Медыяадукацыя па-за ўрокамі. Булінг. Трэнінгавы занятак па прафiлактыцы агрэсіўных паводзін навучэнцаў




Дата канвертавання02.05.2017
Памер70.23 Kb.
Медыяадукацыя па-за ўрокамі. Булінг.
Трэнінгавы занятак па прафiлактыцы агрэсіўных паводзін навучэнцаў

«Булінг як разнавіднасць гвалту»

ДУА “Сярэдняя школа № 1 г. Бяроза”

Галіна Руціч,

настаўніца гісторыі і грамадазнаўства
Мэта: прафілактыка агрэсіўных паводзін навучэнцаў з выкарыстаннем розных медыятэкстаў.

Задачы:

развіваць крытычнае мысленне, гаворку, уменні аргументавана выказваць свае думкі;

• фарміраваць медыяграматнасць навучэнцаў;

• выхоўваць талерантнае стаўленне да людзей, эмпатыю;

• вучыць усталяванню пазітыўных установак, цярпліва ставіцца да тых, хто спрабуе маніпуляваць эмоцыямі.

Абсталяванне: тэлевізар, фрагмент з мастацкага фільма

«Пудзіла» (1 серыя) ㅡ 4,38 хв., дадаткі для працы ў групах, раздаткавыя малюнкі (http://summercamp.ru/images/Bullying2m.jpg), фрагмент з мультфільма «Лета ката Леапольда» ㅡ 4.16 хв. www.youtube.com/watch?v=npZxB1oFG8g


Ход заняткаў

Настаўнік. Сёння мы пагаворым пра адну з'яву ў жыцці нашага грамадства, якая, на жаль, не з'яўляецца новай праявай, але наносіць значную шкоду нашаму здароўю. Мы пастараемся даведацца аб пазітыўных устаноўках, з дапамогай якіх вы зможаце супрацьстаяць складаным жыццёвым адставінам. Акрамя таго, вы будзеце вучыцца «чытаць» медыятэксты.

Пагружэнне ў праблему

1. Практыкаванне «Журналіст»

Чаканы вынік: навучэнцы з дапамогай настаўніка даведаюцца, як СМІ могуць маніпуляваць грамадскай свядомасцю.

Група (4 чалавекі) атрымлівае малюнкі (http://summercamp.ru/images/Bullying2m.jpg), да якіх неабходна прыдумаць загалоўкі. Умова: спачатку падпісваецца адна карцінка, потым адкрываецца другая, а толькі потым трэцяя.



e:\мульт - жизнь овец\bullying2m.jpge:\мульт - жизнь овец\bullying2m.jpge:\мульт - жизнь овец\bullying2m.jpg

№1_______________ № 2_____________________№ 3 ___________________________



Заслухоўваюцца загалоўкі малюнкаў.
Пасля гэтага абмяркоўваюцца пытанні.

Пытанні для абмеркавання:

1. Што вы ўбачылі на першым малюнку?

2. Што вы ўбачылі на другім малюнку?

3. Пра што вам расказаў трэці малюнак?

4. Які голас вы пачулі на першым малюнку? На другім?

5. Якія галасы былі на трэцім малюнку?

Настаўнік заслухоўвае навучэнцаў і тлумачыць, што ў цэлым гэта быў адзін малюнак № 3, але ў залежнасці ад таго, якую частку малюнка (фатаграфіі, плаката, карціны) мы бачым, у нас складваецца пэўнае меркаванне.



Настаўнік. Як вы думаеце, якую тэму мы сёння з вамі будзем абмяркоўваць?

Выказванні навучэнцаў.

Настаўнік запісвае іх на дошцы.

2. Практыкаванне «Запісачкі».

Чаканы вынік: актуалізацыя асабістага вопыту вучняў, на аснове якога будзе будавацца абмеркаванне заняткаў.

Кожнаму з вас хоць раз у жыцці даводзілася пісаць запіскі. Напэўна, запіскі былі рознага зместу. Я прапаную кожнаму з вас на запісцы напісаць слова або словазлучэнне, якое вас якім-небудзь чынам абражала ў школе, дома, на вуліцы (словы могуць быць жаргонныя, але цэнзурныя).

Пасля таго, як навучэнцы выканаюць заданне, настаўнік прапануе ім запіскі згарнуць і скласці ў агульную скрынку.

Настаўнік. Якія пачуцці, эмоцыі вы адчувалі, калі пісалі запіскі?

Выказванні навучэнцаў.

Настаўнік прапануе навучэнцам паглядзець фрагмент з мастацкага фільма «Пудзіла» і падумаць, якія пачуцці яны адчувалі пры праглядзе фрагмента?



3. Прагляд ўрыўка з мастацкага фільма «Пудзіла»

(1 серыя, пачатак) ㅡ 4,38 хв.



Чаканы вынік: навучэнцы будуць ведаць, якім чынам мастацкі фільм адлюстроўвае мадэль навакольнай рэчаіснасці, пэўнай эпохі; як выкарыстоўваецца музыка, ракурс камеры для ўзмацнення ўздзеяння на гледача.

4. Гутарка-роздум.

1. Якія пачуцці вы адчувалі пры праглядзе ўрыўка з фільма «Пудзіла»?

2. Даведаліся ці вы, хто выконваў галоўную гераіню, Лену Бясольцаву, у фільме? (Крысціна Арбакайтэ ў 12 гадоў.)

3. Ці лёгка вам прадставіць сябе на месцы гераіні кіно?

4. Якая з сітуацый сталася вам найбольш блізкай?

5. Як вы расцэньваеце мадэль паводзінаў дзяўчынкі з дзядулем?

6. Як вы расцэньваеце мадэль паводзінаў дзяўчынкі з аднакласнікамі пры з'яўленні ў класе?

7. Ці падобныя аднакласнікі Лены Бяссольцавай на вас?

8. Якая галоўная тэма фрагмента фільма?

9. Якая роля музыкі?



Настаўнік. Давайце звернем увагу на пункт гледжання камеры. Бо камера выконвае функцыю апавядальніка. Камера вызначае для гледачоў пункт гледжання на падзеі. Погляд камеры ㅡ гэта погляд гледача, глядач бачыць тое, што бачыць камера. Які ракурс камеры? Што дасягаецца такім ракурсам?

Выказванні навучэнцаў.

Настаўнік. У правінцыйную школу прыходзіць новая вучаніца ㅡ Лена Бяссольцава. Адкрытасць і наіўная непасрэднасць дзяўчынкі здаюцца дзіўнымі і смешнымі яе аднакласнікам, і яна атрымлівае мянушку «Пудзіла». У самы крытычны момант высвятляецца, што дзядуля Лены ㅡ знакаміты мастак. Фільм пра каханне і здраду, пра школьную іерархічнасьі, пра тое, наколькі сур'ёзна усё бывае ў 6 класе, і аб дзіцячай жорсткасці, якая ні ў чым не саступае дарослай.
Ці можа фільм служыць уплывовай мадэллю навакольнай рэчаіснасці?

Хацелі б вы паглядзець гэты фільм да канца?



Выказванні навучэнцаў.

Дадатковая інфармацыя. «Пудзіла» - мастацкі фільм Ралана Быкава пра шасцікласніцу, якая здолела выстаяць у сутыкненні з подласцю і здрадай. Фільм зняты ў 1982 годзе па аднайменнай аповесці Уладзіміра Жалезнікава, у 1981 годзе напісанай на аснове выпадку з унучкай аўтара, якая ўзяла на сябе чужую віну, за што ўвесь клас абвясціў ёй байкот. Для савецкіх кінаглядачоў фільм стаў адкрыццём, бо стаў адным з першых, у якім савецкія школьнікі былі паказаны антыгероямі. Фільм выклікаў шырокі грамадскі рэзананс і шырокія дыскусіі ў СМІ. У 1986 годзе фільм быў ганараваны Дзяржаўнай прэміяй СССР, а таксама галоўным прызам на Міжнародным кінафестывалі ў Лаоне.

http://www.imdb.com/title/tt0085335/


5. Праца з медыятэкстам «Булінг як разнавіднасць гвалту».

Чаканы вынік: навучэнцы змогуць атрымаць інфармацыю з прапанаваных медыятэкстаў.

Настаўнік прапануе навучэнцам папрацаваць у трох групах з медыятэкстамі (дадатак № 1, № 2, № 3) і абмеркаваць пытанні ў пары.

Пасля гэтага настаўнік аб'яўляе тэму «Булінг як разнавіднасць гвалту» і прапануе ключавое пытанне «Булінг ў школе: адзінкавыя праявы падлеткавай агрэсіі або праблема, якая патрабуе пільнай увагі».

Выказванні навучэнцаў.

Настаўнік прапануе навучэнцам паглядзець фрагмент з мультыплікацыйнага фільма «Лета ката Леапольда» і падумаць, як Леапольд ставіўся да ўсіх сваіх непрыемнасцяў?


Чаканы вынік: з дапамогай мультфільма навучэнцы даведаюцца, як можна наладжваць сябе на пазітыўныя ўстаноўкі.

6. Прагляд фрагмента з мультыплікацыйнага фільма «Лета ката Леапольда» - 4.16 хв.

Пытанні для разважання:

1. Як Леапольд ставіўся да ўсіх сваіх непрыемнасцяў?

2. Якія віды булінгу ўжывалі мышы ў адносінах да Леапольда?

3. Якую фразу з гэтага мультфільма можна ўзяць у якасці жыццёвага крэда? («Непрыемнасць гэтую мы перажывем»).

Настаўнік. На прыкладзе Леапольда вы пераканаліся ў тым, што стан нашых праблем залежыць ад таго, як мы да іх ставімся. У сітуацыі ціску і пераследу вельмі важна, як мы рэагуем на выклік, кінуты нам. Каб не стаць ахвярай булінгу, вучыцеся даваць сабе толькі пазітыўныя ўстаноўкі і адказваць упэўнена і з гумарам тым, хто спрабуе маніпуляваць вашымі эмоцыямі. Давайце папрактыкуемся...

7. Практыкаванне «... Затое»

Чаканы вынік: навучэнцы навучацца адказваць на выклікі, выкарыстоўваючы пазітыўныя ўстаноўкі.

Удзельнікі з скрыначкі разбіраюць запісачкі, якія пісалі ў пачатку занятка. Гэта фраза-выклік. Задача ўдзельнікаў прапанаваць адказ на гэтую фразу-выклік, працягнуўшы няскончаную прапанову «Ну і што! Затое ... ». Напрыклад, у запісцы напісана фраза-выклік «Ты такая тоўстая!». Удзельнік можа адказаць наступнае: «Ну і што! Затое ў мяне няма праблем з апетытам, і мне не пагражае анарэксія» або «Ну і што! Затое я добры чалавек, таму што мяне заўсёды шмат! ».



Выказванні навучэнцаў.

Настаўнік. У завяршэнні нашай сустрэчы давайце падумаем аб тым, як пазбегнуць траплення ў сітуацыю булінгу ...

Чаканы вынік: навучэнцы пабудуюць рэфлексіўны ланцужок, які падвядзе вынік заняткаў.

8. Практыкаванне «Лагічны ланцужок».

Навучэнцам прапануецца працягнуць ключавую фразу: «Каб не стаць удзельнікам булінгу, трэба ...». Ключавую фразу наступны ўдзельнік будуе на аснове фразы, якую пабудаваў папярэдні ўдзельнік. Напрыклад, каб не стаць удзельнікам булінгу, трэба ... умець абараніць сябе ў любых абставінах». Затым «Каб умець абараніць сябе, у любых абставінах, трэба... быць упэўненым у сабе». Такім чынам, фраза, звернутая да наступнага ўдзельніка, будзе гучаць так: «Каб быць упэўненым у сабе, трэба ...». Практыкаванне праводзіцца да таго часу, пакуль лагічны ланцужок не пройдзе па ўсіх удзельніках заняткаў.

У завяршэнні настаўнік паўтарае сваю першую фразу і заканчвае яе той думкай, якую агучыў апошні ўдзельнік.
Затым прапануе выказацца: «Булінг ў школе: адзінкавая праява падлеткавай агрэсіі або праблема, якая патрабуе пільнай увагі».

Чаканы вынік: настаўнік і навучэнцы будуць ведаць ступень актуальнасці і сур'ёзнасці дадзенай тэмы ў падлеткавым асяроддзі.

Выказванні навучэнцаў.



Настаўнік. Мы з вамі сёння вельмі плённа папрацавалі, і таму мы ўсе ㅡ вялікія малойцы! Спадзяюся, што атрыманыя веды і досвед дапамогуць вам у далейшым жыцці.


База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка