Адказы да заданняў кантрольнай работы №1 па беларускай літаратуры




Дата канвертавання01.01.2018
Памер28.79 Kb.
АДКАЗЫ ДА ЗАДАННЯЎ

КАНТРОЛЬНАЙ РАБОТЫ № 1

ПА БЕЛАРУСКАЙ ЛІТАРАТУРЫ


ЗАДАННІ

1 узровень

Да кожнага задання 1 узроўню было дадзена 4 адказы,

з якіх правільным з’яўляўся толькі адзін.

(Кожны правільны адказ - 2 балы. Максімальная колькасць балаў за блок – 8)

1

2

3

4

АДКАЗЫ

1 узровень

4

1

2

3

ЗАДАННІ

2 узровень

Да кожнага задання 2 узроўню было дадзена 4 адказы,

з якіх правільным з’яўляўся толькі адзін

(Кожны правільны адказ - 3 балы. Максімальная колькасць балаў за блок – 12)

5

6

7

8

АДКАЗЫ

2 узровень

1

3

2

1

ЗАДАННІ

3 узровень

Трэба было напісаць кароткі адказ

(Кожны правільны адказ - 4 балы. Максімальная колькасць балаў за блок – 20)

9

10

11

12

13

АДКАЗЫ

3 узровень

Чатырохстопны ямб

Драма

1-Г, 2-Д, 3-А,

4-Б, 5-Е, 6-В



1-Д, 2-Г, 3-А, 4-Б, 5-В

Класіцызм

ЗАДАННІ

4 узровень

Трэба было даць разгорнуты адказ на пытанне (6-10 сказаў).

Кожны правільны адказ - 5 балаў. Максімальная колькасць балаў за блок – 10

14

15

АДКАЗЫ

4 узровень

Жанр: фарс-вадэвіль (паводле вызначэння самога аўтара), камедыя.

Праблематыка: – маральна-этычны, сацыяльны заняпад правінцыяльнай шляхты (крытыка хцiвасці, хабарнiцтва, свавольства, невуцтва, п’янства);

– недасканаласць, несправядлівасць пануючай судовай сістэмы;

– сутыкненне старога і новага ладаў жыцця;

– праблема бацькоў і дзяцей.



“Страцім-лебедзь” як адзін з шэдэўраў М. Багдановіча. Праблема жанравага вызначэння твора: верш, паэма, гераічная паэма, балада. Сімвалізм галоўнага вобраза: Страцім-птушка, лебедзь як сімвалы жыцця, боскага паслання, перамогі духоўнага, нябеснага над матэрыяльным, зямным, як сімвал барацьбы і няскоранасці духу, самаахвярнасці.

Вытокі сюжэту: апокрыф пра Ноеў каўчэг і патоп; жанры вуснай народнай творчасці. Вобразна-выяўлечыя сродкі: гіпербалізацыя (“Яго звычаі — арліныя, / Яго ўцехі — сакаліныя; // Пер’і-пер’ечкі бялеюцца / Да на золаку агнявеюцца”); метафары (“нуды крычаць”, “хвалі б’юць” і інш.), эпітэты (“бруд смуродны”, “часіна суровая” ” і інш.), параўнанні (узмахне крылом – быццам бор шуміць”, “узмахне другім – як мяцель гудзіць” ” і інш.); стылістычныя паўторы, выкарыстанне словаў аднатыпнай структуры, раскрыццё характару на фоне велічных прыродных з’яў (Як учнуць дажджы — пацякла вада, / Разлілася горш ад павадкі, / Затапіла ўсе лугі-лагі, / Усе лугі-лагі, ўсе лясы-бары; // Уздымаецца вышэй ад гор”) як прыкметы фальклорнай стылістыкі. Інтэлектуалізм, выразны філасофскі складнік твора.





База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка