Рэжым дня школьніка”




Дата канвертавання28.04.2017
Памер138.14 Kb.


Дзяржаўная ўстанова адукацыі

“Зажэвіцкі вучэбна-педагагічны комплекс

дзіцячы сад-сярэдняя школа Салігорскага раёна”

КАНСПЕКТ ФАКУЛЬТАТЫЎНАГА ЗАНЯТКА

“ПА ПРЫСТУПКАМ ПРАВІЛ ЗДАРОВАГА ХАРЧАВАННЯ”

на тэму


РЭЖЫМ ДНЯ ШКОЛЬНІКА”

Падрыхтавала:

настаўнік 2 класа, б\к

Зяневіч В.В.

аг.Зажэвічы, 2016 г

Мэты:


  • Паглыбіць уяўленні навучэнцаў пра патрэбу выканання рэжыму  харчавання.

  • Пашырыць веды пра правільны  рэжым харчавання школьніка.

  • Працаваць над фарміраваннем устойлівай цікавасці і пазітыўнага дачынення да 

ўласнага аснага здароўя і яго захавання.

  • Абагульніць веды вучняў аб рэжыме харчавання. 

  • Даць паняцце «меню», “рэжым харчавання», пазнаеміць за прафессіяй “тэхнолаг”.

  • Пашыраць слоўнікавы запас


Ход занятка

  1. Арганізацыйны момант

Добры дзень! Які ў вас зараз настрой? Я, спадзяюся, што ў каго ён сумны - стане радасным, а ў каго добры - стане яшчэ лепшым. Сёння ў нас з вамі прысутнічаюць госці. Давайце іх павітаем. Давайце адзін аднаму ўсміхнёмся і пашлем толькі добрыя пажаданні.


  1. Увод у новую тэму

- Сёння раніцай калі я прыйшла ў школу мне перадалі канверт. Давайце паглядзім што ў сярэдзіне. О, дзеці, дык гэта ж ліст. Зараз мы прачытаем. Што там напісана.

- Добры дзень, сябры! Свой ліст я пішу з бальніцы. У мяне пагоршылася здароўе, баліць галава, у вачах зорачкі, усё цела млявае. Доктар кажа, што мне трэба правільна харчавацца. Я склаў сабе меню на абед: торт з ліманадам, чыпсы, варэнне, і пепсі-кола. Гэта мая любімая ежа. Напэўна хутка я буду здаровы. Ваш Карлсан.


- Дзеці, чаму Карлсан захварэў?

- Ці будзе ён хутка здаровы? (Адказы дзяцей.)

-іДЗеці а ці здагадаліся вы аб чым будзе сення у нас весціся гутарка ена нашым занятку?
3. Актуалізацыя ведаў

- Давайце пагаворым пра сакрэты правільнага харчавання, каб не хварэў жывот, і мы заўсёды адчувалі сябе здаровымі і бадзёрымі.

- Скажыце , для чаго нам патрэбна ежа? (Каб арганізм рос і правільна развіваўся; для павышэння трываласці; для добрага самаадчування; для барацьбы з хваробамі).

- Правільна. З ежай чалавек атрымлівае пажыўныя рэчывы, якія патрэбныя для падтрымання працаздольнасці арганізма, усіх яго органаў, а дзецям - для развіцця і росту. Правільнае харчаванне гэта важная аснова клопату пра сваё здароўе, прафілактыка захворванняў.

- Якой павінна быць ежа? (Разнастайнай)

- Чаму? (Наша ежа складаецца з розных пажыўных рэчываў, неабходных арганізму для росту і развіцця. Сярод іх бялкі, тлушчы і вугляводы, вітаміны і мінеральныя солі)

- Якую ролю выконваюць бялкі? (Бялкі з'яўляюцца будаўнічым матэрыялам для нашага арганізма. Іх шмат у малочных прадуктах, рыбе, адварным мясе)

- Што даюць арганізму тлушчы і вугляводы? (Тлушчы і вугляводы даюць арганізму энергію, дапамагаюць яму станавіцца цягавітым і моцным. Асабліва карысныя малочны тлушч і тлушч яечнага жаўтка)

- Пералічыце прадукты карысныя для здароўя? (Малочныя прадукты, гародніна і садавіна, ягады, мяса, рыба і да т.п.)

- Чым багаты малочныя прадукты? (Малочныя прадукты багатыя кальцыем, неабходным для росту і ўмацавання касцей)

- А садавіна і гародніна? (Ўтрымліваюць вітаміны)

- Што можа нашкодзіць здароўю? (Чыпсы, вэнджаніна, салёнасці, газаваныя напоі)

- А зараз я прапаную вам гульню «Назаві лішні прадукт». Вам трэба ўважліва паслухаць і назваць лішні прадукт ці гатовую страву:

- морква, кефір, тварог, пепсі-кола, яблык, малако

- адварное мяса, банан, гамбургер, манная каша, апельсін

- паравая катлета, груша, малочны суп, кетчуп, гарбуз, пюрэ з бульбы



3. Тлумачэнне новага матэрыялу

- Сёння мы пагаворым пра тое, як правільна і рацыянальна павінен харчавацца чалавек.

Чалавечы арганізм - гэта складаны механізм, які працуе як гадзіннік. У пэўны час у страўніку выпрацоўваецца страўнікавы сок, які спрыяе пераварванню ежы. Калі чалавек доўга не еў, страўнікавы сок раздражняе сценкі страўніка. Мы чуем буркатанне ў жываце, пазней гэта можа прывесці да захворванні страўніка, нават язве. Таму чалавек павінен прымаць ежу ў вызначаныя інтэрвалы часу, г.зн. выконваць рэжым харчавання.

Рэжым харчавання - гэта дакладна ўстаноўлены парадак харчавання.

- Што азначае выраз «захоўваць рэжым»?

- Найбольш спрыяльным для дарослага чалавека з'яўляецца рэжым харчавання, які складаецца з трох асноўных прыёмаў ежы.

- Назавіце, калі ласка, тры асноўныя прыемы ежы.

- Для арганізма дзіцяці неабходна пяціразовае харчаванне.

- Назавіце дадатковыя прыёмы ежы. (Другі сняданак, падвячорак)

- Інтэрвал (прамежак) паміж прыёмамі ежы не павінен перавышаць 4 ч.

- Колькі разоў на працягу сутак вы прымаеце ежу? (5 разоў)

1. Сняданак (дома).

2. Сняданак (другі ў школе).

3. Абед.

4. Падвячорак.

5. Вячэра.

Рэжым харчавання мае вялікую ролю ў рацыянальным харчаванні. З самага нараджэння мы жывем у пэўным рытме, наша сэрца скарачаецца з пэўнай частатой, існуе рытм дыхання, рытм выдзялення стрававальных сокаў - гэта працуюць нашы біялагічныя гадзіны. Так стрававальныя сокі выпрацоўваюцца з 13 да 14 гадзін і з 18 да 19 гадзін у максімальным колькасці, а невялікай колькасці кожныя 1,5 гадзіны. Таму прыём ежы ў пэўны час лічыцца найбольш фізіялагічным.

Парушэнне рэжыму харчавання іграе адмоўную ролю ў здароўе чалавека. Яно выяўляецца ў памяншэнні колькасці прыёмаў ежы ў дзень з чатырох - пяці да двух, няправільным размеркаванні сутачнага рацыёну харчавання, так у вячэру з'ядаецца да 65% ад усёй ежы, пакладзенай на дзень. Гэта неправільна таму што а бо самым шчыльным павінен быць сняданак, затым абед і толькі 20 % павінны належаць вячэры.


  • Зараз я прапаную вам заданне . Вы павінны суаднесці час з прыёмам ежы.


Назва прыёма ежы

Час прыёма ежы

1. Сняданак (дома).

2. Сняданак (другі ў школе).

3. Абед.

4. Падвячорак.

5. Вячэра.


19 ч

8 ч


17 ч

14 ч


11 ч

- Назавіце прадукты харчавання, якія ўжываюцца чалавекам.

- У рацыёне харчавання чалавека - самыя разнастайныя прадукты харчавання: хлебабулачныя вырабы, малочныя, мясныя і рыбныя прадукты, крупы, макаронныя вырабы, садавіна і гародніна. Ні адзін прадукт не ўтрымлівае ў сабе ўсіх пажыўных рэчываў і вітамінаў, неабходных для чалавека.

Адны прадукты даюць чалавечаму арганізму энергію, каб думаць, хутка рухацца і не стамляцца - гэта мёд, грэчка, геркулес, разынкі, сметанковае масла.

Іншыя прадукты харчавання дапамагаюць будаваць арганізм, робяць яго мацней, гэта - тварог, рыба, мяса, яйкі, арэхі.

Трэція ўтрымліваюць вітаміны і мінеральныя рэчывы, якія дапамагаюць чалавечаму арганізму расці і развівацца - садавіна і гародніна.

- Пералічыце садавіну і гародніну, якія ўжывае чалавек.

- Таму, каб чалавек атрымліваў усе неабходныя яму пажыўныя рэчывы, ежа на працягу дня павінна быць разнастайнай, не павiнна паўтарацца. Чым разнастайней ежа, тым вышэй яе каштоўнасць, тым яна карысней. Для захавання гэтых нормаў (правільнага харчавання) у школах, дзіцячых садках, рэстаранах, сталовых складаюць меню.



ФІЗКУЛЬТХВІЛІНКА

Меню - гэта пералік страў для сняданку, абеду, вячэры.

-А ці ведаеце вы што ў любой сталовай, рэстаране, кафэ ёсць чалавек які складае меню. Гэта прафесія называецца тэхнолаг. У Старажытнай Грэцыі слова «тэхналогія» было звязана з мастацтвам, з тым, што чалавек вырабляе ўласнымі рукамі. Прафесія тэхнолаг лічыцца запатрабаванай, Менавіта ад іх працы залежыць працэс вырабу і якасць прадукцыі. Яны сочаць за тым, каб вырабы адпавядалі ўсім нормам і стандартам.

Тэхнолаг - гэта спецыяліст, які валодае ведамі пра спосабы вытворчасці той ці іншай прадукцыі. У працы яму неабходныя акуратнасць, уважлівасць, добры вакамер, лагічнасць мыслення. Для валодання вялікай колькасцю інфармацыі аб розных тэхналогіях, яму не абысціся без выдатнай памяці.

Сняданак - першы прыём ежы пасля начнога адпачынку. Ён дае пачатак актыўнага працоўнага дня. Першы сняданак павінен быць сытным і шчыльным. Гэта забяспечыць арганізм неабходнай колькасцю энергіі. Тое, чым паснедаў раніцай, уплывае на наш настрой і самаадчуванне ўвесь дзень. Смачны сняданак павінен быць здаровым і рознабаковым, але ні ў якім разе аднастайным.

Агульнае меркаванне такое, што на сняданак трэба абавязкова ёсць кашу.

- Назавіце стравы, якія падаюць на сняданак.

- Стравы для сняданку: амлет, каша, сырнікі, блінцы, бутэрброд, яйка, масла, гарачыя напоі (чай, кава, какава).



Другі сняданак (у школе): Добры сняданак - гэта не значыць наесціся так, каб потым нельга было ўстаць з крэсла. Добры сняданак мае на ўвазе аптымальнае спалучэнне прадуктаў, якія змяшчаюць бялкі, вугляводы, тлушчы, вітаміны і іншыя карысныя рэчывы, патрэбныя арганізму.

Абед - другі ці трэці прыём ежы ў дзень (звычайна пасля першага альбо другога сняданку). Як правіла на абед падаецца гарачая ежа. Абед павінен папоўніць выдаткі арганізма на вучобу, працу.

Абед ўключае ў сябе салат, першае, другое і трэцяе стравы. На першае падаюць вадкія стравы.

- Якія першыя стравы падаюць на абед?

- Другая страва складаецца з двух кампанентаў: мясны або рыбны выраб і гарнір з круп, гародніны, макароны.

Гарнір (французскае слова, якое азначае «ўпрыгожванне») - дабаўка да мясных і рыбных страў.

- Назавіце, што падаюць на гарнір да другіх страў.

- Трэцяй стравай да абеду падаюць прахалодныя напоі.

- Якія напоі падаюць падчас абеду на трэцяе страва? (Кісель, узвар, сок)

- Падвячорак. Можна на падвячорак ёсць булачкі, вафлі, печыва з гарбатай, сокам або малаком.

- Якія вы ведаеце малочныя прадукты? (Адказы дзяцей)

- Пара вячэраць. Вячэра - апошняя ежа перад сном. Каб добра спаць і адпачываць ноччу, на вячэру можна ёсць толькі лёгкую ежу: запяканкі, тварог, амлет, кефір, сыраватку. Яны хутка пераварваюцца і лёгка засвойваюцца, не пакідаючы цяжару ў страўніку.

- Назавіце стравы, якія падаюць на вячэру.

- Ну а зараз я вам прапаную пабыць тэхнолагамі і скласці меню на заўтрашні дзень. Працаваць вы будзеце ў парах.

Каша малочная аўсяная з маслам

Чай з малаком

Садавіна

Бутэрброд

Суп рыбны з ​​гароднінай

Катлеты мясныя запечаныя

Вермішэль адварная

Салата

Кампот са свежых яблыкаў з цукрам



Чай з цукрам

Булачка здобная

Курыца адварная

Пюрэ з бульбы

Салата з гародніны

Кефір


  • А зараз давайце праверым ці правільна вы выканалі заданне.

  • Давайце паспрабуем сфармуляваць асноўныя правілы харчавання

  • Галоўнае - не пераядайце.

  • Ешце ў адзін і той жа час простую, свежэпрыготаванную ежу, якая лёгка засвойваецца і адпавядае патрэбам арганізма.

  • Старанна перажоўвайце ежу, не спяшаецеся глытаць.

  • Мыйце садавіну і гародніну перад ежай.

  • Перад прыёмам ежы ў думках падзякуйце ўсім, хто прыняў удзел у стварэнні прадуктаў, з якіх яна прыгатавана ежа. І вядома, тых, хто падрыхтаваў вам ежу.

- Як называецца прафесія, таго чалавека які рыхтуе нам ежу?

- Я прапаную вам пераўтварыцца ў павароў. Гульня “Прыгатоў страву”. Вам неабходна выбраць прадукты. Якія неабходныя для прыгатавання баршча і кашы.



Боршч

• вада, малако, чай;

• бульба, капуста, буракі, агурок, памідор, цыбуля, радыска;

• соль, цукар;

• маянэз, смятана.
Грачаная каша

• вада, малако;

• макароны, рыс, проса, грэчка;

• соль, цукар;

• алей, алей сметанковае.

4. Падвядзенне вынікаў. Дамашняе заданне:

- Ці спадабаўся вам, наш занятак?

- Пра што мы з вамі гаварылі?

- Якія высновы вы для сябе зрабілі?

- Раскажы аб сваей любімай страве.

- Чым яна карысна?

- Хто такі тэхнолаг?

- Хто такі повар?

- Чаму харчаванне павінна быць разнастайным?

- Што такое меню?

- Назавіце асноўныя прыёмы ежы.

 

Добры дзень, сябры! Свой ліст я пішу з бальніцы. У мяне пагоршылася здароўе, баліць галава, у вачах зорачкі, усё цела млявае. Доктар кажа, што мне трэба правільна харчавацца. Я склаў сабе меню на абед: торт з ліманадам, чыпсы, варэнне, і пепсі-кола. Гэта мая любімая ежа. Напэўна хутка я буду здаровы. Ваш Карлсан.



Меню

Рэжым харчавання

Сняданак

Тэхнолаг

Другі сняданак

Падвячорак

Вячэра


Боршч

• вада, малако, чай;

• бульба, капуста, буракі, агурок, памідор, цыбуля, радыска;

• соль, цукар;

• маянэз, смятана.


Грачаная каша

• вада, малако;

• макароны, рыс, проса, грэчка;

• соль, цукар;

• алей, алей сметанковы.


Боршч

• вада, малако, чай;

• бульба, капуста, буракі, агурок, памідор, цыбуля, радыска;

• соль, цукар;

• маянэз, смятана.


Грачаная каша

• вада, малако;

• макароны, рыс, проса, грэчка;

• соль, цукар;

• алей, алей сметанковы.


Боршч

• вада, малако, чай;

• бульба, капуста, буракі, агурок, памідор, цыбуля, радыска;

• соль, цукар;

• маянэз, смятана.


Грачаная каша

• вада, малако;

• макароны, рыс, проса, грэчка;

• соль, цукар;

• алей, алей сметанковы.







Назва прыёма ежы

Час прыёма ежы

1. Сняданак (дома).

2. Сняданак (другі ў школе).

3. Абед.

4. Падвячорак.

5. Вячэра.


19 ч

8 ч


17 ч

14 ч


11 ч



Назва прыёма ежы

Час прыёма ежы

1. Сняданак (дома).

2. Сняданак (другі ў школе).

3. Абед.

4. Падвячорак.

5. Вячэра.


19 ч

8 ч


17 ч

14 ч


11 ч



Назва прыёма ежы

Час прыёма ежы

1. Сняданак (дома).

2. Сняданак (другі ў школе).

3. Абед.

4. Падвячорак.

5. Вячэра.


19 ч

8 ч


17 ч

14 ч


11 ч



Назва прыёма ежы

Час прыёма ежы

1. Сняданак (дома).

2. Сняданак (другі ў школе).

3. Абед.

4. Падвячорак.

5. Вячэра.


19 ч

8 ч


17 ч

14 ч


11 ч



Назва прыёма ежы

Час прыёма ежы

1. Сняданак (дома).

2. Сняданак (другі ў школе).

3. Абед.

4. Падвячорак.

5. Вячэра.


19 ч

8 ч


17 ч

14 ч


11 ч




Каша малочная аўсяная з маслам

Чай з малаком

Садавіна

Бутэрброд

Суп рыбны з гароднінай

Катлеты мясныя запечаныя

Вермішель адварная

Салат


Узвар із свежіх яблыкаў з цукрам

Чай з цукрам

Булачка здобная

Куріца адварная

Пюрэ з бульбы

Салат з гародніны



Кефір








База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка