Прачытайце тэкст. Устаўце прапушчаныя літары, дапішыце канчаткі. Вызначце тып і стыль тэксту. Падбярыце да яго загаловак




Дата канвертавання01.02.2018
Памер43.97 Kb.
І варыянт

  1. Прачытайце тэкст. Устаўце прапушчаныя літары, дапішыце канчаткі. Вызначце тып і стыль тэксту. Падбярыце да яго загаловак.

Аднойчы іду берагам Свіцяз.., цешуся яго краявідамі. А два хлапчукі шпурляюць кам..ні ў нашых даверлівых свіц..зянскіх качак. Спыняю іх:

- Кідайце не злом, а д..бром.

- Як гэта? Ніхто так не робіць, – дзівяцца.

- не камянямі цэльцеся ў птушак, а пачастуй..е іх хлебам…

Суціш..ліся. задумаліся. Кожны сам с..бе.

Адзін з іх усё ж я..чэ раз са злос..ю запусціў камень у возера. Мне падалося, не ў качак кінуў, а ў маё с..рца.



  1. Выпішыце займеннікі з тэксту. Вызначце, да якога разараду яны адносяцца. Абазначце іх род, лік і склон (калі магчыма).

  2. Праскланяйце займеннік сам. Якое значэнне ён мае ў тэксце?

  3. Запішыце, раскрываючы дужкі: не сустрэцца (ніхто), не пазычыць (ніхто), з (нашы) качкамі, пачаставаць (яны) хлебам, раззлавацца на (сабе), падзякаваць (я).

І варыянт

  1. Прачытайце тэкст. Устаўце прапушчаныя літары, дапішыце канчаткі. Вызначце тып і стыль тэксту. Падбярыце да яго загаловак.

Аднойчы іду берагам Свіцяз.., цешуся яго краявідамі. А два хлапчукі шпурляюць кам..ні ў нашых даверлівых свіц..зянскіх качак. Спыняю іх:

- Кідайце не злом, а д..бром.

- Як гэта? Ніхто так не робіць, – дзівяцца.

- не камянямі цэльцеся ў птушак, а пачастуй..е іх хлебам…

Суціш..ліся. задумаліся. Кожны сам с..бе.

Адзін з іх усё ж я..чэ раз са злос..ю запусціў камень у возера. Мне падалося, не ў качак кінуў, а ў маё с..рца.



  1. Выпішыце займеннікі з тэксту. Вызначце, да якога разараду яны адносяцца. Абазначце іх род, лік і склон (калі магчыма).

  2. Праскланяйце займеннік сам. Якое значэнне ён мае ў тэксце?

  3. Запішыце, раскрываючы дужкі: не сустрэцца (ніхто), не пазычыць (ніхто), з (нашы) качкамі, пачаставаць (яны) хлебам, раззлавацца на (сабе), падзякаваць (я).

І варыянт

  1. Прачытайце тэкст. Устаўце прапушчаныя літары, дапішыце канчаткі. Вызначце тып і стыль тэксту. Падбярыце да яго загаловак.

Аднойчы іду берагам Свіцяз.., цешуся яго краявідамі. А два хлапчукі шпурляюць кам..ні ў нашых даверлівых свіц..зянскіх качак. Спыняю іх:

- Кідайце не злом, а д..бром.

- Як гэта? Ніхто так не робіць, – дзівяцца.

- не камянямі цэльцеся ў птушак, а пачастуй..е іх хлебам…

Суціш..ліся. задумаліся. Кожны сам с..бе.

Адзін з іх усё ж я..чэ раз са злос..ю запусціў камень у возера. Мне падалося, не ў качак кінуў, а ў маё с..рца.



  1. Выпішыце займеннікі з тэксту. Вызначце, да якога разараду яны адносяцца. Абазначце іх род, лік і склон (калі магчыма).

  2. Праскланяйце займеннік сам. Якое значэнне ён мае ў тэксце?

  3. Запішыце, раскрываючы дужкі: не сустрэцца (ніхто), не пазычыць (ніхто), з (нашы) качкамі, пачаставаць (яны) хлебам, раззлавацца на (сабе), падзякаваць (я).

ІІ варыянт

  1. Прачытайце тэкст. Устаўце прапушчаныя літары, дапішыце канчаткі. Вызначце тып і стыль тэксту. Падбярыце да яго загаловак.

Бацька навучаў сыноў, каб яны жылі ў згодз.. . Аднак сыны яго не слухалі. Аднойчы бацька ўзя.. венік і прапанава.. хлопц.. яго пераламаць.

Колькі сыны ні стараліся, пераламаць гэты венік так і не ..маглі. Тады бацька сам ра..вязаў венік і загадаў ламаць па адным прутк.. .

Сыны лёгка пераламалі паасобку ўсе пру..кі. тады бацька і кажа:


  • Таксама і вы: калі будз..це жыць у згодз.., ніхто вас не пер..можа, ніякі недруг, а калі будз..це сварыцца, усякі вас лё..ка адолее.

  1. Выпішыце займеннікі з тэксту. Вызначце, да якога разараду яны адносяцца. Абазначце іх род, лік і склон (калі магчыма).

  2. Праскланяйце займеннік усякі. Якое значэнне ён мае ў тэксце? Ці можна замяніць яго займеннікам любы, кожны?

  3. Запішыце, раскрываючы дужкі: з (усе) пруткамі, думаць пра (вы), прынесці (ён), не спрачацца (ніхто), не заўважыць (ніякі) перашкод, дазволіць (свой) брату.

ІІ варыянт

1.Прачытайце тэкст. Устаўце прапушчаныя літары, дапішыце канчаткі. Вызначце тып і стыль тэксту. Падбярыце да яго загаловак.

Бацька навучаў сыноў, каб яны жылі ў згодз.. . Аднак сыны яго не слухалі. Аднойчы бацька ўзя.. венік і прапанава.. хлопц.. яго пераламаць.

Колькі сыны ні стараліся, пераламаць гэты венік так і не ..маглі. Тады бацька сам ра..вязаў венік і загадаў ламаць па адным прутк.. .

Сыны лёгка пераламалі паасобку ўсе пру..кі. тады бацька і кажа:



  • Таксама і вы: калі будз..це жыць у згодз.., ніхто вас не пер..можа, ніякі недруг, а калі будз..це сварыцца, усякі вас лё..ка адолее.

  1. Выпішыце займеннікі з тэксту. Вызначце, да якога разараду яны адносяцца. Абазначце іх род, лік і склон (калі магчыма).

  2. Праскланяйце займеннік усякі. Якое значэнне ён мае ў тэксце? Ці можна замяніць яго займеннікам любы, кожны?

  3. Запішыце, раскрываючы дужкі: з (усе) пруткамі, думаць пра (вы), прынесці (ён), не спрачацца (ніхто), не заўважыць (ніякі) перашкод, дазволіць (свой) брату.

ІІ варыянт

  1. Прачытайце тэкст. Устаўце прапушчаныя літары, дапішыце канчаткі. Вызначце тып і стыль тэксту. Падбярыце да яго загаловак.

Бацька навучаў сыноў, каб яны жылі ў згодз.. . Аднак сыны яго не слухалі. Аднойчы бацька ўзя.. венік і прапанава.. хлопц.. яго пераламаць.

Колькі сыны ні стараліся, пераламаць гэты венік так і не ..маглі. Тады бацька сам ра..вязаў венік і загадаў ламаць па адным прутк.. .



Сыны лёгка пераламалі паасобку ўсе пру..кі. тады бацька і кажа:

  • Таксама і вы: калі будз..це жыць у згодз.., ніхто вас не пер..можа, ніякі недруг, а калі будз..це сварыцца, усякі вас лё..ка адолее.

  1. Выпішыце займеннікі з тэксту. Вызначце, да якога разараду яны адносяцца. Абазначце іх род, лік і склон (калі магчыма).

  2. Праскланяйце займеннік усякі. Якое значэнне ён мае ў тэксце? Ці можна замяніць яго займеннікам любы, кожны?

  3. Запішыце, раскрываючы дужкі: з (усе) пруткамі, думаць пра (вы), прынесці (ён), не спрачацца (ніхто), не заўважыць (ніякі) перашкод, дазволіць (свой) брату.


База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка