Заданне № Суаднясіце паняцці і словы ў слупках




Дата канвертавання08.03.2017
Памер46.13 Kb.

Заданне № 5. Суаднясіце паняцці і словы ў слупках.

 


Каштоўны празрысты камень незвычайнай цвёрдасці

зігзаг

Бадзёры, жыццярадасны настрой

інтэрв’ю

Апісанне свайго жыцця

кульмінацыя

Чулы, чалавечны

дэбаты

Вымаўленне

алмаз

Спрэчкі

аўтабіграфія

Навука аб жывёлах

заалогія

Ломаная лінія

камплімент

Пахвала

антракт

 Мужчынскі шалік

гуманны

Пункт найвышэйшага напружання, пад’ёму, развіцця чаго-небудзь

дыкцыя

Перапынак

аптымізм



Максімальны бал

Самаацэнка

Ацэнка настаўніка

6







Заданне № 6. Адрэдагуйце тэкст, замяніўшы ў выпадку неабходнасці

запазычаныя словы беларускімі

Рэстаўрырую ў памяці старонкі свайго дзяцінства…. Калі я быў абсалютна мініяцюрны, то заўсёды асістыраваў матулі. У нашай сям’і панавала гармонія, ніколі не было дыскусій. Я зараз вучуся за мяжой і часта па вечарах адчуваю вакуум вакол сябе. Тады я дастаю сямейны альбом і разглядваю: мы з бацькамі турысты, вось мы купаемся ў басейне…. Прыемная рэтраспекцыя!



Максімальны бал

Самаацэнка

Ацэнка настаўніка

9









Прозвiшча __________________

Iмя __________________

Запазычаныя словы

Памятка

  1. Прыметы грэцызмаў:

    • пачатковыя гукі [ф], [э];

    •  спалучэннізычных [кс], [пс];

    • спалучэнне [ге] ;

    • прыстаўкі і суфіксы, а-, анты-, архі-; суфіксы іс,-іт, -aд(a), карані аўта-, геа-, бія-, лог-, фон-, граф-, аэр-

_________________________________________________________________

  1. Прыметы англіцызмаў:

    • спалучэннегукаў [дж];

    • канцавоеспалучэнне-інг;

    • канцавоеспалучэнне-ман, -мэн.

_________________________________________________________________

  1. Запазычанні з італьянскаймовы ў асноўным адносяцца да музычнай тэрміналогіі, тэрмінаў выяўленчага мастацтва, архітэктуры і іншых мастацтваў.

________________________________________________________________

  1. Прыметы германізмаў:

    • спалучэннегукаў [шт], [хт], [шп];

    • пачатковы гук [ц];

    • адсутнасць злучальных галосных у складаных словах;

    •  канцавое -мейстар;

    • дзеясловы на–іраваць.

_________________________________________________________________

  1. Прыметы галіцызмаў (французскіх запазычанняў):

    • спалучэнне галосных [уа];

    • спалучэнні [ам], [ан], [он], [ен];

    • канцавыя націскныя [е], [о], [і], [у]

    • канцавое-аж (-яж);

    • канцавоенаціскное-ёр .

_________________________________________________________________

Максімальны бал

Самаацэнка

Ацэнка настаўніка

5







Заданне 1. Лічбавая дыктоўка

_________________________________________________________________

Максімальны бал

Самаацэнка

Ацэнка настаўніка

6







Заданне 2. Запішыце пабеларуску словы, якія гучаць падобна ў англійскай, нямецкай і беларускай мовах. Складзіце з некалькімі словамі сказы на тэму “ Беларусь у Сочы-2014”

__________________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________

Максімальны бал

Самаацэнка

Ацэнка настаўніка

10







Заданне 3. Што абазначаюць наступныя карані запазычаных слоў? Запішыце ўтвораныя з імі словы.

Аэра- __________________________________________________________

Аква-__________________________________________________________

Аўта- _________________________________________________________

Геа- ___________________________________________________________

Бія- ___________________________________________________________

Фон- __________________________________________________________

Максімальны бал

Самаацэнка

Ацэнка настаўніка

6







Заданне 4.Размяркуйце словы па групах у залежнасці ад таго, да якіх краін яны адносяцца. Даведайцеся значэнні незразумелых вам слоў па слоўніку.

Карыда, аліва, паэлья, спагеці, карнавал, сушы, сакура, ікебана, гамбургер, секвоя, радэа, пінія.

 

Традыцыі

Дрэва-сімвал

Кухня

Іспанія










Італія










Японія










Амерыка (ЗША)












Максімальны бал

Самаацэнка

Ацэнка настаўніка

4








База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка