Дадатак 1.
-
Кажуць пра таго, хто, атрымаўшы ўладу або багацце, пачынае несправядліва адносіцца да такіх, якім быў сам, злоўжываць сваім становішчам.
-
Баяцца трэба не таго, хто праўдзівы, шчыры, а таго, хто скрытны, ліслівы.
-
Гаворыцца як парада быць самакрытычным пры ацэнцы каго-небудзь або чаго-небудзь.
-
Гавораць пра неадукаванага чалавека.
Дадатак 2.
Гульня «Джунглі»
Вучні па радах дзеляцца на групы: “змеі”, “ільвы”, “малпы”, “паляўнічыя”. Кожнай з іх адпавядаюць пэўныя жэсты і гукі.
Настаўнік просіць:
- “змей” пашыпець і адной рукой зрабіць хвалепадобны рух наперад;
- “ільвоў” рыкнуць і дзвюма рукамі імітаваць пашчу звера;
- “малпачак” пракрычаць “о!о!о!” і пацерабіць макаўку галавы;
- “паляўнічых” паказаць рукамі стрэльбу і вымавіць гукі, падобныя на выстралы.
Дадатак 3.
Практыкаванне. Запісаць словы, вызначыць утваральную аснову, зрабіць выснову пра напісанне н, нн у залежнасці ад утваральнай асновы.
Калядны, вячэрні, зорны, санны, песенны, шкляны, дзённы, цагляны.
Дадатак 4.
Пры дапамозе прапанаваных слоў і словазлучэнняў утварыце і запішыце сказы:
святкаванне Каляд, узыход першай вячэрняй зоркі, пачатак, Божае Нараджэнне, свята хрысціянскае, народнае, Каляды, свята язычніцкае.
Дадатак 5.
І. Адзначце правільна напісаныя прыметнікі
-
палымянны; 4. асенні;
-
пчаліны; 5. драўлянны.
-
задуменны;
ІІ. Адзначце няправільна напісаныя прыметнікі:
-
сцюдзённы; 4. курыны;
-
вясені; 5. іменны.
-
праменны;
ІІІ. Адзначце прыметнікі, у якіх пішацца -н-.
-
імя..ы 4. стру..ы;
-
вогне..ы; 5. палымя..ы.
-
драўля..ы;
ІV. Адзначце прыметнікі, утвораныя суфіксальным спосабам:
-
асінавы; 4. жаўтлявы;
-
маленькі; 5. дабраякасны.
-
прыбярэжны;
V. Адзначце прыметнікі з ацэначнымі суфіксамі:
-
гарадскі; 4. вялізны;
-
высачэнны; 5. цёпленькі.
-
бульбяны
|