Тэма: Лікавыя выразы з двума дзеяннямі складаннем і адніманне




Дата канвертавання17.11.2017
Памер41.51 Kb.
Дата: __________________ 6 клас

Тэма: Лікавыя выразы з двума дзеяннямі – складаннем і адніманне(1 урок/2)

Мэта і задачы: замацаванне вылічальных навыкаў пры рашэнні лікавых выразаў з дзесятковымі дробамі з дзеяннямі складання, аднімання;

  • арганізаваць дзейнасць па адпрацоўцы практычных навыкаў складання і аднімання дзесятковых дробаў;

  • прадоўжыць фарміраванне ўмення выкарыстоўваць ўласцівасці складання і аднімання лікаў у працы з дробамі;

  • садзейнічаць развіццю увагі, памяці, мыслення, кругагляду;выхаванню беражлівага стаўлення да прыродных рэсурсаў, свядомай дысцыпліны.

«Вада - адна з галоўных асноў нашага жыцця»

З рэзалюцыі Генеральнай Асамблеі ААН



Ход урока

  1. Арганізацыйны момант. Паведамленне тэмы і мэты ўрока.

  2. Матывацыя.

На ўроку акрамя матэматычнай тэмы будзе разгледжана тэма агульначалавечай важнасці.

  1. Вусны лік (раздаецца вучням на картках).

1. Вылічыць:


а) 0,72 + 0,28;

б) 1 - 0,35;

в) 0,4 + 0,6 - 0,008;

г) 0,4 - 0,04 - 0,3 - 0,03;

д) 13,5 + 1,3 + 8,8;

е) 65 - (0,24 + 0,06);

ж) 1,48 - 1,48 + 5,7;

з) 3,75 + (0,56 - 0,56).




  1. Актуалізацыя ведаў.

1. Адкажыце на пытанне:

а) На які лік трэба павялічыць, 12, каб атрымаць 22,2?

б) З якога ліку трэба адняць 1,58, каб атрымаць 6, 097?

в) На які лік трэба паменшыць 7,56, каб атрымаць 4,9?

2. Рашыце задачу (на картках):

Маса бідона, запоўненага малаком, роўная 34 кг. Маса бідона, запоўненага напалову, роўна17,75 кг. Якая маса пустога бідона?



  1. Праца па тэме ўрока.

  1. Паведамленне настаўніка.

Спачатку пра самае галоўнае - пра сітуацыю з забеспячэннем вадой насельніцтва Зямлі, якое прымае пагрозлівыя тэндэнцыі. Генеральная Асамблея ААН абвясціла перыяд з 2005 па 2015 год Міжнародным дзесяцігоддзем дзеянняў «Вада для жыцця». Дзяржавы - члены ААН падкрэслілі, што вада з'яўляецца рухаючай сілай для ўстойлівага развіцця і ліквідацыі галечы і голаду.

Вада з'яўляецца неабходным крыніцай нармальнага функцыянавання ўсіх экасістэм Зямлі. На жаль, ужо сёння яе не хапае ў многіх частках свету. Па дадзеных экспертаў ААН, прыкладна адна шостая частка насельніцтва Зямлі не мае доступу да чыстай пітной вады, а адна трэць - да вады для бытавых патрэб. Кожныя 8 секунд ад хвароб, звязаных з вадой, гіне дзіця, а 2 мільярды людзей не маюць адэкватных санітарных умоў.

Чыстая пітная вада становіцца стратэгічным таварам. Так, напрыклад, індустрыя продажу бутыляванай пітной вады - адна з самых хутка развіваючыхся ў свеце. Штогод прадаецца звыш аднаго мільярда літраў вады, у асноўным у пластыкавай расфасоўцы. Прыбытку ў гэтай галіне ўжо дасягаюць аднаго трыльёна даляраў у год - гэта 40% прыбытку нафтавых кампаній і больш прыбытку фармацэўтычных фірмаў. Гандляваць вадой хутка будзе прыбытковей, чым нафтай.

Давайце паважаць, шанаваць і берагчы ваду - адну з галоўных асноў нашага жыцця.



  1. Рашэнне задачы.

Аб'ём адной кроплі вады, выцякаючай з няспраўнага крана, роўны прыблізна 50 мм3. Колькі вады выцячэ з крана за 1 суткі, за 1 месяц, за 1год, калі частата падзення кропель -1 у секунду? Адказ дайце ў літрах.

3. гімнастыка для вачэй (гучыць песенька вадавоза з кінафільма «Волга - Волга»)

4. Рашэнне практыкаванняў з падручніка.

(Вучні рашаюць на дошцы па дзеяннях, кожны наступны вучань павінен выправіць памылку, дапушчаную таварышам, толькі тады можна прыступаць да наступнага дзеяння)

Практыкаванні: 2.90 (5) – ІІІ узр.

2.91 (1,5), 2.92 (1,3) – IV узр.



  1. Вынік урока.

  1. Вырашыце жартоўную задачу: Клоун прыдумаў некалькі прыкладаў на складанне і адніманне дзесятковых дробаў, а каб было смешна стёр ў іх коскі. Вось якія пацешныя роўнасці атрымаліся:




а) 32 + 18 = 5;

б) 3 + 108 = 408;

в) 42 + 17 = 212;

г) 736 - 336 = 4;

в) 63 - 27 = 603;

е) 57 - 4 = 47.




Адновіце становішча косак.

  1. Падвядзенне вынікаў урока, выстаўленне адзнак.

. Дамашняе заданне.

П. 2.5, № 2.90 (6), 2.92 (2,4,6) – ІІІ узр, 2.98– IV узр.



Вылічыць вусна:


а) 0,72 + 0,28;

б) 1 - 0,35;

в) 0,4 + 0,6 - 0,008;

г) 0,4 - 0,04 - 0,3 - 0,03;

д) 13,5 + 1,3 + 8,8;

е) 65 - (0,24 + 0,06);

ж) 1,48 - 1,48 + 5,7;

з) 3,75 + (0,56 - 0,56).






Задача 1.

Маса бідона, запоўненага малаком, роўная 34 кг. Маса бідона, запоўненага напалову, роўна17,75 кг. Якая маса пустога бідона?


Задача 2.

Аб'ём адной кроплі вады, выцякаючай з няспраўнага крана, роўны прыблізна 50 мм3. Колькі вады выцячэ з крана за 1 суткі, за 1 месяц, за 1год, калі частата падзення кропель -1 у секунду? Адказ дайце ў літрах.



Вылічыць вусна:


а) 0,72 + 0,28;

б) 1 - 0,35;

в) 0,4 + 0,6 - 0,008;

г) 0,4 - 0,04 - 0,3 - 0,03;

д) 13,5 + 1,3 + 8,8;

е) 65 - (0,24 + 0,06);

ж) 1,48 - 1,48 + 5,7;

з) 3,75 + (0,56 - 0,56).






Задача 1.

Маса бідона, запоўненага малаком, роўная 34 кг. Маса бідона, запоўненага напалову, роўна17,75 кг. Якая маса пустога бідона?


Задача 2.

Аб'ём адной кроплі вады, выцякаючай з няспраўнага крана, роўны прыблізна 50 мм3. Колькі вады выцячэ з крана за 1 суткі, за 1 месяц, за 1год, калі частата падзення кропель -1 у секунду? Адказ дайце ў літрах.



Вылічыць вусна:


а) 0,72 + 0,28;

б) 1 - 0,35;

в) 0,4 + 0,6 - 0,008;

г) 0,4 - 0,04 - 0,3 - 0,03;

д) 13,5 + 1,3 + 8,8;

е) 65 - (0,24 + 0,06);

ж) 1,48 - 1,48 + 5,7;

з) 3,75 + (0,56 - 0,56).






Задача 1.

Маса бідона, запоўненага малаком, роўная 34 кг. Маса бідона, запоўненага напалову, роўна17,75 кг. Якая маса пустога бідона?


Задача 2.

Аб'ём адной кроплі вады, выцякаючай з няспраўнага крана, роўны прыблізна 50 мм3. Колькі вады выцячэ з крана за 1 суткі, за 1 месяц, за 1год, калі частата падзення кропель -1 у секунду? Адказ дайце ў літрах.






База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка