Глабальная кампетэнцыя




Дата канвертавання14.08.2018
Памер481 b.


Глабальная кампетэнцыя

Што гэта такое і чаму яе правярае PISA?

Тамара Мацкевіч, ТБШ

Мінск, 6 сакавіка 2018 г.








Глабальная кампетэнтнасць вызначаецца ў PISA як «здольнасць даследаваць глабальныя і міжкультурныя праблемы, разумець і прымаць розныя пункты гледжання, удзельнічаць у адкрытых, адэкватных і эфектыўных узаемадзеяннях з людзьмі з розных культур і дзейнічаць для калектыўнага дабрабыту і ўстойлівага развіцця»



- Гарманічна жыць ў полікультурным грамадстве - Мець перспектывы ва ўмовах зменлівага рынку працы - Эфектыўна і адказна выкарыстоўваць медыя-платформы - Для падтрымкі  мэтаў ўстойлівага развіцця



- прадастаўленне магчымасці для вывучэння глабальных зменаў; - навучанне на аснове фактаў і крытычнага светаўспрымання; - забеспячэнне вучняў уменнямі і сродкамі аналізу шырокага спектру культурных практык і сэнсаў; - заахвочванне вучняў падтрымліваць міжкультурныя адносіны; - спрыянне ўсведамленню каштоўнасці разнастайнасці.





Напрыклад, - вучня могуць папрасіць выбраць самую надзейную сярод выбаркі крыніцу інфармацыі аб праблеме; - ацаніць, ці з'яўляецца апісаная заява сапраўдный, заснаванай фактычных дадзеных; - папрасіць абагульніць і растлумачыць праблему або сітуацыю, або выбраць адно з магчымых рэзюмэ; - вызначыць ў CМІ спосабы перадачы негатыўных стэрэатыпаў ці прыклады паспешных абагульненняў; - ідэнтыфікаваць розныя зацікаўленыя бакі ў справе і пералічыць магчымыя кантэкстуальныя і культурныя чыннікі, на якіх грунтуецца кожная пазіцыя; - вызначыць, якія выразы ў размове дэманструюць няведанне міжкультурнай камунікацыі і падыходаў; - пералічыць або выбраць магчымыя наступствы прапанаванага рашэння праблемы.



Педагог: для учителя советской закалки урок – это святое  https://sputnik.by/opinion/20160818/1024803629.html





















Лепшае рэпартажнае фота 2010 г.



Як яго зрабілі?









«Ніводзн, нават самы найлепшы міністр адукацыі не вырашыць праблему мільёнаў вучняў, тысяч педагогаў.  Гэта мадэль не працуе. Але калі вы можаце мабілізаваць найлепшыя ідэі, найлепшых настаўнікаў і аб'яднаць іх, вы зможаце пабудаваць эфектыўную сістэму адукацыі» Андрэас Шляйхер, каардынатар PISA



Сфармуляваць заданне на фармаванне глабальнай кампетэнцыі

Наштобузу
  • змест задання павінен адпавядаць змету ўрока па Вашым прадмеце;

  • заданне павінна паказваць больш шырокі кантэкст школьных ведаў.





Практыкаванне






База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка