сасуды устыя, трэці – запоўнены вадой. Як з дапамогай некалькіх пераліванняў наліць у другі сасуд роўна 4 л вады?



Рашэнне.

ход

0

1

2

3

4

5

6

7

8

3 л

0

3

0

3

1

1

0

3

0

5 л

0

0

3

3

5

0

1

1

4

20 л

20

17

17

14

14

19

19

16

16




ход

0

1

2

3

4

5

6

3 л

0

0

3

0

2

2

3

5 л

0

5

2

2

0

5

4

20 л

20

15

15

18

18

13

13

Зрабіце апісанне хаду пераліванняў.
2 узровень

Маецца два сасуды змяшчальнасцю 8 л і 5 л. Як з дапамогай гэтых сасудаў наліць з вадаправоднага крана 7 л вады.


3 узровень

Маюцца 2 сасуды змяшчальнасцю 2 л і 5 л. Трэба, карыстаючыся гэтымі сасудамі, атрымаць 1 л вады з вадаправоднага крана.


4 узровень

Як падзяліць на дзве роўныя часткі 12 вёдзер хлебнага квасу, які знаходзіцца у 12-вядзёрнуй бочцы, карыстаючыся яшчэ двума пустымі вёдрамі па 8 і 5 л.


База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка