Пастанова па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні




Дата канвертавання08.03.2018
Памер57.79 Kb.
ПАСТАНОВА ПА СПРАВЕ АБ АДМІНІСТРАЦЫЙНЫМ ПРАВАПАРУШЭННІ
Разгледзеўшы справу аб адміністрацыйным правапарушэнні, суд, орган, які вядзе адміністрацыйны працэс, упаўнаважаны разглядаць справы аб адміністрацыйных правапарушэннях, выносіць пастанову.

Пастанова па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні падпісваецца суддзёй, службовай асобай органа, які вядзе адміністрацыйны працэс, якія разглядаюць справу, а пастанову калегіяльнага органа – старшынствуючым і сакратаром калегіяльнага органа.


Віды пастаноў
Разгледзеўшы справу аб адміністрацыйным правапарушэнні, суд, орган, які вядзе адміністрацыйны працэс, упаўнаважаны разглядаць справы аб адміністрацыйных правапарушэннях, выносіць адно з наступных пастаноў:

1) аб накладанні адміністрацыйнага спагнання;

2) аб накладанні адміністрацыйнага спагнання са спыненнем справы аб адміністрацыйным правапарушэнні ў частцы;

3) аб спыненні справы аб адміністрацыйным правапарушэнні;

4) аб перадачы матэрыялаў справы аб адміністрацыйным правапарушэнні па месцы работы (службы) фізічнай асобы, якая прыцягваецца да адміністрацыйнай адказнасці, для прыцягнення яго да дысцыплінарнай адказнасці.
Аб,ва пастановы па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні

і ўручэнне копіі пастановы


Пастанова па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні аб'яўляецца неадкладна па заканчэнні разгляду справы. Па хадайніцтве асобы, у дачыненні якога яно вынесена, якое пацярпела, іх прадстаўнікоў, абаронцы ім пад размалёўку ўручаецца копія пастановы па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні.

Копія пастановы па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні на працягу пяці дзён павінна быць уручана або выслана заказным лістом асобе, у дачыненні якога яно вынесена, у выпадку адсутнасці прызначанай асобы пры разглядзе справы аб адміністрацыйным правапарушэнні, а таксама органу, які накіраваў справу аб адміністрацыйным правапарушэнні на разгляд у суд.


Па справах аб адміністрацыйных правапарушэннях, звязаных з агнястрэльнай зброяй боепрыпасамі, у дачыненні асобы, якой яны давераны ў сувязі з выкананнем службовых паўнамоцтваў або перададзены ў часовае карыстанне юрыдычнай асобай, копія пастановы накіроўваецца адпаведнай юрыдычнай асобе для звесткі і органу ўнутраных спраў для разгляду пытання аб забароне гэтай асобе карыстацца агнястрэльнай зброяй.
Уступленне ў законную сілу пастановы

аб накладанні адміністрацыйнага спагнання


Пастанова па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні ўступае ў законную сілу па сканчэнні тэрміну на абскарджанне і апратэставанне, калі яно не было абскарджана (апратэставана) у парадку, устаноўленым Працэсуальна-исполнильным кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных часткамі 1, 3 і 31 артыкула 10.3 прызначанага Кодэкса.
Пастанова аб накладанні адміністрацыйнага спагнання ў выглядзе адміністрацыйнага арышту або дэпартацыі прыводзіцца ў выкананне неадкладна.
Перагляд пастановы па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні,

уступіўшага ў законную сілу


Пастанова якая ўступіла ў законную сілу па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні можа перагледжана па скарзе асоб, прызначаных у частцы 1 артыкула 12.1 Працэсуальна-исполнильным кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях, калі яно абскарджвалася да ўступлення яго ў законную сілу, або па пратэсце пракурора. Скарга (пратэст) накіроўваецца ў суд, упаўнаважаны ў адпаведнасці з часткай 2 артыкула 12.11. Працэсуальна-исполнильным кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях на перагляд які ўступіў у законную сілу пастановы па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні.

Пастанова органа, які вядзе адміністрацыйны працэс, па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні, абскарджанае да ўступлення яго ў законную сілу ў раённы выканаўчы камітэт або ў вышэйстаячы орган (вышэйстаячай службовай асобе), можа перагледжана па скарзе або пратэсце судом у адпаведнасці з падсуднасцю, устаноўленай артыкулам 12.3 сапраўднага Кодэкса, а абскарджанае да ўступлення яго ў законную сілу ў суд, – старшынёй вышэйстаячага суда. Якая ўступіла ў законную сілу пастанова суда па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні можа перагледжана старшынёй вышэйстаячага суда незалежна ад наяўнасці скаргі або пратэсту.

Скарга (пратэст) на якая ўступіла ў законную сілу пастанова па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні можа пададзена на працягу шасці месяцаў з дня ўступлення ў законную сілу пастановы па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні. Прызначаны тэрмін прынясення пратэсту не лічыцца прапушчаным, калі скарга на якая ўступіла ў законную сілу пастанову па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні пададзена пракурору да сканчэння шасцімесячнага тэрміну.

Скарга (пратэст), пададзеная па сканчэнні прызначанага тэрміну, разглядзе не падлягае, за выключэннем пратэсту, які прыносіцца ў сувязі з наяўнасцю ў дзеяннях фізічнай асобы складу злачынства ў граніцах тэрміну даўнасці прыцягнення да крымінальнай адказнасці.


Выпатрабаванне справы аб адміністрацыйным правапарушэнні
Службовыя асобы, якія маюць права перагляду які ўступіў у законную сілу пастановы па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні, маюць права выпатрабаваць справу аб адміністрацыйным правапарушэнні для перагляду пастановы. Прызначаныя асобы, а таксама пракурор мець права прыпыніць выкананне пастановы па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні да дазволу скаргі (пратэсту).

Тэрмін разгляду скаргі (пратэсту) на якая ўступіла ў законную сілу пастанова па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні

Скарга (пратэст) на якая ўступіла ў законную сілу пастанова па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні разглядаецца ў тэрмін не болей аднаго месяца з дня яе паступлення, а ў выпадку выпатрабавання справы - не пазней аднаго месяца з дня паступлення справы.
Разгляд скаргі (пратэсту) на якая ўступіла ў законную сілу пастанова

па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні


Пры разглядзе скаргі (пратэсту) законнасць, абгрунтаванасць і справядлівасць вынесенай пастановы па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні падлягаюць праверцы ў аб'ёме доказаў, якія ўтрымліваюцца ў скарзе (пратэсце). Калі пры гэтым будуць вызначаны падставы для паляпшэння палажэння асобы, залучанай да адміністрацыйнай адказнасці, пастанова па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні можа перагледжана ў адпаведнай частцы і пры адсутнасці просьбы аб гэтай у скарзе (пратэсце).

Па выніках разгляду скаргі (пратэсту) прымаецца адно з наступных рашэнняў:

1) аб пакіданні пастановы без змянення, а скаргі (пратэсту) - без задавальнення;

2) аб адмене пастановы поўнасцю або ў частцы і напрамку справы на новы разгляд;

3) аб адмене пастановы поўнасцю або ў частцы і спыненні справы аб адміністрацыйным правапарушэнні;

4) аб адмене апошняга па часу пастановы і пакіданні ў сіле аднаго з раней вынесеных па справе пастаноў;

5) аб змяненні пастановы з тым, каб спагнанне не было ўзмоцнена.

Пры пакіданні скаргі (пратэсту) без задавальнення аб гэтым пісьмова перадаецца асобе, якая падала скаргу або якая прынесла пратэст, з указаннем матываў адмовы ў пераглядзе справы. Ва ўсіх астатніх выпадках, прызначаных у частцы 2 артыкула 12.14. ПІ Коап, рашэнне па скарзе (пратэсту) выносіцца ў выглядзе пастановы. Справа аб адміністрацыйным правапарушэнні ў выпадку яго выпатрабавання разам з прынятым па скарзе (пратэсту) рашэннем падлягае звароту суду, органу, яго які накіраваў.

Падставы да адмены або змянення пастановы па справе

аб адміністрацыйным правапарушэнні


1. Падставамі да адмены не якая ўступіла або якая ўступіла ў законную сілу пастановы па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні з'яўляюцца:

1) аднабаковасць, непаўната і неаб'ектыўнае даследаванне абставін адміністрацыйнага правапарушэння;

2) істотнае парушэнне сапраўднага Кодэкса;

3) няправільнае прымяненне норм, якія ўстанаўліваюць адміністрацыйную адказнасць.

2. Падставай да адмены або змянення не якая ўступіла або якая ўступіла ў законную сілу пастановы па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні з'яўляецца неадпаведнасць назначаны судом, органам, вядучым адміністрацыйны працэс, упаўнаважаных разглядаць справу аб адміністрацыйным правапарушэнні, адміністрацыйнага спагнання цяжару дасканалага адміністрацыйнага правапарушэння.

Наступствы адмены пастановы па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні са спыненнем справы аб адміністрацыйным правапарушэнні


Адмена пастановы па справе аб адміністрацыйным правапарушэнні са спыненнем справы аб адміністрацыйным правапарушэнні вабіць за сабой зварот грашовых сум, канфіскаваных прадметаў, а таксама адмену другіх абмежаванняў, звязаных з раней прынятай пастановай. Пры немагчымасці звароту канфіскаванага прадмета кампенсуецца яго кошт.

Па просьбе асобы, у дачыненні якога адменена пастанова, аб адмене пастановы перадаецца па месцы яго работы, навучання або жыхарства (знаходжання).



Пакрыццё шкоды, прычыненай асобе незаконнымі дзеяннямі суда, органа, які вядзе адміністрацыйны працэс, праводзіцца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.


База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка