Савецкая ідэалогія. Савецкая ідэалогія




Дата канвертавання31.12.2016
Памер445 b.



Савецкая ідэалогія.

  • Савецкая ідэалогія.

  • Метад сацыялістычнага реалізму (класавы падыход да разумення праблем чалавека і грамадства).

  • Прынцып партыйнасці літаратуры.

  • Паказ жыцця ў рэвалюцыйным развіцці.



Барацьба з нацдэмаўшчынай.

  • Барацьба з нацдэмаўшчынай.

  • Ідэалізацыя жыцця, узнёсласць вобразаў.

  • Усталяванне канонаў святочнай літаратуры.

  • Узнікненне твораў-агітак, скіраваных на публіцыстычнасць (урачыстыя гімны і оды, паэтычны рэпартаж, прамова, верш-заклік, верш-лозунг).

  • Ілюстрацыйнасць і лакіроўка твораў.

  • Палітызацыя літаратуры.



Паэтычны эпас:

  • Паэтычны эпас:

  • эпічныя сродкі адлюстравання (паэмы А.Куляшова “Крыўда” (1930), “Аманал” (1931), “Антон Шандабыла” (1933), “Баранаў Васіль” (1937), “Песня аб разведчыках” (1938), “У зялёнай дуброве” (1938-39);

  • Я.Купалы “Над ракой Арэсай” (1933), “Барысаў” (1934), “Тарасова доля” (1939);

  • П.Броўкі “Кацярына” (1937-38);

  • П.Глебкі “Мужнасць” (1934-38);

  • казачна-фантастычны сюжэт (паэма К.Крапівы “Хвядос- чырвоны нос” (1931).



Паказ вясковай рэчаіснасці, класавай барацьбы, сацыяльных змен.

  • Паказ вясковай рэчаіснасці, класавай барацьбы, сацыяльных змен.

  • Канфлікт рэальнага і ідылічнага, класавага і гуманістычнага.

  • Адлюстраванне падзей калектывізацыі (раман К.Крапівы “Мядзведзічы” (1932); М.Зарэцкага “Вязьмо”).

  • Развіццё раманнага эпасу (цыкл раманаў К.Чорнага “Бацькаўшчына” (1935), “Трэццяе пакаленне” (1935)).

  • Сацыяльна-гістарычнае асэнсаванне жыцця (раманы М.Гарэцкага “Камароўская хроніка” (1930-1932, 1937), “Віленскія камунары” (1931-1933)).



Аб’ектыўныя цяжкасці ў асваенні сучаснага і мінулага.

  • Аб’ектыўныя цяжкасці ў асваенні сучаснага і мінулага.

  • Адбітак тэорыі “бесканфліктнасці” (п’есы К.Крапівы. К.Чорнага, В.Шашалевіча, М.Клімковіча і інш.)

  • Найбольш значныя п’есы дадзенага часу:

  • М.Зарэцкі “Сымон Карызна” (1933);

  • В.Шашалевіч “Сімфонія гневу” (1935);

  • К.Крапіва “Канец дружбы” (1934), “Партызаны” (1937), “Хто смяецца апошнім” (1939);

  • В.Вольскі “Цудоўная дудка” (1939), “Несцерка” (1940).



Неадпаведнасць пачатку вайны ўяўленням пра яе характар і ход.

  • Неадпаведнасць пачатку вайны ўяўленням пра яе характар і ход.

  • Абарваныя вайной жыцці (26 літаратараў Беларусі паводле кнігі “Скрыжалі памяці”, 2005: М.Сурначоў, З.Астапенка, Л.Гаўрылаў, Р.Мурашка, А.Пруднікаў, М.Сямашка і інш.)

  • Праблема выбару ва ўмовах акупацыі.

  • Калабаранты і іх лёс.



Патрыятычны пафас.

  • Патрыятычны пафас.

  • Рамантызацыя подзвігу.

  • Антыфашысцкія настроі.

  • Развіццё паэзіі

  • Вострая сатыра на фашыстаў (зборнік фельетонаў К.Чорнага “Кат у белай манішцы”(1942)).

  • Шырокае бытаване балады, вершаў баладнага тыпу (А.Куляшоў “Ліст з палону”, А.Вялюгін “Уральскі танк”, П.Броўка “Рана”, П.Панчанка “Герой”).

  • Зварот да гістарычнага мінулага (П.Панчанка “Курганы”, П.Броўка “Кастусь Каліноўскі”, М.Сурначоў “У стоптаным жыце”).



А.Куляшоў “Сцяг брыгады” (1942), “Прыгоды цымбал” (1944).

  • А.Куляшоў “Сцяг брыгады” (1942), “Прыгоды цымбал” (1944).

  • П.Броўка “Паэма пра Смалячкова” (1942), “Беларусь” (1943),

  • М.Танк “Янук Сяліба” (1943).

  • Я.Колас “Суд у лесе” (1942). “Адплата” (1944),

  • П.Панчанка “Маладосць у паходзе” (1945).



К.Чорны “Маленькая жанчына”, “Вялікае сэрца”.

  • К.Чорны “Маленькая жанчына”, “Вялікае сэрца”.

  • М.Лынькоў “Ірына”, “Астап”, “Васількі”, “Салют”.

  • К.Чорны “Пошукі будучыні”, “Млечны шлях”.

  • К.Крапіва “Проба агнём” (1943) – п’еса.



Радасць ад перамогі ў вайне.

  • Радасць ад перамогі ў вайне.

  • Зварот да мірнай працы.

  • Працяг сталінскіх рэпрэсій.

  • Арышт і высылка ў Сібір беларускіх аўтараў (С.Грахоўскі, А.Звонак. Б.Мікуліч, С.Шушкевіч і інш.).



Адлюстраванне народнага лёсу.

  • Адлюстраванне народнага лёсу.

  • Жыццяпіс свайго часу.

  • Зварот да мінулага.

  • М.Танк “Люцыян Таполя” (1946),

  • П.Броўка “Хлеб” (1946),

  • Я.Колас “Рыбакова Хата” (1947),

  • А.Куляшоў “Новае рэчышча” (1948), “Толькі ўперад” (1950).



Стварэнне панарамных эпічных палотнаў.

  • Стварэнне панарамных эпічных палотнаў.

  • Шырокі ахоп падзей.

  • Адлюстраванне гераічнага мінулага.

  • Паказ беларускай вёскі.

  • М.Лынькоў “Векапомныя дні” (кн.1, 1948-1951),

  • І.Мележ “Мінскі напрамак” (1952).

  • І.Шамякін “Глыбокая плынь” (1949), “У добры час” (1952).

  • А.Кулакоўскі “Расстаёмся ненадоўга” (1952-1954).

  • І.Гурскі “У агні” (1952).



Спроба выйсці з кола спрашчэння рэчаіснасці.

  • Спроба выйсці з кола спрашчэння рэчаіснасці.

  • Адлюстраванне гістарычнага мінулага.

  • К.Крапіва “З народам” (1948), “Пяюць жаваранкі” (1950),

  • А.Маўзон “Канстанцін Заслонаў” (1947),

  • К.Губарэвіч “Брэсцкая крэпасць” (1952),

  • А.Макаёнак “Выбачайце, калі ласка” (1953),

  • М.Клімковіч “Георгій Скарына” (1946-1955),

  • В.Вольскі “Машэка” (1946).



Асуджэнне культу асобы Сталіна;

  • Асуджэнне культу асобы Сталіна;

  • Уплыў грамадскай “адлігі” на аднаўленне мастацкага слова;

  • Адыход літаратуры ад ілюстрацыйнасці, догм і схематызму;

  • Паварот да праўды жыцця і праўды факта.



Рэабілітацыя рэпрэсаваных пісьменнікаў (Ц.Гартны, М.Гарэцкі, М.Чарот, Т.Кляшторны, У.Хадыка, М.Зарэцкі і інш.);

  • Рэабілітацыя рэпрэсаваных пісьменнікаў (Ц.Гартны, М.Гарэцкі, М.Чарот, Т.Кляшторны, У.Хадыка, М.Зарэцкі і інш.);

  • Вяртанне да творчай дзейнасці

  • (У.Дубоўка, С.Грахоўскі, А.Звонак, Я.Пушча, Я.Скрыган, С.Шушкевіч і інш.)



Змены ў творчасці паэтаў франтавога пакалення

  • Змены ў творчасці паэтаў франтавога пакалення

  • (П.Броўка, А.Куляшоў, П.Панчанка, М.Танк

  • і інш.)

  • Прыход у літаратуру В.Быкава (паказ жорсткай праўды вайны), А.Адамовіча, А.Асіпенкі, І.Навуменкі)



Шматвектарнасць літаратуры;

  • Шматвектарнасць літаратуры;

  • Прыход “філалагічнага пісьменніцкага пакалення” (І.Навуменка. У.Караткевіч, І.Чыгрынаў, Р.Барадулінь, М.Стральцоў, Я.Сіпакоў, Е.Лось, А.Вярцінскі, П.Макаль, Н.Гілевіч. В.Зуёнак і інш.);





Крытычны і самакрытычны пафас

  • Крытычны і самакрытычны пафас

  • Пашырэнне кола матываў і тэм

  • Публіцыстычная завостранасць слова

  • Філасафічнасць

  • П.Панчанка. А.Куляшоў, М.Танк, П.Макаль, А.Вярцінскі



Арыгінальнасць светаўспрымання

  • Арыгінальнасць светаўспрымання

  • Псіхалагізм аўтарскага пачуцця

  • Раскаванасць рытмікі

  • Развіццё інтымнай і пейзажнай лірыкі

  • П.Броўка, Р.Барадулін, А.Вялюгін і інш.

  • Пашырэнне гістарычнай тэматыкі

  • (У.Караткевіч “Матчына душа”, 1958; “Вячэрнія ветразі”, 1960; “Мая Іліяда”, 1969)



Жанрава-тэматычнае развіццё

  • Жанрава-тэматычнае развіццё

  • Стылёвае развіццё

  • Паглыбленне мастацка-псіхалагічнага аналізу

  • (І.Мележ, І.Шамякін, В.Адамчык, В.Быкаў, А.Кулакоўскі і інш.)

  • Зварот да рэальных праблем часу і жыццёвых канфліктаў



Развіццё раманнага эпасу

  • Развіццё раманнага эпасу

  • Шматграннасць адлюстравання жыцця ў творах

  • (І.Шамякін “Крыніцы”, “Трывожнае шчасце”, “Сэрца на далоні”, “Снежныя зімы”)

  • Адлюстраванне нацыянальнага характару ў творах

  • (І.Мележ “Палеская хроніка”)

  • Філасофія гісторыі ў прозе

  • (У.Караткевіч “Каласы пад сярпом тваім”, “Хрыстос прызямліўся ў Гародні”)



Аналітызм прозы

  • Аналітызм прозы

  • Рост сюжэтнага мастацтва

  • Ускладненасць мастацкай структуры

  • І.Шамякін, В.Быкаў, А.Кулакоўскі, Я.Брыль, Б.Сачанка, І.Навуменка, А.Асіпенка



Жанр лірычнай мініяцюры

  • Жанр лірычнай мініяцюры

  • Я.Брыль “Жменя сонечных промняў” “Свае старонкі”

  • Ваенная проза

  • В.Быкаў, І.Пташнікаў, Б.Сачанка і інш.

  • Вясковая проза

  • І.Мележ, В.Адамчык, І.Пташнікаў



Выхад на новы эстэтычны ўзровень

    • Выхад на новы эстэтычны ўзровень
    • Пераадоленне ўплыву тэорыі бесканфліктнасці
    • Паглыбленне канфліктнага дзеяння:
    • драматызм падзей на вайне (К.Крапіва, К.Губарэвіч, А.Маўзон)
    • Жанр бытавой драмы і бытавой камедыі
    • І.Мележ “Пакуль вы маладыя”, 1957;
    • А.Дзялендзік “Выклік багам”, 1965; “Грэшная любоў”, 1967; А.Макаёнак “Зацюканы апостал”, 1969.



База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка