Урок -роздум з элементамі гульні ў 5 "Б" классе Кланы кіраўнік Пазднякова А. М




Дата канвертавання25.02.2017
Памер445 b.


Беларусь- краіна маёй будучыні

  • Урок –роздум з элементамі гульні ў 5 “Б” классе

  • Кланы кіраўнік Пазднякова А.М.


  • Мэты: стварыць умовы для развіцця пазнавальнай актыўнасці вучняў, для фарміравання іх камунікатыўных уменняў і культуры маўлення; абуджаць цікавасць да гісторыі і культурнай спадчыны роднага краю, выхоўваць грамадзянскасць, пачуццё патрыятызму, і грамадскай самасвядомасці, гонар за сваю Радзіму, за свой народ, павагу да роднай мовы.

  • Фарміраваць веды пра тое, што любоў да Радзімы пачынаецца з любові да сваёй сям ‘і, дому, гораду, школе. Садзенічаць фарміраванню паняццяў:дзяржава, патрыятызм, патрыёт, грамадзянін, род, народ, Айчына, “малая радзіма”.



  • Жыві, шукай,

  • Усе рабі, як след

  • Каб на Радзіме

  • Твой свяціўся след.

  • С. Грахоўскі



  • Гучыць песня “Наша Беларусь” .

  • На экране змяняюцца слайды з пейзажнымі замалёўкамі, партрэтамі знакамітых людзей, помнікі архітэктуры Беларусі.

  • Жытневае поле, лясы і азеры

  • Крынічка ў лесе і ў небе жаўрук

  • Прыслухайся толькі, усе тут гаворыць

  • Люблю цябе Белая, Белая Русь!



  • Аб чым вы думаеце, калі чуеце пра Беларусь?

  • Якога колеру Беларусь?

  • Які голас у Беларусі?

  • Які пах у Беларусі?



  • Мяжуе з Польшчай, Украінай,

  • Расіяй, Латвіяй, Літвой.

  • Твой родны край, твая Айчына —

  • Жыццё тваё і гонар твой.

  • І ты яе запомні імя,

  • Як неба, сонца і зару.

  • Твая зямля, твая радзіма

  • Названа светла —

  • Бе-ла-русь. Ю.Свірка



  • Гульня “Так ці не?”( работа з картай, тлумачэнне паняццяў)

  • Так ці не, што :

  • Беларусь знаходзіцца ў Еўропе

  • Беларусь мяжуе з Кітаем, Індыяй, Амерыкай

  • Назва Беларусь паходзіць ад белага хлебу

  • Сталіца Беларусі –горад Магілеў

  • На Беларусі 8 абласцей

  • Вобласць, дзе мы пражываем- гэта Магілеўская

  • Кіраўніком краіны з’яўляецца кароль

  • Сімвалы Беларусі- герб, сцяг, гімн

  • На Беларусі пражываюць людзі розных нацыянальнасцей і веравызнанняў

  • Самый старажытны горад - Брэст

  • Беларускім першадрукаром называюць Янку Купалу

  • Святой заступніцай зямлі беларускай называюць Рагнеду

  • На Беларусі не было вайны

  • На Беларусі шмат помнікаў і мемарыялаў, якія ушаноўваюць памяць герояў Вялікай Айчыннай вайны.



  • Есць такое паняцце- малая радзіма. Як вы гэта разумееце?



  • Гульня “Што? Дзе? Калі?”

  • на імправізаваным полі у выглядзе рамонка – картачкі з пытаннямі па гісторыі Бабруйска

  • Калі “нарадзіўся” Бабруйск?

  • Адкуль у нашага горада такая назва?

  • Як называецца рэчка, на якой стаіць наш горад? Адкуль такая назва?

  • Які помнік прыроды знаходзіцца у нашым мікрараёне?

  • Колькі школ у горадзе? А у нашым мікрараёне?

  • Якія помнікі , прысвечаныя Вялікай Айчыннай вайне у нашым горадзе ты ведаеш?



  • Як выглядае герб Бабруйска?

  • Якіх ты ведаешь людзей, якімі ганарыцца Бабруйск?

  • Якія вуліцы нашага мікрараёна носяць назвы, звязаныя з Вялікай Айчыннай вайной?

  • Якія прадпрыемствы горада самыя вялікія?



  • Закончыце прыказку:

  • Няма смачнейшай вадзіцы, як з роднай … . (крыніцы)

  • — Для ўсякай птушкі сваё гняздо … . (міла)

  • — Родная зямелька як зморанаму … . (пасцелька)

  • — У сваім краі, як у … . (раі)

  • — Далёкая старонка без ветру … . (сушыць)

  • — На чужыне і камар … . (загіне)

  • — Кожнаму свой куток … . (мілы)

  • — Усюды добра, а дома … . (лепей)

  • — Кожная сасна свайму бору песню … . (пяе)

  • — Жыць — Радзіме … . (служыць)



  • Хто такі грамадзянін?

  • Што гэта азначае: быць грамадзянінам?

  • Ці лічыце вы сябе грамадзянамі нашай краіны, чаму?



  • Г- горячо любит свою Родину

  • Р - радуется ее успехам

  • А - активно стремится сохранить

  • чистоту окружающей среды

  • Ж -желает сохранить мир

  • Д - дорожит именем «белорус»

  • А - адаптируется в обществе,

  • принимает его законы

  • Н - нуждается в поддержке и защите

  • государства

  • И - использует свои знания и умения

  • на пользу стране

  • Н - находит пути выразить свою

  • гражданскую позицию



  • Ці бывюць дрэнныя і добрыя грамадзяне?

  • Хто з’яўляецца добрым грамадзянінам?



  • Хто з’яўляецца добрым грамадзянінам?

  • Той, хто выконвае рашэнні бацькоў, правы і законы.

  • Гарацый



  • Добрый грамадзянін- гэта чалавек надзейны. Паважаны, адказны, справядлівы, клапатлівы.

  • А якія вы грамадзяне? Якая ад вас карысць?



  • У сям’і: что вы робіце каб было лягчэй вашым родным?

  • У двары: чым дапамагаеце?

  • У класе? Як вучыцеся? Як паводзіце сябе, Якія вы сябры?

  • У школе? Ці удзельнічаеце ў спаборніцтвах, алімпіядах?

  • У горадзе? Ці вывучаеце гісторыю свайго горада?



  • Грамадзянін - чалавек, які

  • Любіць

  • Перажывае

  • Дзейнічае

  • Патрабуе

  • Ведае

  • Можа

  • Жадае



  • Кожны грамадзянін мае права

  • ___________________________

  • __________________________

  • Кожны грамадзянін абавязаны

  • ____________________________

  • ____________________________



  • Гульня “Васілек”

  • А зараз мы паспрабуем з вамі стварыць агульны партрэт нашай Беларусі.

  • Адным з сівалаў Беларусі з’яўляецца васілек- валошка. На яго пялестках напісаны сказы. Падоўжыце іх:





  • Калі б я мог, то зрабіў бы для Беларусі….

  • У Беларусі есць любімыя мае мясціны – гэта…

  • Наша краіна была б яшчэ прыгажэй калі б…

  • Ямаю, што ўсім , хто прыязжае ў Беларусь яна падабаецца тым , што…



  • На Беларусі жывуць….. людзі

  • Калі б я быў мастаком і маляваў Беларусь, я б выбраў …. Фарбы, таму што….

  • Нашай краіне патрэбны…. Людзі



  • Калі б я мог, то зрабіў бы для Беларусі….

  • У Беларусі есць любімыя мае мясціны – гэта…

  • Наша краіна была б яшчэ прыгажэй калі б…

  • Ямаю, што ўсім , хто прыязжае ў Беларусь яна падабаецца тым , што…



  • Гучыць песня “ Родіна мая”

  • На вялікім лісце ватмана, дзе напісана “Беларусь- гэта МЫ!” дзеці пішуць, малююць свае пажаданні кожнаму з нас, краіне.



  • Паклон табе, мой беларускі краю!

  • Ты — мой, я — твой: ад роду і навек.

  • Я зноў і зноў да сэрца прыкладаю

  • Твой ліст дубовы — як чароўны лек.

  • За хлеб, што ем, за песні, што спяваю,

  • За шчасце звацца іменем тваім –

  • Паклон табе, мой беларускі краю!

  • Ты — мой, я — твой: усюды і ва ўсім!

  • Ніл Гілевіч




База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка