Урок сусветнай гісторыі ў 7 класе па тэме Настаўнік: Малышка Таццяна Аляксандраўна 2016 год




Дата канвертавання24.05.2017
Памер98.83 Kb.
ДУА “МАЛЬКАВІЦКАЯ СЯРЭДНЯЯ ШКОЛА”

ГАНЦАВІЦКАГА РАЁНА

Урок сусветнай гісторыі ў 7 класе

па тэме

Настаўнік: Малышка

Таццяна Аляксандраўна


2016 год

Мэты ўрока: сфарміраваць у вучняў сістэму ведаў аб ВГА, вызначыць асноўныя прычыны і вынікі адкрыццяў; раскрыць гістарычнае значэнне ВГА;

развіваць уменне працаваць з гістарычнай крыніцай, картай;

выхоўваць цікавасць і павагу да гістарычнага мінулага чалавецтва, паважлівыя адносіны да навакольных.

Абсталяванне: атлас, контурная карта, падручнік, прэзентацыя.

Асноўныя даты: 1488 г., 1492 г., 1498 г.
Ход урока
І. Арганізацыйны момант

Прозвенел для всех звонок,
Начинается  урок,
Посмотрите на тетрадки,

На учебник – все в порядке?





ІІ. Праверка дамашняга задання




Вызначыць аўтараў твораў.


Апішыце паслядоўнасць узнікнення кнігадрукавання.

1. выраб пергамента;

2. выразанне асобных літар з дрэва, з

якіх складваліся словы;



3. перапісванне кніг у манастырах;

4. вынаходства кнігадрукавання;

5. выразанне цэлых старонак кніг на

асобных дошках;



6. выраб паперы.

Суаднясці імёны вядомых дзеячаў Адраджэння і іх заслугі.

1. Іаган Гутэнберг а) аўтар “Боскай камедыі”

2. Дантэ Аліг’еры б) стваральнік італьянскай літаратурнай мовы

3. Франчэска Петрарка в) вынаходнік кнігадрукавання


ІІІ.Тлумачэнне новага матэрыялу
Паглядзім на план і тэму, фармуліруем праблему!
Прачытаўшы тэму, вызначце якія задачы мы паставім перад вывучэннем дадзенай тэмы і што будзем вывучаць.
Людзі падарожнічалі і здзяйснялі адкрыцці ва ўсе часы.У 21 стагоддзі -стагоддзі камп’ютарных і касмічных тэхналогій можна здзейсніць кругасветнае падарожжа ўсяго за 50 хвілін, а калісьці людзі на гэта марнавалі гады, ахвяравалі сваім жыццём, рызыкавалі дзеля новых адкрыццяў .

Больш за ўсё адкрыццяў было зроблена ў перыяд з канца 15 да пачатку 17 стагоддзя. Менавіта таму ён стаў звацца эпохай ВГА. Таму імем гэтай эпохі названы наш урок: "Вялікія геаграфічныя адкрыцці".

Адчайныя, адважныя плаванні мараходаў і зробленыя імі адкрыцця новых кантынентаў і народаў, не толькі расхілілі межы свету, але і змянілі жыццё саміх еўрапейцаў.

Давайце мы сёння на нашым уроку зазірнем у тое далёкае мінулае і “праплывем” складаны шлях разам з першаадкрывальнікамі новых земляў.

Высвятлім прычыны, якія заахвоцілі еўрапейцаў адправіцца ў далёкія краіны і выявім значэнне гэтай эпохі для наступных пакаленняў.

У XV стагоддзі Еўропа апынулася адрэзанай ад тавараў, якія прыбывалі з Усходу. Тканіна, цукар, фарбавальнікі, перац, гваздзіка (прыправы) амаль перасталі паступаць на еўрапейскія рынкі. Асабліва адчуваўся недахоп перцу, бо ён мог замяняць грошы пры гандлі, мог выступаць у якасці пасагу для нявесты.

Асманская імперыя перагарадзіла шлях еўрапейцам. Таму патрэбен новы шлях у Індыю.

Работа з падручнікам С. 61 Вызначыць прычыны, якія прывялі да новых геаграфічных адкрыццяў. (Фішбон)



«Прычыны геаграфічных адкрыццяў»

Змены ў Еўропе

Прычыны геаграфічных адкрыццяў

Павялічэнне вытворчасці тавараў, пашырэнне гандлю, вываз золата і срэбра з Еўропы на Усход.

«Жажда золота, пряностей»

Рост насельніцтва, перанаселеннасць Еўропы.

Пошук новых зямель

Смага абагачэння ад гандлю прыправамі.

Пошук шляхоў на Усход, у Індыю, каб прысвоіць даходы ад гандлю з Усходам.

Гандаль з Усходам захапілі арабы і перапрадавалі тавары ў 8 – 10 разоў даражэй.

Каравела

Ветер боковой гуляет,


Большой корабль он подгоняет,
А тот бежит себе в волнах,
На треугольных парусах.

Карта

Моря и реки есть,


А воды в  них нет.

Компас

Качается стрелка


Туда и сюда,
Укажет нам

Укажет нам север


И юг без труда.


«Нашли материк, доселе еще не открытый никем»

Работа з падручнікам. С. 63

Якая краіна першай пачала адкрываць новыя землі і чаму?

С. 64 Асаблівасці адкрыццяў Х. Калумба

Праца з гістарычнай крыніцай.



Фізхвілінка

У индейцев побывали,
Как живут они, узнали.
Встретили они гостей,
Семь красавцев без бровей.
Вот с такими ушами,
Вот с такими носами,

Вот с такими усами,
Вот с такой головой,
Вот с такой бородой,
Они не пили и не ели,
На Колумба все глядели
И делали вот так….

Вывад: Х. Калумб – адкрыў новыя землі – Цэнтральную Амерыку і паўночнае ўзбярэжжа Паўднёвай амерыкі. У Еўропе з’явіліся раней невядомыя культуры: перац, таматы, бульба, кукуруза, фасоля. Пашырыліся веды аб зямлі.

Прагляд відэафільма пра адкрыцці В. да Гамы.


Вывад: Васка да Гама – пралажыў марскі шлях у краіны Паўднёвай Азіі, Партугалія стала мацнейшай марской дзяржавай, стаў развівацца гандаль з Індыяй.

Якія ж вынікі ВГА?

1. Даказана, што зямля круглая.

2. Развіццё геаграфіі, астраноміі.

3. Складанне сусветнага рынка.

4. Пераход гандлёвых шляхоў з Міжземнага мора ў акіяны.

5. Стварэнне каланіяльнай сістэмы.

6. З’яўленне ў Еўропе бульбы, таматаў, кукурузы.


IV. Замацаванне 

Гульня “Веру – не веру”

1. Амерыку адкрыў А. Веспучы.

2. 12 кастрычніка 1492 года – адкрыццё Амерыкі Х. Калумбам.

3. Першае кругасветнае падарожжа здзейсніў Васка да Гама.

4. Васка да Гама адкрыў марскі шлях у Індыю.

5. Мыс Добрай Надзеі знаходзіцца на поўдзені Афрыкі.

6. Адной з прычын ВГА з’яўляецца павелічэнне патрэбнасці ў золаце і срэбры.

7. Адным з вынікаў ВГА з’яўляецца складванне сусветнага рынку.

8. Індзейцы – жыхары Індзіі.
V. Дамашняе заданне

§12. Творчае заданне па выбару – малюнак, крыжаванка


VІ. Рэфлексія

Лесвіца поспеху.

Вучні размяшчаюць свае “слядочкі” на тым прыпынку, які выбіраюць самі

( - зусім незразумела, - трэба паўтарыць яшчэ раз, - усё лёгка і проста)





«ФІШБОН»

равнобедренный треугольник 1
ВГА
прямая соединительная линия 5 прямая соединительная линия 6 прямая соединительная линия 7 прямая соединительная линия 8 прямая соединительная линия 9 прямая соединительная линия 10 прямая соединительная линия 11

прямая соединительная линия 25прямая соединительная линия 26прямая соединительная линия 27прямая соединительная линия 28
«ФІШБОН»

равнобедренный треугольник 1
ВГА
прямая соединительная линия 5 прямая соединительная линия 6 прямая соединительная линия 7 прямая соединительная линия 8 прямая соединительная линия 9 прямая соединительная линия 10 прямая соединительная линия 11

прямая соединительная линия 25прямая соединительная линия 26прямая соединительная линия 27прямая соединительная линия 28

Из письма Х. Колумба испанским монархам

«Государь, Вам доставит радость великая победа, которую Господь наш даровал мне в моем плавании. Пишу Вам сие послание, из которого Вы узнаете, как я за тридцать три дня с флотилией, которую августейшие Король и Королева, Государи наши, отдали под мое начало, достиг Индий, где нашел многие острова, населенные бесчисленными племенами, и все их провозгласил владениями Ваших Высочеств, объявив о том через глашатая и водрузив развернутое королевское знамя, в чем мне никто не противодействовал. Первому открытому мною острову я дал название Сан-Сальвадор в честь всемогущего Господа, дивным образом соизволившего нам все это даровать; индейцы называют сей остров Гуанахани. Второй я нарек именем Санта-Мария-де-Консепсьон; третий – Фернандиной; четвертый – Изабеллой; пятый – островом Хуаной; так каждому я давал новое название. <…>

Люди на острове и на всех других ходят совершенно голые, в чем мать родила, и мужчины, и женщины, хотя некоторые женщины прикрываются хлопковой повязкой, для того изготовленной. У здешних жителей нет ни железа, ни стали, ни оружия, да они и не годны к этому, и не потому, что слабосильны, они рослы и статны, только на редкость боязливы. <…> Они весьма бесхитростны и столь щедро делятся всем своим добром, что этому не поверит тот, кто сам не видел. Если что-то у них попросишь, никогда не скажут «нет»; напротив, сразу же дарят вещь и выказывают такую любовь, словно готовы душу отдать, и если подаришь им что-то ценное, или какой-то пустяк, они любой мелочью, какой бы она ни была, довольны. <…>

Золото – это совершенство. Золото создает сокровища, и тот, кто владеет им, может совершить все, что пожелает, и способен даже вводить человеческие души в рай».


1. Колькі дзён заняло плаванне да берагоў Новага Свету?

2. Падумайце, чаму менавіта Фердынанду і ізабэле Х. Калумб першым напісаў пасланне?

3. У гонар каго Х. Калумб называў адкрытыя ім астравы?

4. Як апісвае першаадкрывацель мясцовае насельніцтва адкрытых ім астравоў, чаму ён называе іх “індзейцамі”?

5. Што ўразіла яго ў звычаях і характары індзейцаў?

6. Чаму, на ваш погляд, Калумб так цаніў золата?




База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка