Урок абагульнення і замацавання ведаў Мэты ўроку: Стварыць умовы для




Дата канвертавання27.01.2018
Памер70.28 Kb.
Тэма ўроку: Электрычны ток у розных асяроддзях

Тып уроку: Урок абагульнення і замацавання ведаў

Мэты ўроку:

Стварыць умовы для :

- Абагульнення і замацавання ведаў аб асаблівасцях

- электраправоднасці у розных аяроддзях;

- працэсу праходжання электрычнага току ў металах, вадкасцях, газах,вакууме і яго тэхнічнага ужывання;

- Развіцця навуковага светапогляду і навыкаў даследчай дзейнасці

- Выхаванне творчага мыслення, вучэбна-пазнавальнай актыўнасці, уменняў супрацоўнічаць у калектыве.
Абсталяванне: розныя металічныя праводнікі,вакуумны дыед, камплект абсталявання для электролізу, гальванометр, крыніца пастаянага току.
Ход уроку:


  1. Арганізацыйны момант.

  2. II. Актуалізацыя ведаў:

Паўторым, што нам вядома аб электрычным току . Адкажыце на некалькі пытанняў:

  1. Што называецца электрычным токам? (Гэта накіраваны рух зараджаных часціц)

  2. Які існуюць умовы існавання току? (крыніца току, свабодныя носьбіты зараду, суцэльнасць ланцуга)

  3. Як падзяляюцца рэчывы ў залежнасці праводзяць яны электрычны ток або не? (праваднікі і дыэлектрыкі)

Яшчэ з малодшых класаў вядома, што металы праводзяць электрычны ток. А якія яшчэ рэчывы здольны праводзіць электрычны ток? Як гэты працэс адбываецца? Ці зольны ўсе рэчывы праводзіць электрычны ток? Так,чаму? Не, чаму?

Давайце, мы даследуем гэтае пытанні. Запішыце тэму ўроку.



Дэманстрацыі:

1) Свячэнне лямпы - ток у металах.

2) Несамастойны разрад у газах - ток у газах.

3) Праходжанне току праз раствор солі - ток у вадкасцях.

4) Праводнасць паўправаднікоў пры награванні і асвятленні.

5) Работа вакуумнага дыёда - ток у вакууме.

Цяпер кжны з вас паспрабуе адказаць на пытанні, пасля мы ўсе разам праверым ці правільна вы запоўнелі табліцы.



асяроддзе

металы

паўправаднікі

электраліты

вакум

газы

Носьбіты зараду

Электроны

Электроны і дзіркі

Іёны

Электроны

Іёны і электроны

Абразаванне носьбітаў зараду

Пры абразаванні крышталя валентныя электроны губляюць сувязь з ядром атама і становяцца свабоднымі.

Пры парыве кавалентных сувязяў паміж атамамі ў выніку награванні крышталя або пад дзеяннем святла ўтворацца свабодныя электроны і дзіркі - вакантныя месцы ў сувязях.

Пры ўзаемадзеянні малекул вадкасці з малекуламі растваральніка у выніку награванні малекулы распадаюцца на іёны.

Пры награванні металу з яго паверхні вылятаюць самыя хуткія электроны - тэрмаэлектронная эмісія.

Пад дзеяннем іянізатара або ў выніку цеплавых сутыкненняў малекулы газаў губляюць адзін або два электрона, становячыся дадатнымі іёнамі. Электрон застаецца свабодным або далучаецца да нейтральнага атама ўтворачы адмоўны іён.

Спосаб стварэння электрычнага поля.

Далучэнне да правадніка крыніцы току.

Далучэнне паўправадніковага элемента да крыніцы току

Ўводзіны ў раствор электралітаў электродаў

Уводзіны ў вакуумную прастору электродаў.

Уводзіны ў газавую прастору электродаў.

Рух зараджаных часціц у асяроддзях

Электроны рухаюцца да дадатнага электрода.

Электроны рухаюцца да дадатнага канцавосся крыніцы току, дзіркі - да адмоўнага

Дадатныя іёны рухаюцца да катода, адмоўныя іёны - да анода

Электроны рухаюцца да анода

Дадатныя іёны рухаюцца да катода, электроны і адмоўныя іёны - да анода

Основные законы

 

 


--

Маса рэчыва, які вылучыўся на электродзе за час t пры праходжанні электрычнага току, прапарцыйная сіле току і часу.

m = k · I · t

дзе k - электрахімічны эквівалент рэчыва.

Гэтае сцвярджэнне атрымала назоў закона электролізу Фарадэя





  --

--

Ужыванне

Ў электранагравальных і асвятляльных прыборах, электрарухавіках, для падвядзення току да любой электрычнай прылады

Ў радыётэхніцы для выпроствання току, для змены яго характарыстак, атрыманні току ў сонечных батарэях, у рознага роды рэле і аўтаматычных прыладах

Пакрыццё адных металаў іншымі, для атрымання чыстых рэчываў, для завострывання хірургічных прылад, для атрымання дзід з рэльефных малюнкаў .

У радыётэхніцы для выпроствання току і змены яго характарыстак, у электронна-прамянёвых трубках, выкарыстоўваных у тэлебачанні, асцылографах, медыцынскіх прыборах.

У лямпах дзённага святла, рэкламных трубках, электразварцы, пры іскравой апрацоўцы металаў .







Асяроддзе

Металы

Паўправаднікі

Вадкасці

Вакуум

Газы

абразаванне носьбітаў зараду














спосаб стварэння электрычнага поля














рух зараджаных часціц у асяроддзях













У канцы давайце праверым нашы веды прыдапамозе картак

1. Якім носьбітамі электрычнага зарада ствараецца ток у паўправадніках?

А. толькі электронамі. Б. толькі іёнамі. В. электронамі і іёнамі. Г. электронамі і "дзіркамі".

2. Які графік адпавядае вольт-ампернай характарыстыцы паўправадніковага дыёда, укулючынага ў прамым кірунку?

3. У растворах электралітаў адбываецца электралітычная дысацыяцыя. Якое з прыведзеных ніжэй сцвярджэнняў з'яўляецца няслушным? Электралітычная дысацыяцыя залежыць ад...

А. тэмпературы раствора. Б.канцэнтрацыі раствора. В. дыэлектрычнай пранікальнасці. Г. напружанасці электрычнага поля.

4. У капіляры радыўсам 0.5*10-3м вадкасць паднялася на вышыню 11м. Якая шчыльнасць данай вадкасці, калі каэфіцыент павярхоўнага нацяжэння 0.022Н/м2?

5. За 10 мін у гальванічнай ванне вылучылася 0.67г срэбра. Амперметр паказваў 0.9А. Ці дакладна сведчанне амперметра?

А. Так. Б. Не. У Дадзеных для адказу нядосыць.

6. Які выдатак энергіі (у квт*ч) на рафінаванне 1т медзі, калі напруга на электралітычнай ванне па тэхнічных нормах роўна 0.4В?

7. Вызначыце электрахімічны эквівалент свінца, калі за 5 гадзін электролізу пры сіле току 2.5А на катодзе вылучылася 48.66г свінцу.

А. 3.89г/Кл Б. 1,08кг/Кл В. 1,08г/Кл Г 0,54мг/Кл



8. У электралітычнай ванне, якая змяшчае раствор азотнакилотнага срэбра(), цячэ ток 10мА. Колькі атамаў срэбра вылучыцца на катодзе ў 1с?

І V. Дамашнее заданне : Практыкаванне 14 №2 і 6

Дзякуй за ўрок!


База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка