Кашулі падзяляліся ( як і ўсё іншае з комплексу адзення) на святочныя і паўсядзенныя




Дата канвертавання08.03.2017
Памер445 b.



Адзенне з даўніх часоў з’яўляецца важным этнічным і сацыяльным паказчыкам.Яно выконвае не толькі практычныя, але і этнакультурныя, эстэтычныя, абрадавыя, магічныя функцыі. Адзенне адлюстроўвае дух эпохі, пануючы стыль і моду, індывідуальны густ, пачуццё меры,псіхалогію чалавека, яго фізічны стан, узрост, сямейнае становішча, сацыяльную і прафесійную прыналежнасць. Яно прыкметна залежыць і ад бытавой сітуацыі.

  • Адзенне з даўніх часоў з’яўляецца важным этнічным і сацыяльным паказчыкам.Яно выконвае не толькі практычныя, але і этнакультурныя, эстэтычныя, абрадавыя, магічныя функцыі. Адзенне адлюстроўвае дух эпохі, пануючы стыль і моду, індывідуальны густ, пачуццё меры,псіхалогію чалавека, яго фізічны стан, узрост, сямейнае становішча, сацыяльную і прафесійную прыналежнасць. Яно прыкметна залежыць і ад бытавой сітуацыі.



Эвалюцыя адзення адлюстроўвала агульныя шляхі развіцця чалавечай цывілізацыі, культурных традыцый, народнай этыкі і маралі, раслаенне грамадства на сацыяльныя групы і класы і, адпаведна, эстэтычнчя ўяўленні, густы кожнай з гэтых груповак.

  • Эвалюцыя адзення адлюстроўвала агульныя шляхі развіцця чалавечай цывілізацыі, культурных традыцый, народнай этыкі і маралі, раслаенне грамадства на сацыяльныя групы і класы і, адпаведна, эстэтычнчя ўяўленні, густы кожнай з гэтых груповак.







Вядома, што ў старажытны перыяд мужчынскае насельніцтва многіх краін Еўропы насіла спадніцы ці доўгія сарочкі, якія былі выцеснены штанамі, дзесці ў XVI- XVIIстст.

  • Вядома, што ў старажытны перыяд мужчынскае насельніцтва многіх краін Еўропы насіла спадніцы ці доўгія сарочкі, якія былі выцеснены штанамі, дзесці ў XVI- XVIIстст.

  • Кашулі падзяляліся ( як і ўсё іншае з комплексу адзення) на святочныя і паўсядзенныя.

  • Святочныя ўпрыгожваліся багатым вышываным ці тканым арнаментам на плячах, манжетах рукавоў, каўнерыку, радзей- на ворату і падолу. Лічылася,што, апрача эстэтычных вартасцей, узорны арнамент на плячах з’яўляецца абярэгам, ахоўвае сілу і спрыт працалюбівых рук.









У тыповым варыянце традыцыйны жаночы комплекс складалі: доўгая палатняная кашуля (сорочка), спадніца, фартух, безрукаўка.

  • У тыповым варыянце традыцыйны жаночы комплекс складалі: доўгая палатняная кашуля (сорочка), спадніца, фартух, безрукаўка.

  • І вельмі яскрава адрознівалася ў кожнай вёске, раёне, па фальклорна-адрадавым звычаям ,быту і г.д. сваімі ўзорамі, упрыгожванямі,мадэлі той ці іншай частцы адзення.





Кожны народ жадаючы выдзяліцца з іншых народаў стварыў свае асаблівасці ў культуры адзення. Нават народы адной краіны мелі адрозніваліся па сабе.Гэта шмат ў чым залежыла ад мяжуючых з імі краін.Таму Беларуская культура мае змешаны ныя ……… .. Асабліва гэта яскрава выдзяляецца на межах,чым у цэнтры краіны.

  • Кожны народ жадаючы выдзяліцца з іншых народаў стварыў свае асаблівасці ў культуры адзення. Нават народы адной краіны мелі адрозніваліся па сабе.Гэта шмат ў чым залежыла ад мяжуючых з імі краін.Таму Беларуская культура мае змешаны ныя ……… .. Асабліва гэта яскрава выдзяляецца на межах,чым у цэнтры краіны.







Вышыўка мела вельмі вялікае значэне на адзенні.

  • Вышыўка мела вельмі вялікае значэне на адзенні.



















Фадзеева, В. Я. Беларуская народная вышыўка. – Мн., 1991.

  • Фадзеева, В. Я. Беларуская народная вышыўка. – Мн., 1991.

  • Матэрыял выставы Веткаўскага музея народнай творчасці

  • Матэрыял выставы Крычаўскага краязнаўчага музея

  • Матэрыял выставы Рэчыцкага краязнаўчага музея

  • Матэрыял выставы Ельскага краязнаўчага музея

  • Зашырская выстава народнай творчасці

  • Этнаграфія Беларусі.- Мн., 1985.

  • В. С. Цітоў. Этнаграфія Беларусі

  • Раманюк, М. Беларускае народнае адзенне:фотаальбом.-Мн.,1981.

  • Маленка, Л.І. беларускі народны касцюм.-Мн.,2001.




База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка