Гульня “Адзін роўны аднаму”




Дата канвертавання24.02.2017
Памер445 b.



Гульня “Адзін роўны аднаму”

  • Гульня “Адзін роўны аднаму”

  • Калі вы даяце станоўчы адказ на пытанне, то вам неабходна перайсці праведзеную рысу.Калі выбар зроблены, вяртайцеся на сваё месца.

  • Ці заўсёды лёгка рабіць крок наперад, пераступаць нейкія рысы?

  • Што адчувае настаўнік, калі заўважае ў сабе такія ж рысы, як і астатнія?

  • Калі ў паўсядзённым жыцці мы любім адчуваць сябе адзінымі ў сваім родзе, а калі нараўне з усімі?

  • Ці прыходзілася вам калі-небудзь хаваць свае памкненні, каб вас прынялі ў калектыве?





Галоўнае ў эфектыўным уроку- праца саміх вучняў!!!

  • Галоўнае ў эфектыўным уроку- праца саміх вучняў!!!

  • Калі вы жадаеце навучыць дзяцей, то гэта Божы крыж, а калі вы жадаеце вучыцца разам з дзецьмі, то гэта Божы дар.



Удзельнікі майстар-класа будуць:

  • Удзельнікі майстар-класа будуць:

  • Ведаць:

  • эфектыўныя метады і прыёмы фарміравання разумення зместу мастацкага твора

  • Эфектыўныя метады і прыёмы арганізацыі самастойнай дзейнасці вучняў на ўроку літаратуры

  • Умець:

  • вызначаць крытэрыі поспеху - засваення матэрыялу (дыягнастычна ставіць навучальныя мэты),

  • пераводзіць мэты на мову вучняў,

  • распрацоўваць прыёмы дыягностыкі разумення,

  • адбіраць эфектыўныя метады і прыёмы

  • Ваша мэта?



Чаму і як вучыць на ўроку літаратуры?

  • Засваенню зместу мастацкага твора.

  • + Умеюць пераказваць, ….

  • - Абмежаваная колькасць гадзін на вывучэнне, не чытаюць…

  • Эмацыянальнаму засваенню мастацкага твора

  • + Развівае эмпатыю,…

  • - Цяжка выклікаць эмоцыі праграмнымі творамі

  • Мастацкаму аналізу тэксту

  • + Паспяхова пішуць водгук,…

  • - Нізкая матывацыя, ….

  • Разуменню зместу мастацкага твора



На думку філосафа Шлейермахера,інтэрпрэтацыя тэксту складаецца не з узнаўлення першаснага (аўтарскага) сэнсу , а са стварэння новага сэнсу. Разуменне можа выходзіць за межы суб’ектыўнага замыслу аўтара.

  • На думку філосафа Шлейермахера,інтэрпрэтацыя тэксту складаецца не з узнаўлення першаснага (аўтарскага) сэнсу , а са стварэння новага сэнсу. Разуменне можа выходзіць за межы суб’ектыўнага замыслу аўтара.

  • Тэорыя маўленчых зносін Бахціна М.М. Указвае, што ўсякае разуменне ёсць суаднесенасць дадзенага тэксту з іншымі тэкстамі. Бахцін М.М. увёў у адзіны кантэкст дыялагізм разумення, асобу і бясконцасць (прынцыповую незавершанасць) сэнсу.

  • Герменеўтычная тэорыя Гадамера. Прадугледжвае “вырошчванне” вучнямі ўласных сэнсаў, разуменняў і інтэрпрэтацыю імі вучэбных тэкстаў.

  • Тэорыя мыслення Ю.В.Грамыкі. Нельга дэлімітаваць мысленне, камунікацыю, дзеянне,рэфлексію, разуменне і ўяўленне. Асаблівым вынікам развіцця разумення, на думку Ю.В.Грамыкі, з’яўляецца ўменне задаваць вучэбныя пытанні на разуменне.



  • Каб павысілася матывацыя да вывучэння літаратуры

  • Каб авалодалі крытычным мысленнем

  • Каб авалодаць асноўнымі лагічнымі аперацыямі, неабходнымі ўмовамі для паспяховай камунікацыі.

  • Каб выдзяляць сэнсавыя блокі тэкстаў, вызначаць пазіцыю аўтара тэксту,

  • выдзяляць асноўныя тэзісы тэксту і вызначаць галоўную думку,

  • задаваць пытанні на разуменне,

  • ажыццяўляць лагічныя аперацыі параўнання, класіфікацыі, устанаўленне прычынна-выніковых сувязей, даказваць сваю пазіцыю на матэрыяле мастацкага тэксту, ствараць мастацкія тэксты, адрозныя па жанрава-стылявой прыналежнасці,

  • весці дыялог.



У вымярэнні глыбіні разумення вучнямі зместу мастацкага твора

  • У вымярэнні глыбіні разумення вучнямі зместу мастацкага твора



Канструктар урока

  • 1 этап. Арганізацыйны ( да 1 - 3 хвілін)

  • Мэта: псіхалагічная падрыхтаванасць класа да ўрока, арганізацыя ўвагі вучняў.

  • Педагагічная задача: арганізаваць і падрыхтаваць вучняў да работы.

  • Ваш варыянт…



Ацаніце

  • Гульня “Дэкларацыя самакаштоўнасці”

  • -

  • Арганізуе ўвагу, добразычлівы настрой усіх вучняў словамі:(М.Стральцоў ”Сена на асфальце”

  • -

  • Гульня-размінка

  • -



Канструктар урока

  • 2 этап. Вучэбная дзейнасць па ўспрыняцці праблемы ўрока ( 6-10 хвілін)

  • Мэта этапа: актывізацыя суб’ектыўнага вопыту вучняў, пазнаваўчы інтарэс, наяўнасць матывацыі, самавызначэнне на вынік ўрока.

  • Педагагічная задача: актуалізаваць апорныя веды і ўменні, сфарміраваць пазнавальныя матывы, стварыць умовы для самавызначэння вучняў на дзейнасць і яе вынікі.

  • Ваш варыянт…



Ацаніце

  • Стварэнне праблемнай сітуацыі для пагружэння ў тэму( Стральцоў “Сена на асфальце”)

  • Фармуліроўка мэты, праблемы ўрока з дапамогай фільма

  • Навучальны дыялог па высвятленні тэмы, мэты і праблемы ўрока з паведамленнем пра крытэрыі ацэнкі.

  • Газета-друкаваны сшытак (Прадмовы Багушэвіча)

  • Пагружэнне ў тэму ўрока

  • Фармуліроўка мэты, праблемы ўрока праз эпіграф (М.Гарэцкі “Роднае карэнне”)



Канструктар урока

  • 3 этап .Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па рашэнні праблемы ўрока (да 30 мінут)

  • Мэта :рашэнне праблемы ўрока з апорай на ўласны вопыт, тэкст, веды па тэорыі літаратуры, пазнаваўчая актыўнасць вучняў

  • Педагагічная задача: арганізаваць мэтанакіраваную адукацыйную дзейнасць вучняў, стварыць сітуацыю творчых разважанняў з мэтай вырашэння праблемы ўрока.

  • Ваш варыянт…



Ацаніце

  • Дыскусійны шлях работы над праблемным пытаннем урока

  • Арганізацыя групавой работы, інфармаванне аб правілах выканання задання

  • Прыём “Анкета героя”

  • Метад “Фрак”

  • Метад 4 – кутоў

  • Дыскусія “Газетная качка”

  • Работа са зводнай табліцай з мэтай вызначэння ідэі твора



Канструктар урока

  • 4 этап. Абагульненне і сістэматызацыя па тэме ўрока (5 хвілін)

  • Мэта: рашэнне выніковага тэставага задання

  • Педагагічная задача: стварыць сітуацыю творчага пошуку

  • Ваш варыянт…



Ацаніце

  • Творчае заданне

  • Адказ на праблемнае пытанне ўрока

  • Тэставае заданне выніковага кантролю



Вы задаволены адзнакамі, якія мы паставілі? Што вас не задаволіла?

  • Вы задаволены адзнакамі, якія мы паставілі? Што вас не задаволіла?

  • Што я як выкладчык рабіла не так?

  • На якія тыповыя памылкі існуючай настаўніцкай практыкі ўказвае прыведзенае практыкаванне?



Крытэрыі

  • Крытэрыі

  • Уменне правільна даваць азначэнне паняцця

  • Уменне вызначаць прычынна-выніковыя сувязі

  • Уменне праводзіць параўнанне, літаратурныя аналогіі

  • Уменне аргументаваць сваю пазіцыю з улікам кампазіцыйнай будовы твора, жанрава-стылёвай спецыфікай

  • Уменне выяўляць ідэйны сэнс твора, прэзентаваць веды



Настаўніку:

  • Настаўніку:

  • забяспечвае аптымальнае планаванне ўрока;

  • забяспечвае эфектыўнае кіраванне пазнавальнай дзейнасцю вучняў.

  • Вучням:

  • сама з’яўляецца для іх важным дыдактычным уменнем

  • аказвае на іх эмацыянальнае ўздзеянне і служыць моцным матывуючым фактарам

  • дае вучням канструктыўныя рэкамендацыі па карэкцыі іх дзейнасці

  • фарміруе разуменне зместу мастацкага твора

  • робіць дзяцей больш адказнымі



Пазнаёмцеся з нарматыўнымі патрабаваннямі і метадычнымі рэкамендацыямі да ўрока

  • Пазнаёмцеся з нарматыўнымі патрабаваннямі і метадычнымі рэкамендацыямі да ўрока

  • Вызначце тып і месца ўрока ў тэме або модулі ўрокаў

  • Вызначце навучальную мэту і вучэбны змест

  • Запішыце навучальную мэту, перафармулюйце мэту так, каб яна была зразумелай вучням.

  • Складзіце выніковае тэставае заданне на разуменне вучнямі зместу вывучанага твора па прапанаваных крытэрыях



Пра што пытанні ставіць? Якія заданні прапаноўваць?

  • Пра што пытанні ставіць? Якія заданні прапаноўваць?

  • У якой форме праводзіць дыягностыку?

  • Колькі вучняў з класа апытваць?

  • Колькі варыянтаў даваць?

  • Як правяраць выкананыя работы?

  • Хто павінен правяраць?

  • Ці ставіць адзнакі?



Варыанты мэты па ўроку

  • Варыанты мэты па ўроку

  • “Шлях да гарадской цывілізацыі, або “Сена на асфальце” Міхася Стральцова”

  • Навучальная мэта

  • Плануецца, што вучні будуць

  • ведаць:

  • стандартны мінімум фактычных звестак пра падзеі апавядання, асаблівасці творчай манеры Стральцова,ідэю твора і сродкі яе выяўлення (кампазіцыя , лірызм апавядання,пейзаж ),

  • умець:

  • знаходзіць кампаненты , якія садзейнічаюць раскрыццю вобраза аўтара-апавядальніка,перадачы перакананняў герояў, ствараць вобразныя асацыяцыі, выражаць свае адносіны да ўчынкаў герояў.

  •  Мэта на мове вучняў

  • Дзеці, урок для вас будзе выніковым, калі вы напрыканцы яго зможаце прааналізаваць апавяданне па плану, які ў вас есць на трэцяй старонцы вашага сшытка

  •  



Навучальная мэта

  • Навучальная мэта

  • Плануецца, што вучні будуць ведаць адказы на выніковае тэставае заданне

  •   Мэта на мове вучняў

  • Калі ласка, паглядзіце на змест тэста, які я вам збіраюся прапанаваць напрыканцы гэтага ўрока.

  • Паднімеце руку, хто з вас ужо ў дадзены момант можа выканаць гэты тэст.

  • Я упэўнены, што вы будзеце актыўна працаваць і праз 30 мін правільна адкажаце на пытанні тэста:

  •  1.На вашу думку, каго можна лічыць гараджанінам?……………..

  • 2.Якім чалавекам вам уяўляецца лірычны герой апавядання?......

  • 3.Чаму ў апавяданні аўтар так многа ўвагі надае апісанням прыроды,гарадскім пейзажам, перапісцы герояў?………

  • 4. У чым, на вашу думку, адметнасць кампазіцыі апавядання?..........................................................

  • 5.Паспрабуйце расчытаць вобраз “сена на асфальце” Стральцова

  • - з пазіцыі французскага імпрэсіяніста Клода Манэ………………………………………………………………………

  • - з уласнай пазіцыі………



Мэта на мове вучняў

  • Мэта на мове вучняў

  • Дзеці, сённяшняя тэма …

  • Паспрабуйце выбраць для сябе мэту на ўрок з тых, што я прапаную:

  • уменне прааналізаваць апавяданне па плану, што ў вас змешчаны на трэцяй старонцы сшытка,

  • уменне паспяхова рашыць выніковае тэставае заданне(прыклад тэставага задання)

  •  



Мэта на мове вучняў

  • Мэта на мове вучняў

  • Калі ласка, паглядзіце на змест тэста, які я вам збіраюся прапанаваць напрыканцы гэтага ўрока. Бачыце, насупраць кожнага задання пастаўлены кошт правільнага яго выканання.

  • Паднімеце руку, хто з вас ужо ў дадзены момант можа выканаць гэты тэст.

  • Я ўпэўнены, што вы будзеце актыўна працаваць і праз 30 мін правільна адкажаце на пытанні тэста (набераце не менш як 85 балаў)

  •  



  • Мэта на мове вучняў

  • Дзеці, уважліва паглядзіце на ілюстрацыі (Настаўнік дэманструе рэпрадукцыі карцін Манэ і фатаграфіі ракі Сены ў Парыжы)

  • Фактычна вы ўбачылі блізкія ідэі

  • Калі вы зможаце напрыканцы ўрока сказаць сабе, што агульнага паміж ілюстрацыямі і ідэяй апавядання, то вы можаце ганарыцца сабой: для вас урок марна не прайшоў



Мэта на мове вучняў

  • Мэта на мове вучняў

  • Дзеці, сення вы будзеце вывучаць апавяданне Міхася Стральцова.

  • Як мы можам даведацца, што тэма добра вывучана і мэта ўрока дасягнута?

  •  



1.Інтэлігент – гэта

  • 1.Інтэлігент – гэта

  • 2. Што прымушае Архіпа задумацца над жыццём?

  • 3. Чаму Архіп не спяшаецца парваць сувязь з родным асяроддзем, як іншыя? Як гэта дапамагае яму ўжыцці?

  • 4. Што сімвалізуе ў апавяданні загніванне ранейшага светапарадку і надыход эпохі трагічных падзей?

  • 5.Як кампазіцыя апавядання (цесна звязаны побытавы і філасофскі план) дапамагае раскрыць характар героя?

  • 6. Сфармулюйце пытанне М.Гарэцкаму



Адзіна магчымыя

  • Адзіна магчымыя

  • ?

  • Варыятыўныя

  • ?



Крытэрый

  • Крытэрый

  • Уменне правільна даваць азначэнне паняцця

  • Узроўні

  • Высокі

  • Поўна і правільна раскрывае змест паняцця ў азначэнні, дадзеным вучнем.

  • Дастатковы

  • Азначэнне паняцця дае толькі з аднаго аспекту.

  • Сярэдні

  • У якасці азначэння паняцця прыводзіць ілюстрацыю з тэксту, замяняе родавыя паняцці відавымі.

  • Здавальняючы

  • Азначэнне дае шляхам падбору блізкіх па значэнні слоў.



Чалавек, які атрымаў вышэйшую адукацыю

  • Чалавек, які атрымаў вышэйшую адукацыю

  • Архіп Лінкевіч

  • Паспрабуйце ацаніць



Абапіраючыся на крытэрыі ацэньвання, цяжка ацаніць работу вучня?

  • Абапіраючыся на крытэрыі ацэньвання, цяжка ацаніць работу вучня?

  • Якія нечаканыя сітуацыі могуць узнікнуць пры ацэньванні вучнёўскіх работ?



1. Дыягностыка сітуацыі

  • 1. Дыягностыка сітуацыі

  • 2. Дыягнастычная фармуліроўка мэты ўрока

  • Выбар спосаба давядзення мэты (крытэрыяў ацэнкі) да вучняў

  • Вызначэнне этапаў урока і адпаведных прамежкавых рэзультатаў; спосабаў і сродкаў іх вымярэння

  • Вызначэнне спосабаў і сродкаў вымярэння канчатковага выніку ўрока



  • стэрэатыпы,

  • недахоп часу на ўроку,

  • працаёмка для настаўніка,

  • замала адпаведных распрацовак,

  • перашкаджаюць нарматыўныя патрабаванні



Канструктар урока

  • Рэфлексія( да 3 хвілін)

  • Мэта этапа: усведамленне вучнямі актуальнай значымасці мастацкага твора, сітуацыі поспеху.

  • Педагагічная задача: стварыць умовы для ўсведамлення вучнямі мастацкай значымасці вывучанага твора, садзейнічаць узбагачэнню эмацыянальнага свету вучняў.

  • Ваш варыянт…



Ацаніце



Канструктар урока

  • Дамашняе заданне (1 мінута)

  • Мэта этапа: свядомы выбар і паспяховае выкананне дамашняга задання.

  • Педагагічная задача: падрыхтаваць вучняў да выбару дамашняга задання.



Ацаніце

  • У залежнасці ад паспяховасці рашэння заданняў выніковага кантролю

  • Апераджальнае

  • Абавязкова варыятыўнае!



У кішэні,

  • У кішэні,

  • У шуфлядзе,

  • На сметніку.



Законы рытму, прапорцыі і гармоніі для любога віду мастацтва адзіныя.

  • Законы рытму, прапорцыі і гармоніі для любога віду мастацтва адзіныя.

  • Жадаю гармоніі ў думках і справах!




База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка