Развіццё індустрыі культуры І творчасці ў беларусі крысціна Фарынга




старонка1/15
Дата канвертавання26.05.2018
Памер1.31 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15




РАЗВІЦЦЁ індустрыі КУЛЬТУРЫ І ТВОРЧАСЦІ Ў БЕЛАРУСІ
Крысціна Фарынга


Праграма фінансуецца Еўрапейскім саюзам

Праграму рэалізуе кансорцыум на чале з Брытанскім саветам сумесна з малдаўскім Фондам Сораса, Польскім нацыянальным цэнтрам культуры і Інстытутам імя Гётэ.

macintosh hd:work:eu:brand_materials:logos:culture_logo_eng.eps


Падрыхтоўка справаздачы ажыццяўляецца ў межах праграмы Еўрапейскага саюза і Усходняга партнёрства «Культура і крэатыўнасць».
Змест справаздачы не адлюстроўвае афіцыйны пункт гледжання Еўрапейскага саюза. Адказнасць за выкладзеную ў справаздачы інфармацыю і адлюстраваны пункт гледжання цалкам ускладаецца на аўтара.

Справаздача была апублікаваная ў студзені 2018 года.




ЗМЕСТ


ЗМЕСТ 3

1.АСНОЎНЫЯ ПАЛАЖЭННІ 4

Індустрыя культуры і творчасці (ІКТ) была прызнана Еўрапейскім саюзам больш за дзесяць год таму і знайшла адлюстраванне ў палітычных дакументах і праграмах. У справаздачы даецца АГУЛЬНАЕ ЎЯЎЛЕННЕ аб індустрыі культуры і творчасці ў шасці краінах Усходняга партнёрства: Арменіі, Азербайджане, Беларусі, Грузіі, Малдове і Украіне. Пры гэтым справаздача факусуецца на галоўным: у ёй апісваюцца нацыянальныя задачы і даюцца рэкамендацыі па іх вырашэнні з мэтай развіцця ІКТ у Беларусі. 4

Да асноўных магчымасцяў у Беларусі належаць: 4

Асноўнымі задачамі Беларусі з'яўляюцца: 4

Эміграцыя кваліфікаваных прадстаўнікоў творчых прафесій носіць пастаянны характар і аслабляе патэнцыял краіны. 4

Неспрыяльнае эканамічнае асяроддзе для арганізацый і прадпрыемстваў, якія аб'ядноўваюць работнікаў культуры і асоб творчых прафесій. 4

Адсутнасць магчымасцяў для інтэграцыі на сусветны рынак стварае неспрыяльны клімат для развіцця ІКТ і іншых галін эканомікі. 4

Абмежаваная грамадская прастора і ўдзел грамадзянскай супольнасці ў дзяржаўнай палітыцы. 4

Панаванне расійскага кантэнту ў друкаваных сродках масавай інфармацыі і на тэлебачанні. 4

Асаблівыя магчымасці і задачы 4

Рэкамендацыі па развіцці ІКТ у Беларусі 8

Каманда і падзякі 8

2. ІндустрыЯ ТВОРЧАСЦІ Ў ЕС 9

3. МАНДАТ І МЕТАДАЛОГІЯ 12

4. РАЗВІЦЦЁ культурнай і творчай ПРАМЫСЛОВАСЦІ – РЭГІЯНАЛЬНЫ АНАЛІЗ І падрабязны агляд БЕЛАРУСІ 14

4.1 Кароткі аналіз нацыянальных асаблівасцяў 14

4.2. Прызнанне трансвярсальнага характару ІКТ 15

4.3 Распрацоўка стратэгій і стварэнне платформ для ўдзелу 20

4.4 Выкарыстанне новых творчых цэнтраў у якасці асновы 23

4.5 Спрашчэнне атрымання фінансавай падтрымкі на асаблівых умовах 27

4.6 Паляпшэнне якасці адукацыі і развіццё навыкаў творчых прадпрымальнікаў 31

4.7 Пашырэнне мэтавай аўдыторыі і развіццё рынкаў 34

4.8 Заахвочванне інтэрнацыяналізацыі і супрацоўніцтва 36

5. РЭКАМЕНДАЦЫІ ПА РАЗВІЦЦі індустрыі КУЛЬТУРЫ І ТВОРЧАСЦІ Ў БЕЛАРУСІ 41

5.1. Распрацоўка палітыкі, удзел і платформы. 41

a)Стварэнне неафіцыйнай прафесійнай платформы ІКТ. 41

b)Прызнанне важнай ролі ІКТ у грамадстве і эканоміцы і прафесійнай разнастайнасці сектара. 41

c)Складанне карт з адлюстраваннем лакальных культурных і крэатыўных рэсурсаў 41

d)Распрацоўка індыкатараў ЮНЕСКА: культура для развіцця. 42

a)Садзейнічанне міжгаліноваму супрацоўніцтву шляхам стварэння кластара ІКТ. 42

e)Садзейнічанне ўзаемадзеянню паміж ІКТ і палітыкай прасоўвання высокіх тэхналогій і эканамічнага развіцця. 42

f)Распрацоўка сумеснай праграмы навучання, даследаванняў і распрацовак для ІТ і ІКТ: наладжванне сувязяў паміж акадэмічнай супольнасцю і індустрыяй. 42

g)Запуск працэсу распрацоўкі нацыянальнай стратэгіі ІКТ на аснове ўдзелу. 42

h)Распрацоўка канкрэтнай аўдыёвізуальнай і медыяпалітыкі. 42

i)Заахвочванне права на аб'яднанне і сумесную дзейнасць. 42

5.2 Інфраструктура, фінансаванне і агульныя прынцыпы 43

a)Садзейнічанне рэалізацыі сумесных праграм і забеспячэнне супрацоўніцтва сектара інфармацыйных тэхналогій, бізнесу, творчых і мастацкіх цэнтраў. 43

j)Садзейнічанне і падтрымка доступу да творчых праектаў, у грамадскія месцы і прасторы. 43

k)Неабходна прадугледзець стымулы для заахвочвання прыватнага спонсарства і інвестыцый у ІКТ. 43

a)Стварэнне аўтаномнай канкурэнтаздольнай сістэмы фінансавання. 43

l)Садзейнічанне канструктыўнаму кіраванню і супрацоўніцтву дзяржаўных устаноў з незалежнай супольнасцю стартапаў 44

m)Спрашчэнне фінансава-адміністрацыйных працэдур для садзеяння стварэнню і развіццю бізнесу. 44

n)Перагляд прававой базы для забеспячэння плюралізму выяўлення і сумленнай канкурэнцыі. 44

o)Маніторынг і павышэнне дасведчанасці аб аўтарскіх правах і падсправаздачнасці калектыўнага кіравання. 44

5.3 Навыкі, мэтавая аўдыторыя і рынкі 45

a)Арганізацыя прэзентацыі, рэкламнай платформы і кампаніі ІКТ. 45

p)Арганізацыя праграм навучання па прынцыпе «роўны-роўнаму». 45

q)Развіццё крэатыўнасці і духу прадпрымальніцтва ў школах з ранняга ўзросту. 45

a)Садзейнічанне мабільнасці і абмену студэнтаў і маладых спецыялістаў/прадпрымальнікаў 45

r)Развіццё прадпрымальніцкіх і камунікацыйных навыкаў у межах навучальных праграм ВНУ па творчых спецыяльнасцях 45

s)Інтэграцыя ініцыятыў нефармальнай адукацыі як пілотных праектаў у праграмы сярэдніх школ і ўніверсітэтаў. 46

5.4 Інтэрнацыяналізацыя і супрацоўніцтва 46

a)Запуск міжнароднай рэкламнай платформы ІКТ. 46

t)Далейшае ўмацаванне супрацоўніцтва ў межах Усходняга партнёрства. 46

u)Падпісанне Еўрапейскай канвенцыі аб сумеснай кінавытворчасці дазволіць стварыць выгадныя ўмовы для ўдзелу ў афіцыйных праектах такога кшталту. 46

a)Стварыць каардынацыйны цэнтр падтрымкі і садзейнічання інтэрнацыяналізацыі. 47

v)Неабходна распрацаваць эфектыўную схему выкарыстання грантаў і арганізацыі абменаў для ўдзелу ў міжнародных праектах. 47

w)Падтрымка перакладаў і дубляжу на беларускай мове з мэтай развіцця нацыянальнай культуры. 47

ДАДАТАК A: бібліяграфія 48

ДАДАТАК B: СПІС Удзельнікаў семінараў, гутарак і наведванняў аб'ектаў 51

ЗАЎВАГА 52


  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15


База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка