Работа з вучнямі, якія праявілі здольнасці да вывучэння беларускай мовы і літаратуры Выяўленне адораных (здольных) вучняў




Дата канвертавання10.03.2018
Памер26.84 Kb.
Работа з вучнямі, якія праявілі здольнасці

да вывучэння беларускай мовы і літаратуры
Выяўленне адораных (здольных) вучняў
1. Знаёмства з навуковымі дадзенымі пра псіхалагічныя асаблівасці і метадычныя прыёмы, эфектыўныя пры рабоце з адоранымі вучнямі, праз:

*правядзенне педагагічных саветаў з запрашэннем спецыялістаў;

*навучанне на курсах павышэння кваліфікацыі;

*падбор і назапашванне літаратуры, неабходнай для самаадукацыі;

*навукова-метадычную работу па дадзеным накірунку.
2. Правядзенне мэтанакіраваных назіранняў за навучальнай і пазаўрочнай дзейнасцю для выяўлення дзяцей, якія маюць здольнасці і паказваюць высокія вынікі ў розных формах дзейнасці шляхам:

*абмеркавання паказчыкаў, якія дазваляюць зрабіць выснову пра наяўнасць адоранасці;


*знаёмства з прыёмамі мэтанакіраванага педагагічнага назірання;
*выяўлення меркавання бацькоў пра схільнасці, вобласці найбольшай паспяховасці, асаблівасцях асабістага развіцця іх дзіцяці;

*перыядычнага збора звестак сярод настаўнікаў-прадметнікаў і класных кіраўнікоў пра наяўнасць адораных вучняў у іх класах.


3. Падбор матэрыялаў і правядзенне спецыяльных тэстаў, якія дазваляюць вызначыць наяўнасць адоранасці, у адзінстве з такімі відамі дзейнасці, як:
*знаёмства з вядомым практычным вопытам работы па дадзенаму

накірунку;

*працяглае назіранне за поспехамі, аналіз дзейнасці вучня;

*правядзенне пазаўрочных конкурсаў, алімпіяд, якія дазваляюць дзіцяці праявіць здольнасці.



Памятка настаўніку-прадметніку

па рабоце з вучнямі, якія праявілі здольнасці

да вывучэння прадмета

1. Азнаямленне з дадзенымі псіхалагічнага даследавання:

*тып памяці;

*мысленне, увага;

*кола інтарэсаў;

*прафесійная накіраванасць.


2. Кансультацыя з класным кіраўніком па пытаннях:

*паспяховасці;

*узроўню складанасці заданняў;

*індывідуальных асаблівасцяў школьнікаў;

*арганізацыі навучальнага працэсу.
3. Арганізацыя індывідуальнай работы на ўроку:
* вызначыць ступень цяжкасці задання;

*распрацаваць індывідуальны план работы на ўроку;

*вызначыць сістэму творчых практыкаванняў;

*распрацаваць сістэму зваротнай сувязі.


4. Арганізацыя маніторынгу якасці ведаў, уменняў, навыкаў.
5. Узаеманаведванне ўрокаў з мэтай назірання за дзейнасцю вучняў, якія праявілі здольнасці да вывучэння прадмета.
6. Правядзенне рэфлексіі ўласнага ўрока, аналіз яго выніковасці.
7. Кансультацыі для бацькоў.

Праграма работы з вучнямі, якія праявілі здольнасці

да вывучэння беларускай мовы і літаратуры:

1. Арганізацыя і правядзенне заняткаў з вучнямі.


2. Арганізацыя індывідуальнай работы.
3. Арганізацыя ўнутрышкольных алімпіяд па беларускай мове і
літаратуры.

4. Падрыхтоўка да раённай алімпіяды па беларускай мове і літаратуры.


5. Падрыхтоўка і арганізацыя ўдзелу школьнікаў у рэспубліканскім
конкурсе па беларускай мове ,,Буслік”.
6. Развіццё вучэбных і творчых здольнасцяў вучняў на дадатковых занятках, на курсах па выбары, на факультатыўных занятках.
7. Маніторынг рэзультатыўнасці ведаў вучняў.
8. Абагульненне і сістэматызацыя матэрыялаў і вынікаў работы з дзецьмі.

9. Планаванне работы на наступны перыяд.


База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка