Раздзел І. Аналіз работы дзяржаўнай установы адукацыі «паставіцкай сярэдняй школы» за 2016/2017 навучальны год




Дата канвертавання25.11.2017
Памер0.86 Mb.
РАЗДЗЕЛ І. АНАЛІЗ РАБОТЫ ДЗЯРЖАЎНАЙ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ «ПАСТАВІЦКАЙ СЯРЭДНЯЙ ШКОЛЫ» ЗА 2016/2017 НАВУЧАЛЬНЫ ГОД
Мэтай работы ўстановы адукацыі ў 2016/2017 навучальным годзе з'яўлялася стварэнне паспяховай адкацыйнай прасторы школы, якая забяспечвае якасць адукацыйных паслуг у адпаведнасці з патрабаваннямі часу. Дасягненне гэтай мэты меркавала выкананне наступных задач:

1.Павышаць якасць адукацыйнага працэсу:

–фарміраваць ў педработнікаў патрэбнасць ў павышэнні адукацыйнага і кваліфікацыйнага ўзроўняў, актыўнай прафесійнай пазіцыі; абнавіць дзейнасць метадычных фарміраванняў педагогаў праз узмацненне ролі самаадукацыі, выяўленне, вывучэнне, абагульненне і трансляцыю эфектыўнага педагагічнага вопыту;

–ствараць умовы для выяўлення, падтрымкі і развіцця адораных вучняў; забеспечыць сістэмную працу з адоранымі і матываванымі навучэнцамі па развіцці іх творчых талентаў і даследчых здольнасцяў праз асобасна-арыентаванае навучанне, укараненне сучасных адукацыйных і інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій;

–ствараць умовы для далейшай інфарматызацыі працэсаў кіравання, навучання і выхавання праз прыцягненне пазабюджэтных сродкаў;

–прадоўжыць работу па стварэнню ўмоў сацыялізацыі і адукацыйнай інтэграцыі дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця і дзяцей-інвалідаў.

2.Садзейнічаць павышэнню эфектыўнасці ідэалагічнай і выхаваўчай работы з вучнямі :

-удасканальваць выхаваўчую работу па фарміраванню ў вучняў грамадзянскасці, патрыятрыятызму, нацыянальнай самасвядомасці праз рэалізацыю праектаў “Стварэнне сістэмы патрыятычнага выхавання на аснове далучэння навучэнцаў да нацыянальнай культуры Старадарожчыны”, “Знакамітыя выпускнікі” як галоўнага фактара маральнага і фізічнага здароўя навучэнцаў;

-ствараць умовы для фарміравання і павышэння ўзроўня грамадскай актыўнасці, сацыяльнай свядомасці, міласэрднасці, адказнасці і ініцыятывы навучэнцаў праз удзел у рабоце грамадскіх аб’яднанняў, валанцёрскага руху.

-павышаць эфектыўнасць работы па прафілактыцы асацыяльных паводзін сярод непаўналетніх праз удасканаленне сістэмы аказання сацыяльна-педагагічнай дапамогі навучэнцам і іх бацькам, ранняе выяўленне сямейнай неблаганадзейнасці;

-узмацніць работу з непаўналетнімі, іх бацькамі па прававой адукацыі, падрыхтоўцы да сямейнага жыцця, прафарыентацыі.

Пастаўленыя перад калектывам задачы былі, ў асновным, выкананы. Вынікі паказваюць, што задачы на 2016/2017 навучальны год былі вызначаны правільна, а ўзровень іх выканання прывёў да павышэння якасці работы педагагічнага калектыва.

Арганізацыйна-педагагічныя мерапрыемствы, накіраваныя на атрыманне навучэнцамі адукацыі, праводзіліся з мэтай стварэння неабходных умоў для эфектыўнага функцыяніравання і развіцця ўстановы адукацыі. Усе запланаваныя мерапрыемствы выкананы.

У 2016/2017 навучальным годзе ажыццяўляўся ўлік дзяцей, належных навучанню на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі. З 246 прапісаных на падулічанай тэрыторыі дзяцей ад 0 да 18 гадоў 137 навучаецца на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі.

Школа работала ў рэжыме пяцідзённага навучальнага тыдня. На I, ІІ, III ступенях напачатку навучальнага года навучалася 137 навучэнцаў у 11 класах-камплектах. У перыяд з 01.09.2016 г. па 01.06.2017 г. са школы выбыла 17 навучэнцаў, прыбыла 16 навучэнцаў. На канец навучальнага года навучалася 136 навучэнцаў.

Навучанне ў школе арганізавана з 9.00 у адну змену. Прыём у першы і дзесяты класы адбыўся па заявах законных прадстаўнікоў. У 2016/2017 навучальным годзе адкрыты 1 першы клас з 9 навучэнцамі.

На падставе заяў законных прадстаўнікоў навучэнцаў 1-6 класаў былі арганізаваны 4 групы падоўжанага дня з поўным знаходжаннем дзіцяці ў школе. Функцыянавала 3 класа інтэграванага (сумеснага) навучання і выхавання з 5 навучэнцамі. Для навучэнца 6 класа Карася Мікалая па заключэнню ВКК быў арганізаваны адукацыйны працэс дома. У шосты школьны дзень работалі гурткі, спартыўныя секцыі, праводзіліся выхаваўчыя мерапрыемствы.

У 2016/2017 навучальным годзе забяспечанасць навучэнцаў падручнікамі складала 100%. У школе актыўна выкарыстоўваюцца электронныя сродкі навучання. Вядзецца работа з праграмнымі комплексамі, ідзе назапашванне мультымедыйных сродкаў, ствараецца медыятэка.

Ахоп навучэнцаў гарачым харчаваннем у 2016/2017 навучальным годзе саставіў 100%. Навучэнцам групы падоўжанага дня забяспечана харчаванне тры разы ў дзень. У школе выконваецца паветраны, светлавы і цеплавы рэжымы, выконваюцца санітарна-гігіенічныя патрабаванні да школьнай мэблі і ўсяму навучальнаму абсталяванню.

Праведзена работа па стварэнні ўмоў, неабходных для адукацыйнага працэсу навучэнцаў: абсталяваны навучальныя кабінеты, спортзал, спартыўная пляцоўка, музей, лінгафоны кабінет, усе педагогі і навучэнцы маюць магчымасць карыстацца інтэрнэт-рэсурсамі. Кабінет абслуговаючей працы забяспечаны новымі абсталяваннем і мэблю.

На працягу года праводзіліся мерапрыемствы, накіраваныя на павышэнне ўзроўня бяспечных умоў жыццядзейнасці навучэнцаў. Кабінеты інфарматыкі, хіміі, фізікі, навучальныя майстэрні укамплектаваны вогнетушыцелямі і аптэчкамі. Ва ўсіх класных кабінетах маюцца ў наяўнасці інструкцыі па правілам бяспечных паводзін, супрацьпажарная інструкцыя, графікі праветрання кабінетаў.

З мэтай арганізацыі максімальнай рухальнай актыўнасці дзяцей падчас заняткаў праводзіліся дынамічныя хвілінкі і перамены.

У школе праводзіліся навучальныя трэніроўкі па эвакуацыі навучэнцаў і працаўнікоў школы ў выпадку ўзнікнення надзвычайных сітуацый. Аформлены куткі "Пажарная бяспека", "Бяспечны шлях у школу", "Юны інспектар руху".

Вывады:


1.Адукацыйны працэс у дзяржаўнай установе адукацыі "Паставіцкая сярэдняя школа" ажыццяўляўся ў адпаведнасці з нарматыўна-прававымі дакументамі, рэкамендаваннымі Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь для устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.

2.Навучальныя кабінеты адпаведаюць патрабаванням сучаснага адукацыйнага працэсу.

3.У школе створаны спрыяльныя умовы для атрымання адукацыі навучэнцамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця і аказання ім карэкцыйна-педагагічнай дапамогі.

4.Для ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу створаны умовы для бяспечнасці жыцця і аховы здароўя.

Асноўныя накірункі работы ўстановы ў 2017/2018 навучальным годзе:

-удасканаленне здаров’язберагаючага асяроддзя навучэнцаў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу;

-умацаванне матэрыяльнай базы вучэбных кабінетаў;

-забеспячэнне выканання законных інтарэсаў грамадзян у сферы адукацыі;

-працяг фарміравання станоўчага іміджа ўстановы праз цеснае супрацоўніцтва з соцыумам, сродкамі масавай інфармацыі, законнымі прадстаўнікамі навучэнцаў.

Адукацыйны працэс у дзяржаўнай установе адукацыі "Паставіцкая сярэдняя школа" ажыццяўляўся у адпаведнасці з нарматыўнымі прававымі дакументамі, рэкамендованнымі Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь для ўстаноў адукацыі ў 2016/2017 навучальным годзе, лакальнымі нарматыўнымі дакументамі і плану работы школы на 2016/2017 навучальны год.

Вучэбны план школы 2016/2017 навучальнага года быў складзены на падставе "Адзінага тыпавога навучальнага плану для агульнаадукацыйных школ" і накіраваны на рэалізацыю сацыяльнага попыту грамадства ў рашэнні задач школьнай адукацыі. Забеспячэнне агульнай сярэдняй і дадатковай адукацыі ажыццяўлялася праз сістэму вучэбнай і пазавучэбнай дзейнасці, арганізацыю факультатыўных заняткаў, гурткоў і секцый.

З выкананнем санітарна-гігіенічных нормаў быў складзен расклад вучэбных і факультатыўных заняткаў, гурткоў, грамадска-карыснай працы. Нарматыўна дапушчальная нагрузка навучэнцаў адпавядала нормам навучальнага плану. Праграмы і іх практычная частка ў 2016/2017 навучальным годзе выкананы.

Згодна плану работы дзяржаўнай установы адукацыі “Паставіцкая сярэдняя школа” правядзен аналіз вучэбных дасягненняў навучэнцаў 3–11 класаў за 2016/2017 навучальны год у параўнанні з вынікамі за 2015/2016 навучальны год. Па вынікам 2016/2017 навучальнага года аттэставана 115 навучэнцаў 3-11 класаў (у 2015/2016 навучальным годзе аттэставана 125 навучэнцаў 3-11 класаў). На І ступені навучання (3-4 класы) на высокі ўзровень вучыліся 2 навучэнца 4 класа (7%): Бондаренка Мілана і Курачкін Уладзіслаў (у 2015/2016 навучальным годзе – таксама 2 навучэнца, 7%), на 7-10 балаў вучыліся – 7 навучэнцаў (25%) (у 2015/2016 навучальным годзе – 9 навучэнцаў, 31%). Сярэдні бал застаўся на тым жа ўзроўні – 6,4. На ІІ ступені навучання (5-9 класы) на высокі ўзровень вучыліся 2 навучэнца (3%): Куцень Паліна (6 клас) і Залатарэвіч Дар’я (7 клас) (у 2015/2016 навучальным годзе – таксама 2 навучэнца, 2%), на 7-10 балаў вучыліся – 16 навучэнцаў (22%) (у 2015/2016 навучальным годзе – 19 навучэнцаў, 20%). Сярэдні бал падняўся на 0,8 і саставіў 6,7. На ІІІ ступені навучання (10-11 класы) на высокі ўзровень вучыліся 2 навучэнца 10 класа: Стрэшны Андрэй і Шыцька Марына (13%) (у 2015/2016 навучальным годзе – 0%), на 7-10 балаў вучыліся 5 навучэнцаў (33%) (у 2015/2016 навучальным годзе – 7 навучэнцаў, 47%). Сярэдні бал падняўся на 0,7 бала і саставіў 8,2.

Такім чынам, узровень вучэбных дасягненняў навучэнцаў на ўсіх ступенях адукацыі мае станоўчую дынаміку: на высокі ўзровень вучылася 6 навучэнцаў (5%) (у 2015/2016 навучальным годзе – 4 навучэнца, 3%), а сярэдні бал падняўся на 0,2. Навучэнцы з нізкім узроўнем навучання адсутнічаюць.Тым не менш, есць недахопы: % якасці навучання панізыўся з 26 да 24, з 1 “6” па вучэбным прадметам закончылі навучальны год 4 навучэнца: Біркіна Анастасія (3 клас, матэматыка), Лапанік Маргарыта (5 клас, руская мова), Куцень Рыма (7 клас, руская мова), Кухмар Вікторыя (7 клас, руская мова), з 1 “8” – Агінскі Дзмітрый (9 клас, чарчэнне).

На працягу навучальнага года патрэбна ажыццяўляць мэтанакіраваную работу са слабапаспяваючымі навучэнцамі. Настаўнікамі былі распрацаваны планы індывідуальнай карэкцыйнай работы з канкрэтнымі слабапаспяваючымі навучэнцамі, але такая работа праводзілася вельмі рэдка.

Выпускныя экзамены на ІІ і ІІІ ступенях агульнай сярэдняй адукацыі пацвярджаюць вынікі 2016/2017 навучальнага года. Па выніках выпускных экзаменаў на ІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі колькасць навучэнцаў, якія атрымалі адзнаку 7-10 балаў, склала 43%, сярэдні бал – 6,3. Па выніках выпускных экзаменаў за перыяд навучання на ІІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі 75% навучэнцаў атрымалі адзнакі 7-10 балаў. Сярэдні бал у параўнанні з 2015/2016 навучальным годам павялічыўся з 7,2 да 7,6, што сведчыць пра станоўчую дынаміку вучэбных дасягненняў выпускнікоў. Узнагароджаны Пахвальным лістом "За выдатныя поспехі ў вывучэнні асобных прадметаў" 2 навучэнца (29%): Аракелян Сірунік (грамадазнаўства) і Журо Дзмітрый (інфарматыка). Тым не менш, сярэдні бал па выніках выпускных экзаменаў на ІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі па беларускай мове, рускай мове і матэматыцы менш сярэдняго бала па раёну. Таксама, сярэдні бал па выніках выпускнога экзамену за перыяд навучання на ІІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі па англійскай мове менш сярэдняго бала па раёну. Апошнія гады адсутнічаюць выпускнікі, атрымаўшыя пасведчанне з адрозненнем або ўзнагароджаныя медалем.

У вызначэнні задач развіцця сучаснай адукацыі прыарытэтнае месца займаюць пытанні забяспячэння яго якасці. Факультатыўныя заняткі з'яўляюцца асноўнай формай дыферанцыраванага навучання, накіраванага на павышэнне у навучэнцаў інтарэса да вывучаемых предметах, паглыбленне іх зместу, дапрофільную падрыхтоўку к самостойнаму прафесійнаму выбару. З мэтай задавальнення адукацыйных запытаў навучэнцаў праводзілася анкетаванне дзяцей і бацькоў. Па выніках анкетавання, у 2016/2017 навучальным годзе ў дзяржаўнай установе «Паставіцкая сярэдняя школа» была арганізавана работа 28 факультатыўных заняткаў, якія праводзілі 13 настаўнікаў: Коршак Л.І. (1 клас - «Матэматычная вясёлка», «Здаровы лад жыцця»), Мядзведская Н.У. (2 клас - «Матэматычная вясёлка»), Птуха А.Д. (3 клас – «Здаровы лад жыцця», «Матэматычная вясёлка», 4 клас – «Асновы бяспекі жыццядзейнасці»), Лапанік М.М. (4 клас – «Здаровы лад жыцця», «Матэматычная вясёлка»), Марчанка Н.Р. (6 клас - «Воакальная музыка», 7-9 класы – «Асновы бяспекі жыццядзейнасці», 9 клас-«Маё прафесійнае будучае», «Чалавек у свеце сямейных адносін»), Дзмітрук І.М. (6 клас- «Асновы бяспекі жыццядзейнасці», 7 клас – «Зялёная школа»), Осінцаў А.В. (6 клас-«Падарожжа з матэматыкай», 7 клас – «Падрыхтоўка да алімпіяды па фізіцы», 10 клас – «Інфармацыйна-адукацыйныя рэсурсы Інтэрнета»), Філіпеня З.А. (7 клас – «У краіне цудоўнай хіміі»), Ліцяева В.І. (9 клас – «Секреты синтаксиса и пунктуации»), Бухалаў У.В. (9 клас – «Паўтараем матэматыку», 10 клас - «Алгебра вучыць разважаць», 11 класс - «Паўтараем матэматыку за курс сярэдняй школы»), Дражіна А.Р. (9 клас – «Рыхтуемся да вывучэння беларускай мовы на повышанным узроўні», 10, 11 класы - «Практыкум па беларускай мове»), Турковіч М.У. (11 клас – «Лексіка-граматычны практыкум»), Каўрэй І.К. (11 клас – «Абагульняючы факультатыўны курс па гісторыі Беларусі»).

Факультатыўныя заняткі па матэматыцы ў 1-6 класах арыентаваны на павышэнне інтарэса да вучебнага прадмета. Факультатыўныя заняткі ў 7 класе па биялогіі, хіміі, фізіцы накіраваны на дапрофільную падрыхтоўку навучэнцаў, падрыхтоўку да удзелу у алімпіядах. Факультатыўныя заняткі ў 9-11 класах арыентаваны на падрыхтоўку да выпускных экзаменаў. Для навучэнцаў 1 - 4 класаў арганізаваны факультатыўныя заняткі пазнавацельнай накіраванасці «Здаровы лад жыцця», а для навучэнцаў 9 класа – «Чалавек у свеце сямейных адносін» і «Мае прафесійнае будучае», накіраваныя на іх гендэрнае выхаванне і профарыентацію. Факультатыўныя заняткі па вучэбных прадметах наведвала 78 навучэнцаў 1-11 класаў (60%). У 1-4 класах факультатыўныя заняткі наведвалі 31 навучэнец (63%); у 5-9 класах – 32 навучэнца (46%), у 10-11 класах - 15 навучэнцаў (100%).

Адным з галоўных накірункаў дзейнасці установы ў 2016/2017 навучальным годзе з'яўлялася ўдасканаленне сістэмы работы гурткоў, спартыўных секцый. На базе школы функцыянавала 8 гурткоў, 2 спартыўныя секцыі, у якіх былі заняты 115 навучэнцаў (85 %).

У 2016/2017 навучальным годзе для 7 навучэнцаў 11 класа былі арганізаваны платныя адукацыйныя паслугі для падрыхтоўкі навучэнцаў да ЦТ па беларускай мове (Дражына А.Р.) і матэматыцы (Бухалаў У.В.). Такім чынам, школа забяспечвае адукацыйны попыт навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў.

З мэтай падтрымкі дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ў забеспячэнні роўнага доступу да адукацыі і стварэнню такога асяроддзя, якое шануе індывідуальныя адрозненні кожнага дзіцяці, у ўстанове адукацыі былі арганізаваны псіхолага-педагагічнае суправаджэнне і навучанне ў 2, 3, 6 класах інтэграванага (сумеснага) навучання і выхавання. Былі складзены навучальныя планы, праведзена дыягнастычная работа па выяўленні ўзроўня развіцця пазнавальных працэсаў і ўзроўня сфарміраванасці вучэбных уменняў і навыкаў па прадметах, запоўнены дыягнастычныя карты, арганізавана работа карэкцыйнага пункту, ажыццяўлялася псіхолага-педагагічнае абследаванне навучэнцаў.

Стварэнне аптымальных псіхолага-педагагічных, медыка-гігіянычных умоў для рэалізацыі адзінай лініі развіцця дзіцяці на розных ступенях адукацыі ажыццяўлялася праз забеспячэнне пераемнасці на ўсіх ступенях адукацыі. Правядзенне экскурсій у школу выхаванцаў дашкольнай установы і іншыя мерапрыемствы дазволілі стварыць аптымальныя сацыяльныя і псіхолага-педагогіныя ўмовы для спрыяльнай адаптацыі шасцігадовых дзяцей у пачатковы перыяд школьнага навучання.

Пераемнасць паміж I і II ступенямі адукацыі забяспечана праз каардынацыю дзейнасці ўсяго педагагічнага колектыва. Праведзены мерапрыемствы: наведванне настаўнікамі-прадметнікамі вучэбных заняткаў і бацькоўскага сходу ў 4 класе, псіхолага-педагагічны кансіліум і інш. Дадзеныя мерапрыемствы дапамаглі ажыццявіць плыўны пераход навучэнцаў з 4 у 5 клас, стварыць спрыяльны мікраклімат, забяспечыць адзінства патрабаванняў усіх настаўнікаў-прадметнікаў, якія будуць працаваць у 5 класе, захаваць узровень здароўя і вучэбных дасягненняў навучэнцаў.

Вялікая ўвага надавалася рабоце з высокаматываванымі навучэнцамі. Работай з высокаматываванымі навучэнцамі займаліся 9 педагогаў установы: Дражына А.Р., Ліцяева В.І., Турковіч М.У., Бухалаў У.В., Каўрэй І.К., Осінцаў А.В., Філіпеня З.А., Птуха А.Д., Лапанік М.М., але добры вынік быў толькі ад работы 5 з іх: Осінцава А.В. (дыплом ІІІ сцепені ІІ этапа рэспубліканскай алімпіяды па інфарматыцы, дыплом ІІ сцепені РНПК за даследчую работу па фізіцы), Дражынай А.Р. (дыплом ІІІ сцепені ІІ этапа рэспубліканскай алімпіяды па беларускай мове), Турковіч М.У. (дыплом ІІ сцепені ІІ этапа рэспубліканскай алімпіяды па англійскай мове), Каўрэй І.К. (2 дыплома ІІ сцепені ІІ этапа рэспубліканскай алімпіяды па грамадазнаўству) і Філіпеня З.А. (дыплом ІІ сцепені РНПК за даследчую работу па хіміі).

Важным паказчыкам работы педагагічнага калектыва з'яўляецца выніковасць удзелу ў прадметных алімпіядах. У 2016/2017 навучальным годзе ў алімпіядах, у тым ліку у інтэрнэт-алімпіядах, дыстанцыйных алімпіядах, турнірах, прынялі ўдзел 46 навучэнцаў 3-11 класаў (34%, у 2015/2016 навучальным годзе – 28%). У раённай алімпіядзе малодшых школьнікаў (красавік – май 2017) прынялі ўдзел 9 навучэнцаў (31%), з іх 3 навучэнца прынялі ўдзел у другім этапу алімпіяды. Была арганізавана работа па правядзенні першага этапу рэспубліканскай алімпіяды па вучэбных прадметах, які быў праведзены у верасні 2016 года. Удзельнікамі алімпіяды сталі 37 (43%) навучэнцаў 5-11 класаў (у 2015/2016 навучальным годзе 22 навучэнца, 23%). На аснове рашэнняў школьнай алімпіяднай камісіі былі вызначаны пераможцы першага этапу рэспубліканскай алімпіяды па 12 вучэбных прадметах – 15 навучэнцаў, з якіх выбралі 7 для ўдзелу ў другім этапе (у 2015/2016 навучальным годзе – 5 навучэнцаў былі пераможцамі першага этапу рэспубліканскай алімпіяды па 9 вучэбным прадметам). У другім этапе рэспубліканскай алімпіяды па вучэбных прадметах прынялі ўдзел 7 навучэнцаў 9-11 класаў, з іх 5 навучэнцаў атрымалі дыпломы: Агінскі Дзмітрый (9 клас, англійская мова, настаўнік Турковіч М.У., дыплом ІІ сцепені), Стрешны Андрэй (10 клас, грамадазнаўства, настаўнік Каўрэй І.К., дыплом ІІ сцепені), Аракелян Сірунік (11 клас, грамадзнаўства, настаўнік Каўрэй І.К., дыплом ІІ сцепені), Шыцька Марына (10 клас, беларуская мова і літаратура, настаўнік Дражына А.Р., дыплом ІІІ сцепені), Журо Дзмітрый (11 клас, інфарматыка, настаўнік Осінцаў А.В., дыплом ІІІ сцепені) (у 2015/2016 навучальным годзе - 3 удзельніка па 4 прадметам, але дыпломаў яны не атрымалі). Па выніках другога этапу Рэспубліканскай алімпіяды школьная каманда заняла 5 месца у раёне (сярод сельскіх устаноў адукацыі – 2 месца). Усе ўдзельнікі другога этапу рэспубліканскай алімпіяды па вучэбных прадметах наведвалі факультатыўныя заняткі, з імі праводзілася індывідуальная работа. Але патрэбна больш дасканалая работа адміністрацыі і настаўнікаў па развіццю матывацыі і здольнасцей усіх навучэнцаў, якія паспяхова займаюцца па вучэбным прадметам.

У 2016/2017 навучальным годзе ў міжнародных конкурсах “Глабусёнак”, "Жураўлік", "Буслік", "Лінгвісценак", "Зубраня", "Кенгуру", "Каласок", "Інфамышка", “Кентаўрык”, “Ваверка”, “Сініца” прынялі ўдзел 55 навучэнца 3-11 класаў (48%, у 2015/2016 навучальным годзе – 41%). З мэтай паспяховасці ўдзелу навучэнцаў у гэтых конкурсах у наступным навучальным годзе настаўнікам патрэбна праводзіць работу над заданямі з навучэнцамі пасля правядзення конкурса.

Адным з прыярытэтных накірункаў у інтэлектуальна-асабістым развіцці навучэнцаў з'яўляецца арганізацыя навукова-даследчай дзейнасці. У 2016/2017 навучальным годзе 10 навучэнцаў займаліся пад кіраўніцтвам настаўнікаў даследчай работай (у 2014/2015 навучальным годзе – 7, у 2015/2016 навучальным годзе - 9). З мэтай выяўлення таленавітых навучэнцаў, развіцці ў іх здольнасцяў і асобасна арыентаванай цікавасці да навукова-пошукавай, даследчай дзейнасці проведзена школьная навукова-практычная канферэнцыя, у якой прынялі ўдзел 7 навучэнцаў 7-10 класаў. Былі прадстаўлены работы па хіміі, фізіцы, матэматыцы, рускай літаратуры, беларускай мове і літаратуры, гісторыі. Для ўдзелу ў раённай навукова-практычнай канферэнцыі школьнікаў былі рэкамендаваны чатыре даследчыя работы: па фізіцы (Кухмар Арцём, 10 клас, настаўнік Осінцаў А.В., дыплом ІІ сцепені), хіміі (Агінскі Дзмітрый, 9 клас, настаўнік Філіпеня З.А., дыплом ІІ сцепені), рускай лтаратуры (Стрешны Андрэй і Шыцька Марына, 10 клас, настаўнік Сойка І.Л., дыплом ІІІ сцепені), беларускай мове і літаратуры (Власава Дар’я, 7 класс, настаўнік Гапеева К.Р., пахвальны ліст).

Вывады:


1.Школа мае неабходныя матэрыяльна-тэхнічныя магчымысці, якія дазваляюць паспяхова ажыццяўляць адукацыйны працэс.

2.Вучэбны план, складзены на аснове тыпавога навучальнага плану, адпавядае патрабаванням арганізацыі адукацыйнага працэсу, тыпавы навучальны план і адукацыйны стандарт рэалізаваны цалкам; выкананы нарматывы максімальна дапушчальнай нагрузкі навучэнцаў, гігіенічныя патрабаванні.

3.Факультатыўныя заняткі арганізаваны у адпаведнасці з нарматыўнымі дакументамі і на аснове заяў законных прадстаўнікоў навучэнцаў. Сцепень задавальнення навучэнцаў факультатыўнымі заняткамі вельмі добрая. Але факультатыўнымі заняткамі ахоплена толькі 60 % навучэнцаў, што з’яўляецца нявялікім паказчыкам.

4.Узровень якасці навучання складае толькі 24 %, што з’яўляецца самым нізкім паказчыкам у раёне. Недастаткова праводзіцца работа настаўнікаў са слабапаспяваючымі навучэнцамі.

5.Вынікі выпускных экзаменаў падцвердзілі вынікі навучальнага года, але сярэдні бал па выніках выпускных экзаменаў на ІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі па беларускай мове, рускай мове і матэматыцы і на ІІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі па англійскай мове менш сярэдняго бала па раёну.

6.Колькасць удзельнікаў міжнародных інтэлектуальных конкурсаў, алімпіяд і НПК павялічылася, атрымлена 8 дыпломаў, але работу з высокаматываванымі навучэнцамі патрэбна развіваць далей і удасканаліваць.

Асноўныя накірункі работы ў наступным навучальным годзе:

-павышэнне якасці адукацыйнага працэсу і матывацыі навучэнцаў;

-удасканаленне работы са слабапаспяваючымі навучэнцамі;

-пашырэнне сеткі факультатыўных заняткаў і платных адукацыйных паслуг для павышэння ўзроўня вучэбных дасягненняў навучэнцаў і для падрыхтоўкі навучэнцаў 10-11 класаў да цэнтралізаванага тэставання;

-павышэнне выніковасці ўдзелу ў алімпіядах па вучэбных прадметах, навукова-практычных канферэнцыях, творчых конкурсах праз удасканаленне індывідуальнай работы з навучэнцамі;

-выкарыстанне інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій і электронных сродкаў навучання ў адукацыйным працэсе;

-забеспячэнне паспяховай пераемнасці паміж ступенямі адукацыі;

-аптымізацыя формаў і метадаў арганізацыі адукацыйнага працэсу з улікам пазнавальных магчымасцяў навучэнцаў, забяспечэнне засваення большай часткі новага вучэбнага матэрыялу на вучэбных занятках;

-фарміраванне ў навучэнцаў ключавых прадметных кампетэнцый праз практыка-арыетыраваны падыход;

-выкарыстанне розных формаў пазаўрочнай работы (прадметная алімпіяда, канферэнцыя, турнір знаўцаў, прадметны тыдзень, інтэлектуальныя гульні і інш.) для развіцця пазнавальнай цікавасці навучэнцаў, выяўленні і развіцці іх здольнасцяў.



Мэтай выхаваўчай работы ў 2016/2017 навучальным годзе з’явілася стварэнне ўмоў для фарміравання рознабаковай асобы навучэнцаў, развітой, творчай, маральна сталай, сацыяльна адаптаванай, сацыяльна актыўнай, з устойлівай грамадзянскай пазіцыяй. Для дасягнення гэтай мэты былі вызначаны задачы, якія рэалізоўваліся ў адпаведнасці з "Канцэпцыяй выхавання дзяцей і моладзі ў Рэспубліцы Беларусь", Інструктыўна-метадычным пісьмом Міністэрства адукацыі "Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах адукацыі ў 2016/2017 навучальным годзе", планам мерапрыемстваў па рэалізацыі “Праграмы бесперапыннага выхавання дзяцей і моладзі ў Рэспубліцы Беларусь”. Усё пастаўленыя задачы галоўным чынам выкананы.

Створаны ўмовы для арганізацыі працэсу выхавання. Якасць выхаваўчай работы залежыць ад прафесіяналізма педагогаў і іх працы і супрацоўніцтва з усімі сацыяльна-выхаваўчымі інстытутамі. Ва ўстанове адукацыі працэс выхавання ажыццяўлялі намеснік дырэктара па выхавайчай рабоце (1 стаўка), педагог-арганізатар (0,5 стаўкі), педагог сацыяльны (0,5 стаўкі), 4 выхавальнікі групы падоўжанага дня (1 працаваў на стаўку, 3 – 0,5 стаўкі), 11 класных кіраўнікоў, 7 кіраўнікоў дадатковай адукацыі. Аналіз кадравага складу паказаў, што з 18 педагогаў, якія забяспечвалі арганізацыю выхаваўчай работы, 10 (56%) маюць вышэйшую адукацыю ( у 2015/2016 н.г. – 7 - 46%), 8 (44%) – сярэдне спецыяльную адукацыю (у 2015/2016 н.г. - 8 - 54%); вышэйшую катэгорыю маюць 6 спецыялістаў (33,3 %) (у 2015/2016 н.г. – 4 - 26,5%), першая катэгорыя ў 8 (44,4%) (у 2015/2016 н.г. – 7 - 47%), другую катэгорыю маюць 3 педагогі (16,6%) (у 2015/2016 н.г. - 4 26,5 %), без катэгорыі – 1 (%) (у 2015/2016н.г. - ). Усе настаўнікі згодна графіку раённага аддзела адукцыі, спорта і турызму перыядычна наведвалі курсы павышэння кваліфікацыі, навучальныя семінары, семінары-практыкумы. У сваёй дзейнасці настаўнікі выкарыстоўвалі інфармацыйныя рэсурсы (метадычныя матэрыялы) і матэрыяльна-тэхнічную базу школы (музей, кампутарны клас, прышкольны участак).

У школе створана метадычнае аб'яднанне класных кіраўнікоў. Праведзена ___ паседжанняў, падчас якіх вывучаны ўсё запланаваныя пытанні (даць кароткую характарыстыку).

Педагагічныя працаўнікі школы (на-клікаць) бралі ўдзел у __________ (пералічыць конкурсы, канферэнцыі, адзначыць выніковасць).

Пытанні выхаваўчай працы штомесяц разглядаліся на нарадах пры дырэктару (паказаць праблематыку, зрабіць вы-воды).

На нарадах пры намесніку дырэктара па выхаваўчай працы разбіраліся пытанні эфектыўнасці арганізацыі воспита-нацельнай працы (пералічыць асноўныя), заслухоўваліся аналитиче-ские матэрыялы па выніках самакантролю.

У ___/___ навучальным годзе былі праведзены традыцыйныя обще-школьныя мерапрыемствы (пералічыць), тыдні і дэкады (назваць).

Класнымі кіраўнікамі 1-11-х класаў арганізаваны откры-тые пазакласныя мерапрыемствы (прывесці прыклады, паказаць исполь-зуемые формы і тэхналогіі, адзначыць выніковасць, зрабіць высновы, унесці прапановы).

На працягу ўсяго навучальнага года працаўнікамі школьнай биб-лиотеки праводзіліся выхаваўчыя мерапрыемствы, бібліятэчныя гадзіны (паказаць скіраванасць, формы працы, тэхналогіі).

Педагогамі-арганізатарамі праводзіліся мерапрыемствы (прывесці прыклады, выкарыстоўваныя формы, тэхналогіі, адзначыць результа-тивность, зрабіць высновы, унесці прапановы).

Чальцамі БРСМ (пералічыць) і БРПО (пералічыць) прово-дилась вызначаная праца па _________ (паказаць скіраванасць).

Разам з тым, ___________________ (адзначыць недахопы).

Органы вучнёўскага самакіравання забяспечвалі органи-зацию розных мерапрыемстваў ______________ (прывесці прыклады); арганізацыю сілкавання навучэнцаў і т. д. Чальцамі БРПО з'яўляюцца ___ навучэнцаў школы, чальцамі БРСМ - ___ навучэнцаў (параўнаць з папярэднімі гадамі, адбіць дынаміку).

Варта адзначыць якасную працу класных кіруеце-лі (назваць).

Дадатковая адукацыя з'яўляецца адным з умоў асабіста-стного росты навучэнцаў. У 20__/20__ навучальным годзе ў школе працавалі ___ кружкоў, якія наведвалі ___ навучэнцаў. Варта адзначыць высокую эфектыўнасць працы (назваць кружкі). Педагагічны калектыў школы актыўна супрацоўнічае з пазашкольнымі учрежде-ниями. Якія вучацца школы наведвалі кружкі і секцыі дадатковай адукацыі (паказаць скіраванасць, колькасць дзяцей); принима-ці ўдзел у мерапрыемствах (пералічыць).

Былі арганізаваны экскурсіі ў _______________ (пералічыць).

Адным з найболей важных кірункаў выхаваўчай рабыня-ты

з'яўляецца прафілактыка правапарушэнняў, дэвіянтных паводзін, безнагляднасці ў дзіцячым асяроддзі. У школе існуе вызначаная мадэль прафілактычнай працы з дзецьмі і падлеткамі, якая ўключае дзейнасць педагогаў-псіхолагаў, педагогаў сацыяльных, школьнага лекара, адмыслоўцаў псіханеўралагічнага дыспансера, інспекцыі па справах непаўналетніх, а таксама Рады па профі-лактике і безнагляднасці. Для прафілактыкі асацыяльнага поведе-ния, безнагляднасці і правапарушэнняў сярод навучэнцаў прыцягваліся працаўнікі раённага аддзела ўнутраных спраў, медпрацаўнікі. Боль-шую працу ў дадзенай вобласці правяла рада ўстановы па профі-лактике правапарушэнняў ____________ (прывесці прыклады, правес-ти статыстыку, зрабіць высновы).

Для ранняга выяўлення навучэнцаў, схільных да правапарушэнняў, неабходна выразная каардынацыя дзейнасці ўсіх зацікаўлены-ных службаў. У працы па прадухіленні безнагляднасці значи-нацельную ролю гуляюць занятасць дзяцей у кружках, секцыях, органи-зация летняга адпачынку (прывесці прыклады, правесці статыстыку, зрабіць высновы).

Адмысловая ўвага ў выхаваўчай працы надавалася органи-зации шостага школьнага дня. У адпаведнасці з планам праводзіліся пазакласныя і спартовыя мерапрыемствы, працавалі кружкі і секцыі (паказаць кірункі, правесці аналіз, зрабіць высновы).

Высновы:

1. Праводзіцца вызначаная праца, накіраваная на ідэйнае

і грамадзянска-патрыятычнае станаўленне асобы навучэнцаў чэ-рэз уключэнне ў сацыяльна-значную дзейнасць; дасканаласці-ется праца па фармаванні ў навучэнцаў грамадзянскай ответст-венности

і прававой самасвядомасці, духоўнасці і культуры.

2. Патрабуе актывізацыі праца педагогаў-арганізатараў і клас

сных кіраўнікоў па забеспячэнні вучнёўскага самакіравання, арганізацыі агітацыйнай працы, накіраванай на прыцягненне навучэнцаў у шэрагі дзіцячых і моладзевых грамадскіх арганізацый.

Асноўныя кірункі працы ў наступным навучальным годзе:

- прывядзенне ў адпаведнасці з Кодэксам пра адукацыю ўсіх ло-кальных дакументаў па арганізацыі выхаваўчай працы; разра-ботка праграмы выхаваўчай працы на аснове раённай кім-плексной праграмы выхавання дзяцей і якая вучыцца моладзі тэрмінам на пяць гадоў;

- забеспячэнне дзейнасці па ажыццяўленні выхавання, у тым ліку па фармаванні ў грамадзян духоўна-маральных коштаў-ностей, грамадзянскасці, патрыятызму, адказнасці, тру-долюбия, асноў здаровага ладу жыцця;

- узмацненне грамадзянска-патрыятычнага складніку выява-ў-нацельнага працэсу з выкарыстаннем формаў і метадаў працы, востре-бованных у дзіцячым і моладзевым асяроддзі;

- удасканаленне арганізацыі вольнага часу навучэнцаў;

- фармаванне навыкаў здаровага ладу жыцця, ответствен-нага і бяспечных паводзін навучэнцаў;

- прафілактыка супрацьпраўных паводзін дзяцей і што вучыцца моладзі;

- забеспячэнне курсавой падрыхтоўкі класных кіраўнікоў;

- праца па фармаванні дзейснай мадэлі вучнёўскага

самакіравання і педагагічнай падтрымкі дзейнасці дзіцячых

і моладзевых грамадскіх арганізацый;

- актывізацыя працы кружкоў, падрыхтоўка і ўдзел дзяцей

у конкурсах, выставах дзіцячай творчасці.
У дзяржаўнай установе адукацыі "Паставіцкая сярэдняя школа" у 2016/2017 навучальным годзе працавалі 26 педагогаў. З іх вышэйшую адукацыю маюць 19 педагогаў (74%), сярэдняе спецыяльнае - 7 (26%) (у 2015/2016 навучальным годзе – вышэйшую адукацыю мелі 18 педагогаў, а сярэдняе спецыяльнае – 8). У 2016/2017 навучальным годзе вышэйшую адукацыю завочна атрымала Калачыкава В.С. па спецыяльнасці ціфлапедагог. Стаж працы больш 20 гадоў маюць 18 педагогаў (70%), ад 10 да 20 гадоў - 4 (15%), да 10 гадоў - 4(15%).

Педагагічны калектыў працаваў над адзінай метадычнай тэмай "Метадычнае суправаджэнне педагагічнай дзейнасці па ўдасканаленню работы з адоранымі вучнямі і арганізацыі праектнай і даследчай дзейнасці навучэнцаў", у адпаведнасці з якой выбраны тэмы работы метадычных аб'яднанняў і тэмы самаадукацыі настаўнікаў. Дзейнасць педагагічнага калектыва, накіраваная на ўдасканаленне адукацыйнага працэсу, арганізоўвалася праз работу 3 метадычных аб'яднанняў па вывучэнню і выкарыстанню сучасных метадычных сродкаў правядзення вучэбных заняткаў, абмен вопытам паміж настаўнікамі пры наведванні вучэбных заняткаў, самаадукацыю настаўнікаў, правядзенне метадычных прадметных дэкад. Былі правядзены Декады педагагічнага майстэрства настаўнікаў пачатковых класаў (з 28.11 па 09.12), гуманітарнага цыклу (з 30.01 па 10.02), прыродазнаўча-матэматычнага цыклу (з 14.03 па 23.03). Усе матэрыялы прадметных тыдняў прадстаўлены ў папках. Работу школьных метадычных аб’яднанняў можна лічыць задавальняючай. Настаўнікі ШМА пачатковых класаў (кіраўнік Коршак Л.І.) удзельнічалі у конкурсе “Я-даследчык”, раёных алімпіядах, метадычных конкурсах. Мядзведская Н.У. прадстаўляла майстэр-клас для педагогаў на РМА. Настаўнікі ШМА гуманітарных прадметаў (кіраўнік Турковіч М.У.) паспяхова удзельнічалі у алімпіядах, РНПК, творчых конкурсах. Настаўнік Сойка І.Л. абагульніла вопыт педагагічнай дзейнасці “Фарміраванне аналітычных уменняў навучэнцаў на уроках рускай літаратуры як сродак далучэння да агульначалавечых каштоўнасцей”. Настаўнікі ШМА прыродазнаўча-матэматычныга цыкла таксама паспяхова ўдзельнічалі у алімпіядах і РНПК.

Адным з метадаў стымуліравання педагогаў да прафесійнага росту з'яўляецца атэстацыя. У 2016/2017 навучальным годзе ніхто з педагогаў не павысіў кваліфікацыйную катэгорыю. Гэта сведчыць пра недастаткова эфектыўную работу атэстацыйнай камісіі ўстановы адукацыі па матывацыі педагагічных кадраў да павышэння кваліфікацыйнай катэгорыі.

Вялікае значэнне ва ўстанове адукацыі надаецца курсавой падрыхтоўцы кадраў, накіраванай на ўдасканаленне прафесіяналізма і майстэрства педагагічных кадраў: у 2016/2017 навучальным годзе яе прайшлі 5 педагогаў (20%).

У адпаведнасці з планам работы раённага метадычнага кабінета ў школе была падрыхтавана і праведзена раённае мерапрыемства: семінар “Выхаванне праз арганізацыю праектнай дзейнасці” для намеснікаў дырэктароў па выхаваўчай рабоце.

У 2016/2017 навучальным годзе паспяхова працягвалася работа па рэалізацыі педагагічных праектаў: наа раённым узроўні – “Знакамітыя выпускнікі” , на абласным узроўні – “Стварэнне сістэмы патрыятычнага выхавання на аснове далучэння навучэнцаў да нацыянальнай культуры Старадарожчыны”. Але гэта работа працягваецца з 2014/2015 навучальнага года – трэці год - выніковы. З наступнага навучальнага года патрэбна распрацовываць новыя педагагічныя праекты.

Намеснікамі дырэктара на працягу навучальнага года праводзілось тэматычнае кансультыраванне педагогаў па актуальных праблемах арганізацыі адукацыйнага працэсу, па забяспечанасці настаўнікаў навучальна-метадычнымі комплексамі. Адным з накірункаў метадычнай работы з'яўлялацца комплексная інфарматызацыя ўстановы адукацыі. Праводзіцца камплектаванне ўстановы навучальнай, метадычнай, даведкавай і тэхнічнай літаратурай па выкарыстанні інфармацыйных камп’ютарных тэхналогій. Але не ўсе настаўнікі выкарыстовываюць пры правядзенні вучэбных і факультатыўных заняткаў інфармацыйныя магчымасці установы.

Вывады:


1.Пастаўленыя задачы па рабоце з кадрамі за навучальны год галоўным чынам рэалізаваны. Але недасткова эфектыўна работа атэстацыйнай камісіі ўстановы адукацыі па матывацыі педагагічных кадраў да павышэння кваліфікацыйнай катэгорыі.

2.Правільна падабраны склад педагагічных працаўнікоў сведчыць пра высокі патэнцыял педагагічнага калектыва, вялікіх магчымасцях у рашэнні задач па ўдасканаленні адукацыйнага працэсу, павышэнню якасці адукацыі ў школе.

3.Павышэнне кваліфікацыі і майстэрства настаўнікаў, утрыманне і характар метадычнай работы ўплываюць на ход і вынікі адукацыйнага працэсу, спрыяюць росту ўзроўня вучэбных дасягненняў і выхаванасці навучэнцаў. Але патрэбна ўдасканаліваць работу метадычных аб’яднанняў шляхам утварэння і работы творчых груп педагогаў.

4.Застаюцца актуальнымі пытанні выніковасці ўроку, пошуку эфектыўных формаў і метадаў дасягнення пастаўленых мэт, аптымізацыі працэсу аналізу і самааналізу ўроку, выкарыстанні ў рабоце педагогаў інавацыйных тэхналогій і электронных сродкаў навучання.

Асноўныя накірункі работы ў наступным навучальным годзе:

-стварэнне ўмоў для ўдасканалення педагагічнага майстэрства настаўнікаў і развіцці іх прафесійных компетенций, для эфектыўнай работы атэстацыйнай камісіі ўстановы адукацыі па матывацыі часткі педагогаў да павышэння кваліфікацыйнай катэгорыі;

-забеспячэнне практыка-арыентаванага характару і ўдасканаленне работы метадычных аб'яднанняў;

-уключэнне ў інавацыйную дзейнасць усіх педагогаў установы, актыўнае выкарыстанне педагогамі інфармацыйных тэхналогій;

-выкарыстанне анкетавання, апытання, сучасных дыягносцік для выяўлення і вывучэння прафесійных запатрабаванняў і праблем педагогаў;

-распрацоўка новых педагагічных праектаў установы адукацыі на 2017-2020 годы.



З мэтай садзейнічання ў стварэнні ўмоў для паўнавартаснага асабіста-стного развіцці, пазітыўнай сацыялізацыі, прафесійнага ста-новления і жыццёвага самавызначэння навучэнцаў у школе, сям'і і сацыяльным асяроддзі ў школе функцыянуе сацыяльна-педаго-гическая і псіхалагічная служба. У яе склад уваходзяць ____________ (пералічыць).

Праца адмыслоўцаў накіравана на падвышэнне дзейсна-сти сацыяльна-педагагічнага і псіхалагічнага суправаджэння обра-зовательного працэсу, на карэкцыю фізічных і (ці) псіхі-ческих парушэнняў з улікам асаблівасцяў псіхафізічнага развіцця вучачы-щихся.

Для дасягнення пастаўленай мэты адмыслоўцы ажыццяўлялі дзейнасць па наступных кірунках: прафілактычная праца, інфармацыйна-асветніцкая праца, кансультаванне, диагно-стическая праца, карэкцыйна-якая развівае праца, абарона мае рацыю

і законных інтарэсаў дзяцей, метадычная праца.

На падставе сацыяльна-педагагічных характарыстак класаў абноўлены картатэкі дзяцей і сем'яў па сацыяльным статуце і банк дадзеных, складзены сацыяльны пашпарт школы (прывесці дадзеныя пашпарты). Штомесяц праводзілася абследаванне і аналіз умоў пражывання і выхаванні непаўналетніх у сем'ях, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, і сем'ях профилак-тического ўліку. Вынікі працы заслухоўваліся на паседжаннях рады школы па прафілактыцы безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх, на нарадах пры дырэктару.

Класнымі кіраўнікамі, адмыслоўцамі сацыяльна-педагогі-часаннем і псіхалагічнай службы праводзілася праца па выяўленні школьнікаў, схільных да супрацьпраўных паводзін, а таксама сем'яў, у якіх бацькі марнатравяць алкаголем ці ўжываюць нар-каткі, аказваюць негатыўны ўплыў на падлеткаў. Складзена база дадзеных сацыяльна няшчасных сем'яў, заведзены дзённікі індывідуальнай працы з імі. Класныя кіраўнікі ўвесь час кантралююць наведвальнасць, паспяховасць і сацыяльныя паводзіны такіх дзяцей.

Найболей інтэнсіўна праводзілася праца з сем'ямі ________ (пералік сем'яў, формаў, выглядаў дзейнасці, выніковасць). Рашэннем рады прафілактыкі некаторыя сем'і былі зняты з уліку ______ (пералічыць). Адсутнічае дадатная динами-ка ў працы з сем'ямі __________ (пералічыць, паказаць чыннікі). Праводзяцца рэгулярныя сумесныя рэйды педагогаў сацыяльных і працаўнікоў міліцыі па праверцы ўмоў пражывання дзяцей у дадзены-ных сем'ях.

У школе на досыць высокім узроўні праводзілася праца са мно-годетными, малазабяспечанымі сем'ямі. Разам з территори-аль-ным цэнтрам сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва апыняліся розныя выгляды дапамогі дзецям з гэтых сем'яў (бясплатнае сілкаванне, аздараўленне і інш.). Усяго за навучальны год у санаторыях оздоравлива-лись ___ чалавек з апякунскіх сем'яў, ___ дзяцей з няшчасных сем'яў. Аддзел адукацыі забяспечыў бясплатнымі пуцёўкамі ___ навучэнцаў для кірунку іх у летнія аздараўленчыя лагеры. Падчас вакацый дзеці наведвалі школьны аздараўленчы лагер.

Для рашэння задачы па падвышэнні псіхалагічнай культуры настаўнікаў, навучэнцаў і бацькоў, а таксама гарманізацыі дзіцяча-нарадзі-тельских адносін на працягу навучальнага года выкарыстоўваліся раз-асабістыя формы працы: бацькоўскія зборы, метадычныя аб'яднанні, псіхолага-педагагічныя семінары, кансіліумы, трэнінгі,

гадзіны зносін, класныя гадзіны.

Сёлета адмыслоўцамі сацыяльна-педагагічнай і пси-хологической службы і настаўнікамі праводзіліся факультатыўныя

заняткі (пералічыць). Штомесяц абнаўляўся інфармацыйны матэрыял на стэндах (пералічыць).

Для навучэнцаў 9-х, 11-х класаў былі арганізаваны сустрэчы

з прадстаўнікамі навучальных устаноў Менска і Менскай вобласці (назваць).

На працягу года адмыслоўцамі сацыяльна-педагагічнай і пси-хологической службы праводзіліся групавыя і індывідуальныя кон-сультации з настаўнікамі, якія вучацца і законнымі прадстаўнікамі непаўналетніх навучэнцаў па розных пытаннях. Усяго прове-дено ___ кансультацый: з настаўнікамі - ___, бацькамі - ___, вучачы-щимися ___. Большасць кансультацый былі прысвечаны праблемам адказнасці непаўналетніх за правапарушэнні, адказ-ственности бацькоў за выхаванне непаўналетніх, органи-зации працы ў рамках рэалізацыі Дэкрэту Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 24.11.2006 № 18 "Пра дадатковыя меры па государ-ственной абароне дзяцей у няшчасных сем'ях".

Школай арганізавана праца настаўніцка-бацькоўскага патру-ля.

Педагогі-псіхолагі, педагог сацыяльны прымалі актыўнае учас-тие ў акцыях (пералічыць).

Праведзена анкетаванне навучэнцаў ___ класаў (паказаць мэту, адзначыць вынікі). Рэкамендацыі, складзеныя на аснове дыягностыкі, даведзены да звесткі дзяцей і іх законных прадстаўнікоў.

На працягу навучальнага года адмыслоўцы сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы бралі ўдзел у раённых методи-ческих аб'яднаннях, у працы школы перадавога досведу; рыхтавалі неабходны дыягнастычны матэрыял для правядзення исследо-ваний; на падставе атрыманых вынікаў даследаванняў разраба-тывали рэкамендацыі; рыхтавалі матэрыялы для правядзення заняткаў метадычнага аб'яднання класных кіраўнікоў.

Упершыню ў гэтым навучальным годзе праведзена тыдзень сацыяльна-педа-гогической і псіхалагічнай службы, у рамках якой праводзіліся акцыі, семінары, трэнінгі, гутаркі, распаўсюджваліся ўлёткі.

Кожны адмысловец службы працаваў над тэмай самообразова-ния (прывесці прыклады, адзначыць вынікі).

Высновы:

1. Псіхолага-педагагічнае суправаджэнне адукацыйнага працэсу будавалася ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь.

2. Арганізавана праца па папярэджанні сямейнага неблаго-получия, сацыяльнага сіроцтва, гвалты ў стаўленні дзяцей, асоци-ального і суіцыдальных паводзін, безнагляднасці, правапарушэнняў сярод навучэнцаў.

3. Апынялася сацыяльна-педагагічная, прававая дапамога вучачы-щимся, якія маюць праблемы ў зносінах, навучанні, развіцці,

сацыялізацыі ці знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы.

Асноўныя кірункі працы ў наступным навучальным годзе:

- прафілактыка сацыяльнага сіроцтва, аказанне дапамогі дэ-тям-сіротам і дзецям, пакінутым без апекі бацькоў; орга-низация працы па абароне мае рацыю дзяцінства;

- асветніцкая дзейнасць (выступы на бацька-ских зборах, класных гадзінах, праца па забеспячэнні інфармацыі на стэнды і школьны сайт);

- забеспячэнне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі навучэнцаў, аказанне псіхалагічнай дапамогі;

- арганізацыя працы клубаў для бацькоў;

- прафарыентацыйная праца з навучэнцамі, пачынальна з I прыступкі адукацыі, і бацькамі;

- арганізацыя працы вучнёўскага сацыяльнага цэнтра;

- актывізацыя метадычнай працы сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, уводзіны ў практыку метадычных субот.

У 2016/2017 навучальным годзе ў школе былі праведзены тэматычныя педагагічныя рады: “Супрацоўніцтва з сям’ёй навучэнцаў як галоўны фактар прафілактыкі асацыяльных з’яў сярод непаўналетніх, папярэджвання насілля і сямейнай неблаганадзейнасці” (27.12.2016), “Асобасна-арыентаванае навучанне як галоўны складальнік павышэння якасці ведаў і творчага росту навучэнцаў” (28.04.2017). Пры падрыхтоўцы да педагагічных рад праводзіліся семінары-практыкумы, адкрытыя вучэбныя і факультатўныя заняткі, выхаваўчыя мерапрыемствы, анкетаванне, вывучаўся настаўнікамі тэарэтычны мацерыал. Акрамя тэматычных педагагічных рад праведзена 3 пасяджэнні, на якіх разглядаліся пытанні арганізацыі адукацыйнага працэсу, выніковай атэстацыі навучэнцаў і завяршэння навучальнага года.

Раз у месяц праводзіліся нарады пры дырэктару і пры намесніку дырэктара. Нароўні з запланаваннымі пытаннямі на пасяджэннях разглядаліся бягучыя пытанні, заслуховываліся аналітычныя даведкі, справаздачы настаўнікаў, класных кіраўнікоў.

Самакантроль ва ўстанове насіў сістэмны характар. Утверджана Палажэнне, складзены перспектыўны і гадавы планы. Этапы самакантролю схематычна можна прадставіць так: аналіз - план - загад - аналітычная даведка - пратакол - загад - карэкцыя. Планаванне самакантролю ажыццяўлялася па наступных накірунках: выкананне нарматыўных дакументаў; стан выкладання навучальных прадметаў (руская мова і літаратура, гісторыя і грамадазнаўства, дапрызыўная і медыцынская падрыхтоўка); узровень вучэбных дасягненняў навучэнцаў; стан унутрышкольнай дакументацыі. У рабоце выкарыстоўваліся розныя метады і формы кантролю: класна-абагульняючы, прадметна-абагульняючы, тэматычны. Вынікі самакантролю падводзіліся на педагагічных радах, нарадах пры дырэктару, нарадах пры намесніках дырэктара, на нарадах метадычных аб’яднанняў.

Вывады:

1.У школе функцыяныруе дастаткова эфектыўная сістэма кіраўніцтва і самакантролю, якая ахоплівае ўсе бакі жыцця ўстановы і накіравана на атрыманне запланаванага выніку. Але патрэбна удасканаленне гэтай сістэмы.



2.План самакантролю ў 2016/2017 навучальным годзе выкананы поўнасцю, сістэма кантролю дзейсная.

3.Патрэбна праводзіць больш дасканалы кантроль за якасным правядзеннем вучэбных і факультатыўных заняткаў і вядзеннем школьнай дакументацыі.

Асноўныя накірункі работы ў наступным навучальным годзе:

-захаванне забеспячэння якаснага кантролю;

-кантроль якасці падрыхтоўкі і правядзення заняткаў фізічнага выхывання;

-праверка выкладання навучальных прадметаў: дапрызыўная і медыцынская падрыхтоўка, англійская мова, хімія, беларуская мова, руская мова, матэматыка;

-кантроль работы груп падоўжанага дня і мэтадычных аб’яднанняў;

-удасканаленне кіраўнічай дзейнасці і самакантроля па пытанням якаснага правядзення вучэбных і факультатыўных заняткаў і вядзення школьнай дакументацыі.



З мэтай эфектыўнага рашэння задач выхавання падрастаючага пакалення наша ўстанова адукацыі супрацоўнічала з бацькамі. Узаемаадносіны выбудоўваліся па наступных кірунках:

- вывучэнне выхаваўчых магчымасцяў сем'яў і педагогі-ческое карэктаванне адносін паміж дзецьмі і сталымі;

- прыцягненне бацькоў да кіравання школай (праца обще-школьнага бацькоўскага камітэта, бацькоўскіх камітэтаў клас-соў, удзел бацькоў у грамадскіх фармаваннях, у працы респуб-ликанской лігі педагогаў і бацькоў "Крок за крокам");

- уцягванне бацькоў у адукацыйны працэс;

- псіхолага-педагагічная асвета бацькоў.

Напачатку навучальнага года складзены сацыяльныя характарыстыкі класаў, абноўлены банк дадзеных, прааналізаваны сацыяльны пашпарт школы. Адмыслоўцамі сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы праведзены круглыя сталы з няшчаснымі сем'ямі

і сем'ямі, якія стаяць на внутришкольном уліку. Сем'і навучэнцаў, якія патрабуюць адмысловай педагагічнай увагі, рэгулярна наведваліся класнымі кіраўнікамі, педагогамі сацыяльнымі, педагогамі-псіхолагамі, адміністрацыяй школы.

Практычная праца з бацькамі рэалізоўвалася праз раз-але-вобразныя формы і метады (трэнінгі, круглыя сталы, семінары, канферэнцыі, бацькоўскія зборы, індывідуальныя гутаркі і кон-сультации, групавыя кансультацыі па выніках комплексных диагно-стик). Арганізоўваліся кансультацыі для бацькоў з адмыслоўцамі, лекарамі, псіхолагамі, сацыяльнымі педагогамі па пытання _____ (пералічыць асноўныя).

Бацькі прыцягваліся да падрыхтоўкі і правядзенню класных, пазакласных, школьных, раённых мерапрыемстваў (прывесці прыклады). Варта адзначыць, што на I прыступкі адукацыі і ў 5-6 класах бацькі ахвотна бралі ўдзел у мерапрыемствах, а ў 7-11 клас-сах прасочваўся спад бацькоўскай актыўнасці.

Прыцягненне бацькоў да кіравання школай рэалізуецца праз працу бацькоўскага камітэта школы і бацькоўскіх камітэтаў класаў, удзел бацькоў у грамадскіх фармаваннях - саве-тыя ўстановы адукацыі па прафілактыцы безнагляднасці і пра-ва-парушэнняў непаўналетніх. У 20__/20__ навучальным годзе на рос-смотрение бацькоўскага камітэта школы выносіліся пытанні ___ (назваць асноўныя). Усяго ў кіраванні школай з бацькоўскага ак-тива задзейнічана ___ чалавек (___%).

З мэтай выканання заканадаўства па прафілактыцы пре-ступ-лений і правапарушэнняў сярод непаўналетніх педагогиче-ским калектывам праводзілася адпаведная праца ў цесным сотруд-ничестве з раённым аддзелам унутраных спраў, камісіяй па справах непаўналетніх, раённым сацыяльна-педагагічным цэнтрам, цэнтральнай раённай лякарняй, радамі садзейнічання сям'і і школе на прадпрыемствах.

Сумесная праца з аддзелам унутраных спраў па прафілактыцы правапарушэнняў сярод непаўналетніх паводле гадавога плану вялася па наступных кірунках: індывідуальная праца з вучачы-щимися, праца інспектара па справах непаўналетніх у працы рады ўстановы, правядзенне класных гадзін па прафілактыцы без-надзорности і правапарушэнняў непаўналетніх. Прадстаўнікі аддзела ўнутраных спраў наведалі школу для правядзення прафілактычнай працы ___ раз.

На працягу года сумесна з прадстаўнікамі аддзела внутрен-іх спраў райвыканкама праводзіліся акцыі _________ (пералічыць). Прадстаўнікі аддзела запрашаліся на общешкольные зборы

і лінейкі па тэмах ____________ (пералічыць).

Высновы:

1. Узаемадзеянне сям'і і школы ажыццяўлялася праз изуче-ние сем'яў якія вучацца, іх адукацыйных і інфармацыйных патрэб-ностей і запытаў, выхаваўчага і культурнага патэнцыялу.

2. У школе створаны ўмовы для ўключэння бацькоў у дзеяч-ность установы агульнай сярэдняй адукацыі як раўнапраўных суб'ектаў.

3. Сфармавана адзіная інфармацыйная прастора, спосаб-ствующее неканфліктнаму ўзаемадзеянню педагогаў, дзяцей, нарадзі-телей. Арганізаваны бацькоўская ўсепрасвета.

Асноўныя кірункі працы ў наступным навучальным годзе:

- падвышэнне ролі сям'і і адказнасці бацькоў у воспи-тании дзяцей, выкарыстанне выхаваўчага патэнцыялу сям'і;

- рэалізацыя мэтавай комплекснай праграмы ў адпаведнасці з інструктыўна-метадычным лістом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь "Арганізацыя эфектыўнага ўзаемадзеяння ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі з сям'ёй";

- стварэнне клуба для бацькоў;

- своечасовае выяўленне, улік і суправаджэнне дзяцей, патрэба-ющихся ў сацыяльна-педагагічнай дапамозе.

Мэтай фінансава-гаспадарчай дзейнасці дзяржаўнай установы адукацыі “Паставіцкая сярэдняя школа” ў 2016/2017 навучальным годзе з'яўлялася стварэнне паспяховай адкацыйнай прасторы школы, якая забяспечвае якасць адукацыйных паслуг у адпаведнасці з патрабаваннямі часу праз умацаванне матэрыяльна-тэхнічнай базы для якаснай рэалізацыі вучэбных і выхаваўчых задач. Асноўныя накірункі дадзенай працы: стварэнне бяспечных умоў для ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу; выкананне праграмы энергазахавання, умацаванне матэрыяльнай базы навучальных кабінетаў, інфарматызацыя працэсу навучання.

Бюджэтнае фінансіраванне школы на 2012017 навучальны год склала ___ рублёў, з іх ___ рублёў выкарыстоўвалася на заработную плату, ___ рублёў - на аплату камунальных паслуг, ___ рублёў - на аплату харчавання; ___ рублёў - на камандзіровачныя выдаткі. Калектыў школы ажыццяўляў вызначаную работу па прыцягненні дадатковых сродкаў праз пазабюджэтную дзейнасць і спонсарства законых прадстаўнікоў навучэнцаў. Асноўнымі выглядамі пазабюджэтнай дзейнасці з'яўляліся: платныя адукацыйныя паслугі, збор макулатуры, металалому, спонсарства законых прадстаўнікоў навучэнцаў..

Падчас пазабюджэтнай дзейнасці было зароблена ___ рублёў, а таксама прыцягнута ___ рублёў з спонсарскіх сродкаў.

Мерапрыемствы па зборы макулатуры (___ тон) і металалому (___ тон) дазволілі зарабіць ___ рублёў.

На працягу навучальнага года праводзілася праца па ўмацаванні матэрыяльнай базы: адрамантаваны ______ (пералічыць памяшканні, выгляды прац). Выдаткі на рамонт склалі ___ рублёў.

На спонсарскія грошы закуплена (пералічыць) на суму_____ рублёў (назваць суму).

Штоквартальна ажыццяўляецца падпіска на перыядычныя выданні на суму ____ рублёў. Закуплены кнігі і электронныя сродкі навучання на суму ____ рублёў. Штомесячная аплата за інтэрнэт з пазабюджэтнай дзейнасці склала ____ рублёў.

Вялікая ўвага надавалася добраўпарадкаванню і азеляненню прышкольнай тэрыторыі (пералічыць мерапрыемствы, выгляды прац).

У 2016/2017 навучальным годзе працягвалася праца па рэалізацыі праграмы энергазахавання (пералічыць мерапрыемствы, адзначыць вынікі).

У кабінеце рускай мовы і літаратуры ўсталяваны новыя дзверы. У кабінет абслуговываючэй працы закуплены абсталяванне і мэбля на суму ___ рублёў.

Вывады:


1.Матэрыяльная база школы знаходзіцца ў задавальняючым стане.

2.Ва ўстанове праводзіцца мэтанакіраваная работа па арганізацыі пазабюджэтнай дзейнасці.



Асноўныя накірункі работы ў 2016/2017 навучальным годзе:

-умацаванне матэрыяльна-тэхнічнай базы школы;

-замена, рамонт, рэканструкцыя ____________ (пералічыць);

-распрацоўка новага праекта азелянення памяшкання школы;

-карэктоўка праекта добраўпарадкавання школьнай тэрыторыі.


База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка