Вызначыць, у чым заключаліся сутнасць і значэнне рэлігійнай і асветаіцкай дзейнасці Ефрасінні Полацкай, раскрыць вялікую гуманістычную ролю яе намаганняў служыць свайму народу і сваёй Радзіме, устанавіць гістарычныя сувязі паміж мінулым і



Дата канвертавання18.11.2017
Памер445 b.
#12760



вызначыць, у чым заключаліся сутнасць і значэнне рэлігійнай і асветаіцкай дзейнасці Ефрасінні Полацкай, раскрыць вялікую гуманістычную ролю яе намаганняў служыць свайму народу і сваёй Радзіме, устанавіць гістарычныя сувязі паміж мінулым і сучаснасцю, яскравым пацвярджэннем якіх з'яўляецца ўплыў рэлігій на асветніцкую дзейнасць Ефрасінні Полацкай;

  • вызначыць, у чым заключаліся сутнасць і значэнне рэлігійнай і асветаіцкай дзейнасці Ефрасінні Полацкай, раскрыць вялікую гуманістычную ролю яе намаганняў служыць свайму народу і сваёй Радзіме, устанавіць гістарычныя сувязі паміж мінулым і сучаснасцю, яскравым пацвярджэннем якіх з'яўляецца ўплыў рэлігій на асветніцкую дзейнасць Ефрасінні Полацкай;

  • праз параўнанне і аналіз гістарычных фактаў і падзей развіваць у вучняў аналітычныя здольнасці, фарміраваць уменні працы з гістарычнымі дакументамі, партрэтам гістарычнай асобы і ілюстрацыямі;

  • на яркіх прыкладах служэння Ефрасінні Полацкай свайму народу выхоўваць у вучняў высокія маральныя якасці і пачуцці асабістага грамадзянскага абавязку перад сваёй Радзімай, адказнасці перад сучаснікамі і нашчадкамі за свае ўчынкі і дзеянні.





"Ефрасіння — незвядальны квет

  • "Ефрасіння — незвядальны квет

  • райскага саду.

  • Ефрасіння — арол, што, лунаючы

  • ў небе, праляцеў ад захаду і да ўсходу, як прамень

  • сонечны, прасвятліў зямлю Полацкую“

  • Кніга жыцій і хаджэнняў









Жыціежанр (твор) старажытнай літаратуры, які апавядае пра жыццё духоўнай ці свецкай асобы, прызнанай царквой святой.

  • Жыціежанр (твор) старажытнай літаратуры, які апавядае пра жыццё духоўнай ці свецкай асобы, прызнанай царквой святой.

  • Структурная схема (канон) жыція:

  • І. Уступная частка-пахвала Богу. ІІ.Асноўная частка – апавяданне пра дзяцінства, юнацтва, духоўныя подзвігі, пакуты і смерць святога.

  • ІІІ.Заключная частка – пахвальнае слова ў гонар святога.

















Размяркуйце ў храналагічнай пасля-

  • Размяркуйце ў храналагічнай пасля-

  • доўнасці факты з біяграфіі:

  • А) жыццё ў царкве Святой Сафіі, перапісванне кніг

  • Б) паломніцтва ў Іерусалім

  • В) пострыг

  • Г) будаўніцтва царквы Святога Спаса



Правер сябе:

  • Правер сябе:

  • В) пострыг

  • А) жыццё ў царкве Святой Сафіі, перавпісванне кніг

  • Г) будаўніцтва царквы Святога Спаса

  • Б) паломніцтва ў Іерусалім





І. “Жыціе”–твор літаратуры Сярэднявечча. Абгрунтуйце гэту думку.

  • І. “Жыціе”–твор літаратуры Сярэднявечча. Абгрунтуйце гэту думку.

  • ІІ. Хто з’яўляецца аўтарам “Жыція” – невядома. Аднак мастацкія асаблівасці твора, даюць падставу меркаваць, што гэта быў таленавіты і адукаваны чалавек, жыхар Полаччыны і яе адданы патрыёт. З якіх радкоў можна аб гэтым меркаваць.

  • ІІІ. “Жыціе” –твор не чыста мастацкі. Ён мае службова-прыкладное значэнне, дакумен-тальныя рысы. Пацвердзіце гэта на прыкладах.













  • 1) Расслабься и смотри неотрываясь 30 сек. на 4 маленькие точки в центре.

  • 2) Потом переведи медленно взгляд на стену ( или что-то большое и одноцветное) возле тебя.

  • 3) Ты увидишь, как образуется светлый круг.

  • 4) Пару раз моргни и ты увидишь, как в этом кругу образуется фигура.

  • 5) Что или кого ты видишь?



Асветнік – вядомы царкоўны дзеячы, пісьменнікі, якія сваімі думкамі і справамі рабілі жыццё людзей больш узнёслым, мэтанакіраваным і чалавечым.

  • Асветнік – вядомы царкоўны дзеячы, пісьменнікі, якія сваімі думкамі і справамі рабілі жыццё людзей больш узнёслым, мэтанакіраваным і чалавечым.

  • Гуманіст – чалавек, які прызнае права чалавека на зямное шчасце, прапагандуе ідэалы чалавека-любства, высокую годнасць чалавека.







Каталог: ld
ld -> 1. Дваццатая літара беларускага алфавіта, якая мае назву
ld -> ВА, прыназ, з рвм. Ужываецца замест прыназоўніка «у» перад словамі, якія пачынаюцца з «у» І ў спалучэнні «ва мне», напрыклад: ва ўсіх, ва ўзросце, ва універсітэт
ld -> 1. Чацвёртай літара беларускага алфавіта, якая мае назву
ld -> 1. Дванаццатая літара беларускага алфавіта, якая мае назву
ld -> А да я — ад пачатку да канца; усё цалкам. Ні а
ld -> 1. Пятая літара беларускага алфавіта, якая мае назву «дэ». Вялікае Д. Напісаць д
ld -> Цабэрак, -рка, м. Памянш, да цэбар; невялікі цэбар. Двое другіх калгаснікаў насыпалі сечку ў цабэркі нанізвалі цабэркі на доўгую тоўстую палку І неслі каровам. Колас. Жанчына не адказала, высыпала бульбу з мяшка ў цабэрак
ld -> І. Чатырнаццатая літара беларускага алфавіта, якая мае назву
ld -> 1. Шаснаццатая літара беларускага алфавіта
ld -> 1. Дваццаць чацвёртая літара беларускага алфавіта, якая мае назву


Поделитесь с Вашими друзьями:




База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2022
звярнуцца да адміністрацыі

войти | регистрация
    Галоўная старонка


загрузить материал