Ключавыя кампетэнцыі як крытэрыі якасці адукацыі Тамара Мацкевіч Мэта прэзентацыі




Дата канвертавання08.03.2017
Памер445 b.


Ключавыя кампетэнцыі як крытэрыі якасці адукацыі

Тамара Мацкевіч

Мэта прэзентацыі

  • Удзельнікі будуць ведаць сучасныя падыходы да ацэнкі якасці адукацыі

  • Азнаёмяцца з спіскам ключавых кампетэнцый, рэкамендаваных для еўрапейскіх краін

  • Распрацуюць у групах мадэль урока (элемент урока) з улікам кампетэнтнаснага падыходу да якасці адукацыі.



Кампетэнцыі ці ВУНы?

Для кіравання машынай кіроўцу патрэбныя веды правілаў дарожнага руху, уладкавання машыны, навыкі націскання педаляў і рычагоў ( г. зн. ВУНы). Але гэтага недастаткова, каб добра ездзіць у вялікім горадзе – тут патрэбныя кампетэнцыі. У дадатак, патрабаванні сучаснага свету палягюць на тым, каб кіроўца аднолькава камфортна пачуваўся на вуліцах Лондана, Мінска і Парыжа.

Ключавыя кампетэцыі

  • Савет Еуропы і Еўрапарламент распрацавалі Рамачныя ўстаноўкі, якія вылучаюць восем груп ключавых кампетэнцый, неабходных для асабістай самарэалізацыі, сацыяльнай інклюзіўнасці і магчымасці працаўладкавання ў сучасным грамадстве ведаў:





Ключавыя кампетэнцыі

  • веды (knowledge)

  • уменні(skills)

  • каштоўнасная пазіцыя

(attitudes)

+ крытычнае мысленне, крэатыўнасць, уменне вырашаць праблемы, прымаць рашэнні, уменне кіраваць сваімі эмоцыямі…

1. Валоданне роднай мовай

  • здольнасць выяўляць і тлумачыць

паняцці, думкі, пачуцці, факты і

меркаванні ў вуснай і пісьмовай

форме, а таксама гатовасць да

крытычнага і канструктыўнага

дыялогу, разуменне эстэтычных якасцяў ды імкненне да іх, а таксама цікавасць да ўзаемадзеяння з іншымі, уяўленне пра ўплыў мовы на іншых.

2. Зносіны на замежнай мове

аўдзіраванне, маўленне,

чытанне і пісьмо;

дыялог, мадэрацыя і міжкуль-

турнае разуменне

3. Матэматычная кампетэнтнасць і базавыя кампетэнцыі ў навуцы і тэхналогіях

  • здольнасць вырашаць задачы ў

штодзённай сітуацыі: акцэнт на

працэс і дзейнасць, а таксама на веды;

4. Камп’ютарная(інфармацыйная) пісьменнасць

  • уключае свядомае і крытычнае карыс-

танне тэхналогіямі інфармацыйнага грамадства для працы, вольнага часу, зносінаў;
  • камунікацыя і ўдзел у карпарацыйных сетках праз інтэрнэт



5. Засваенне навыкаў навучання

  • уменне знайсці, апрацаваць і

засвоіць новыя веды і ўменні;

ўменне кіраваць працэсам сваго

навучання;
  • здольнасць займацца і ўпарта працягваць навучанне як індывідуальна, так і ў групах, валодаць навыкамі тайм-менеджменту, пошуку інфармацыі, усведамленне неабходнасці навучання, вызначэнне дасягальных магчымасцяў, здольнасць пераадольваць перашкоды



6. Сацыяльныя і грамадзянскія кампетэнцыі

  • уключаюць пазітыўную

сацыяльную, культурную і

інтэркультурную камунікацыю, канструктыўны ўдзел у

сацыяльным і працоўным жыцці.
  • Веды канцэпцый дэмакратыі, правоў

чалавека, гатовасць да актыўнага і дэмакратычнага ўдзелу

7. Наватарства, ініцыятыўнасць і прадпрымальнасць

  • здольнасць ператвараць ідэі ў дзеянні, уключае крэатыўнасць, інавацыі і

ўменне ісці на рызыку, здольнасць

планаваць і кіраваць праектамі

8. Культурнае усведамленне і здольнасць выяўляць сябе ў культурнай сферы

  • прызнанне важнасці творчага выяўлення ідэй, досведу і эмоцый у медыях, музыцы, выяўленчым мастацтве, літаратуры і сінтэзаваных мастацтвах (тэатры, кіно)



Ацэнка ключавых кампетэнцый



Ацэнка

Вучне-цэнтрычная ацэнка

  • Backwardlooking forward looking;

  • Feedback “feed forward”

  • Ацэнка навучання,

  • Ацэнка для навучання,

  • Ацэнка як частка навучання!



Кампетэнцыі выпускніка педагагічнай ВНУ Венгрыі






База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка