Пiмен Панчанка «Сармацкае кадзiла»




Дата канвертавання14.02.2017
Памер445 b.


Пiмен Панчанка

  • «Сармацкае кадзiла»


Мэта ўрока:



Чырвоная кнiга—кнiга мiжнароднага саюза аховы прыроды i прыродных рэсурсаý. Яна змяшчае ý сабе кароткiя звесткi пра распаýсюджанне, колькасць i меры аховы рэдкiх вiдаý жывёл i раслiн.

  • Чырвоная кнiга Беларусi была заснавана i выдадзена ý 1981г.

  • Першае выданне(1981)—80 вiдаý жывёл i 85 вiдаý раслiн.

  • Другое выданне(1993)—182 вiды жывёл i 214 вiдаý раслiн.



Сармацкае кадзiла

  • Дэкаратыýная, лекавая i меданосная раслiна.

  • Рэдкi вiд, колькасць якога хутка скарачаецца.

  • Занесена ý спiс ахоýных раслiн Беларусi з 1964г.



  • Кадзiла—металiчная пасудзiна на ланцужку, у якой падчас наба-жэнства курыцца ладан або iншыя духмяныя рэчывы.

  • Сарматы—старажытны народ Усход- няй Еýропы.



Сармацкае кадзiла

  • Дэкаратыýная, лекавая i меданосная раслiна.

  • Рэдкi вiд, колькасць якога хутка скарачаецца.

  • Занесена ý спiс ахоýных раслiн Беларусi з 1964г.



Венерын чаравiчак Меч-трава



Кураслеп лясны Познацвет

  • Дэкаратыýныя раслiны

  • Рэдкiя вiды, якiя трапляюцца ý невялiкай колькасцi на абмежаваных тэрыторыях

  • Занесены ý Чырвоную кнiгу Баларусi з 1981 г.



Званок лiлеялiсты цыбуля мядзведжая, або чарамша



Венерын чаравiчак Меч-трава Кураслеп лясны



Вобразна-выяýленчыя сродкi

  • Эпiтэт

  • Метафара

  • Увасабленне



Эпiтэты метафары

  • Вобразна-выяýленчыя сродкi ý вершы

  • Адспявалi трубы залатыя,

  • Лета захлынулася ў расе.

  • Кветкi ў лесе ёсць,

  • Але не тыя:

  • Да Чырвонай кнiгi збеглi ўсе.



Венерын чаравiчак Меч-трава Кураслеп лясны

  • Познацвет Званок лiлеялiсты цыбуля мядзведжая



Прычыны памяншэння і знікнення некаторых відаў раслін

  • Асушэнне зямель, iх сельскагаспадарчае асваенне;

  • Вытоптванне i бескантрольная нарыхтоýка раслiн;

  • Збор як дэкаратыýнай i лекавай сыравiны;

  • Гаспадарчая трансфармацыя зямель;

  • Высечка лесу;

  • Касьба, земляныя работы;

  • Зрыванне квiтучых раслiн;

  • Забруджванне вадаёмаý;

  • Выпас жывёлы;

  • Паяданне i вытоптванне дзiкiмi капытнымi жывёламi.



  • «Мы звыкла ýсiм гэтым (прыродным багаццем) карыстаемся. Часам нават забываем, што прырода — не толькi для нас…Што беручы ý яе ýсё, чым яна так шчодра з намi дзелiцца, трэба думаць пра будучыню i абавязкова трэба пакiдаць у ёй месца i той жа рэчцы, i таму ж буслу, i той жа травiнцы, i таму ж мурашу.Пакiдаць iм усё,што iм трэба.

  • …Беручы ý прыроды, мы абавязаны ахоýваць яе багаццi i павялiчваць iх».

  • Янка Сiпакоý



Дамашняе заданне (на выбар)

  • выразнае чытанне верша і адказы на пытанні(ст.303-304)

  • Творчыя заданнí

  • сачыненне-разважанне «Мае ýзаемаад-носіны з прыродай»;

  • распрацаваць прапановы па зберажэнні раслін, занесеных у Чырвоную кнігу.




База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка