Урок: сусветная гісторыя Дата




Дата канвертавання18.11.2017
Памер35.62 Kb.



Урок: сусветная гісторыя

Дата:

Kлас: 5

Tэма: Рабаўладанне ў Рыме

Сувязь з папярэднімі ведамі: Зямельная і ваенная рэформы ў Рыме

Мэта ўрока:Мяркуецца, што вучні будуць валодаць наступнымі паняццямі:гладыятар,паўстанне Спартака, Капуя, Везувій,

датамі:74-71 гг. да н.э.

ўменнямі: вызначаць крыніцы рабства у Рыме, пералічваць іх;тлумачыць становішча рабоў у рымскім грамадстве, параўноўваць крыніцы рабства Старажытнага Рыма і Старажытнай Грецыі; становішча рымскіх рабоў і рабоў ва ўсіх краінах Старажытны

яго свету; вызначаць прычыны паўстання Спартака;паслядоўна выкладаць ход

паўстання Спартака;вызначаць прычыны яго паражэння, гістарычнае значэнне,

наступствы; выказваць сваё стаўленне да асобы Спартака, Марка Красса.



НаШтоБуЗУ (на што буду звяртаць увагу).Мэты ўрока мовай вучняў:

1.Буду ведаць паняцці: гладыятар,паўстанне Спартака, Капуя, Везувій,



даты: 74-71 гг. да н.э.

2.Навучуся вызначаць крыніцы рабства у Рыме, пералічваць іх;тлумачыць становішча рабоў у рымскім грамадстве, параўноўваць крыніцы рабства Старажытнага Рыма і Старажытнай Грецыі; становішча рымскіх рабоў і рабоў ва ўсіх краінах Старажытны

яго свету; вызначаць прычыны паўстання Спартака;паслядоўна выкладаць ход

паўстання Спартака;вызначаць прычыны яго паражэння, гістарычнае значэнне,

наступствы; выказваць сваё стаўленне да асобы Спартака, Марка Красса.

3.Адкажу на ключавое пытаннеЧаму чалавек, які пабыў у рабстве, не меў права быць грамадзянінам?”.



Ключавое пытанне да вучняў: Чаму чалавек, які пабыў у рабстве, не меў права быць грамадзянінам?

Ход урока (метады і заданні):

1. Арганізацыйны момант

2.Паўтарэнне дамашнега задання: Пытанні 1-4 §21. Франтальна

3.Вывучэнне новай тэмы:



План тэмы

Дзейнасць настаўніка

Дзейнасць вучняў

1. Крыніцы

рабства.



Арганізацыя работы з дапаможнікам п.1§22.

Арганізацыя Праца з вучэбнай на-

сценной картай «Римская рэспубліка (510-30 гг. да н. э.) ».

група 1.

Самастойная праца:складанне схемы «Крыніцы рабства» пасля чытання первого пункта параграфа.



2. Палажэнне рабоў


Арганізацыя работы з дакументамі

група 2.

Праца з дакументамі: «Марк Порцый Катон аб земляробстве»;«Утрыманне рабоў».



3. Паўстанне Спартака:

прычыны, ход

і гістарычнае

значэнне.




Арганізацыя работы з дапаможнікам п.3§22.

Паўстанне Спартака вывучаецца з дапамогай праагляду фрагмента к/ф

§ 22; пытанні і заданні

на с. 86: 4 - па жаданні,

5 і 6 - пісьмова.

шляхам самомастойнага вывучэння пункта параграфа, ру-

БРІК «Для дапытлівых»(с. 86-87), з

выканання заданняў:скласці план пункта;запісаць асноўныя падзеі паўстання; вызначыць прычыны поражэння паўстання.





Спосаб праверкі дасягнення мэтаў урока вучнямі:Адказ на ключавое пытанне

Дамашняе заданне: § 22; пытанні і заданні на с. 86:4-па жаданні,5 і 6 - пісьмова.

Індывідуальнае:1) напісаць ліст ад асобы раба, які працуе ў какой-небудзь гаспадарцы, яго сёмье пра тое, як яму жывецца у рабстве ў чужой краіне;

2) напісаць міні-сочыненне «У лагеры Спартака»(На выбар).

Падрыхтаваць паведамленне аб Г. Цэзару і О. Аўгусце (На выбар).



Матэрыялы і дыдактычныя дапаможнікі:

1.Карта «Рымская рэспубліка (510-30 гг. до н. э.)»;.

2. Гісторыя Старажытнага свету : вучэб. дапаможнік для 5 класа устаноў агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай мовай навучання : у 2 ч. / пад рэд. У. С. Кошалева. — Мінск : Народная асвета, 2014.

3. Забельникова, О. В., Кудрявцева, С. А. История Древнего мира в 5 классе: учебно-методическое пособие для учителей учреждений общего среднего образования с белорусским и русским языком обучения. / О.В. Забельникова, С.А. Кудрявцева / под ред. В. С. Кошелева. — Минск: ИЦ БГУ, 2015.

4. Аўдзееў, І. А. [і інш.]. Атлас. Гісторыя Старажытнага свету. 5 клас. — Мінск: Белкартаграфія, 2011.

5. Хрестоматия по истории Древнего Мира : Пособие для учителей / Под ред. Н. И. Миницкого. — Минск : БелЭн, 2001.



6. К/ф “Спартак”




Інтэрнэт-курс „Актыўная ацэнка”, www.dn.aacenka.by

Цэнтр грамадзянскай адукацыі, ТБШ



База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка