Вучня, які часта настаўніку ставіць пытанні? Правядзем swot- аналіз




Дата канвертавання20.07.2018
Памер445 b.


Ад медыяпісьменнасці педагогаў да медыяпісьменнасці навучэнцаў М.Запрудскі mick@academy.edu.bu


Якім, па вашым меркаванні, адным словам можна ахарактарызаваць вучня, які часта настаўніку ставіць пытанні?

Правядзем SWOT- аналіз сітуацыі з медыяадукацыяй у нашай краіне



SWOT - аналіз



Моцныя бакі

Людзі:
  • Каманда прадстаўнікоў дзяржаўных і грамадскіх арганізацый, зацікаўленых у развіцці медыяадукацыі (АПА, БДУ, НІА, ТБШ)

  • Настаўнікі, метадысты

  • Журналісты



Моцныя бакі

Падтрымка Міністэрства Адукацыі:
  • У тлумачальныя запіскі да вучэбных праграм уключаны і некаторыя медыйныя кампетэнцыі

  • Наш фестываль праводзіцца ў апаведнасці з Каардынацыйным планам, зацверджаным МА

  • У адпаведнасці з загадам МА у школах працуюць 27 інавацыйных пляцовак па медыяадукацыі



Карта інавацыйных пляцовак па медыяадукацыі



Моцныя бакі

Павышэнне квалікацыі ў АПА:

па тэме медыяадукацыі
  • У праграмы курсаў ПК уключаны

пытанні медыяадукацыі
  • Аўтарскія курсы М.Запрудскага ў Альхоўцы

У БДУ:

Семінары, трэнінгі падчас павышэння кваліфікацыі педагогаў





Моцныя бакі

Публікацыі

Медыяадукацыя ў школе: Фарміраванне медыяграматнасці вучняў: дапаможнік для настаўнікаў /М.І.Запрудскі, Т.П.Мацкевіч, А.А. Палейка А.У. Радзевіч і інш.; пад рэд. М.І. Запрудскага. – Мінск. 2016. – 334 с.

http://www.nastaunik.info/sites/default/files/page/files/mediaeducation-by_0.pdf



Моцныя бакі



Моцныя бакі

Публікацыі
  • Медыяадукацыя ў сучаснай школе: Зборнік навукова-метадычных артыкулаў/Т.Ваврава, М.Запрудскі і інш. Пад рэд. М.Запрудскага. – Мінск, 2016. - 91 с.

https://www.amo.cz/wp-content/uploads/2016/10/amocz_Medyyaadukacyya_2016.pdf



Моцныя бакі

Публікацыі
  • Артыкулы ў “Звяздзе”, “НГ” (рубрыка “Медыяадукацыя”), у некаторых прадметных журналах (больш за 30 артыкулаў)

  • Спецвыпуск у журнале «Народная асвета», 2016, № 3: Педагагічная асамблея: медыяадукацыя ў школах Беларусі. –http://www.nastaunik.info/node/14886

Праграмы развіцця крытычнага мыслення (RWST)

Моцныя бакі

Навучанне праз інтэрнэт:
  • Дыстанцыйнае павышэнне кваліфікцыі – Медыяэкспрэс, Медыяурок –

Валянціна Кашуба,

Міхась Кудзейка і інш.

кваліфікацыі -- Медыяадукацыя

ў школе -- курс-практыкум

для настаўнікаў (арганізуе ТБШ)
  • Дыстанцыйнае павышэнне кваліфікацыі – Школа для адукатараў https://canvas.instructure.com/enroll/RNJEPE

(каардынуе Алена Палейка)

Моцныя бакі

Прадстаўленасць у Сеціве:
    • Незалежны партал для педагогаў

www.nastaunik.info (рубрыка “Медыякомпас”)
    • Сайт http://mediakritika.by/
    • Суполка «Медыяадукатар» на Facebook

https://www.facebook.com/groups/medyaadukatar/
    • https://medianavigator.org/. Практические упражнения по развитию медиаграмотности
    • Суполка «Медыяадукатар» на Google+

https://plus.google.com/u/0/communities/107859273917860761865
    • Сайт “Медыяадукатар” https://sites.google.com/site/medyaadukatar/?invite=CJDn7_sF
    • MOOC «Школа медыяадукатараў» https://canvas.instructure.com/courses/1212828/



Сайт “Медыяадукатар”

  • Галоўная

  • МедыяАдукацыя?

  • МедыяАзбука

  • МедыяБяспека

  • МедыяДапаможнікі

  • МедыяДыягностыка

  • МедыяЖанр

  • МедыяКампетэнцыі

  • МедыяКаналы

  • І яшчэ шмат што



Моцныя бакі

Міжнароднае супрацоўніцтва:
  • Стажыроўкі настаўнікаў у школах Швецыі, Чэхіі і Украіны

  • Семінары

ў Мінску

і Століне

з удзелам

Й. Андэрсана

(Швецыя)

Моцныя бакі

Міжнароднае супрацоўніцтва:
  • Семінары ў НІА пад эгідай чэхаў

  • Метадычны комплекс “Медыякод” ,

  • Падручнік ЮНЭСКА

  • Кнігі, матэрыялы, рассылкі, сайты (Украіна)

  • Каталог медыякампетэнцый https://edukacjamedialna.edu.pl/lekcje/ (Польша)

  • Міжнародны конкурс вучнёўскіх эсэ і рэцэнзій «Па той бок экрана» (Украіна)



Моцныя бакі

Праводзяцца дысертацыйныя даследаванні па медыяадукацыі ў сферы агульнай сярэдняй адукацыі:

  • Ала Лазіцкая

  • Алена Палейка



Моцныя бакі

  • Медыяграматныя настаўнікі, якія да таго ж валодаць сродкамі фарміравання медыяграматнасці ў сваіх вучняў, сябе ўпэўнена адчуваць у стасунках з вучнямі і іх бацькамі, з калегамі і адміністрацыяй





Слабыя бакі

  • Адсутнасць канцэпцыі медыяадукацыі, прынятай на розных узроўнях, стандарта па медыяадукацыі.

  • У педВНУ мала надаецца часу на фарміраванне медыяграматнасці будучых педагогаў.

  • Не так шмат падрыхтаваных медыятрэнераў, медыяпедагогаў.

  • Медаяадукацыя пакуль не стала прадметам ўвагі многіх чыноўнікаў ад адукацыі



Слабыя бакі

  • Далёка не ўсе настаўнікі ўмеюць фарміраваць крытычнае мысленне вучняў, не ўсе маюць навыкі дэкадавання медыятэкстаў, не ўсе валодаюць адпаведнымі методыкамі.

  • Недастаткова метадычнага інструментарыя па медыяадукацыі (падручнікі, модулі семінараў, трэнінгаў для настаўнікаў).

  • Пакуль недастаткова вывучаны вопыт іншых краін у прасоўванні медыяадукацыі.

  • Ёсць педагогі, якія вельмі вузка разумеюць медыяадукцыю





Магчымасці

  • Павелічэнне часу на вывучэнне пытанняў практычнай медыяадукацыі ў педуніверсітэтах і ва ўстановах дадатковай адукацыі дарослых

  • Далучэнне да працы з настаўнікамі прафесійных журналістаў

  • Правядзенне сярод настаўнікаў і метадыстаў (добраахвотых) конкурсаў адукацыйных прадуктаў (урокаў, класных гадзін, праектаў)

  • Маніпулятыўнайсць і фэйкавасць розных матэрыялаў у СМІ

  • Моцныя бакі даюць нам магчымасці





Пагрозы

Калі мы не будзем займацца медыяадукацыяй, то нашы вучні будуць

Пагрозы

Калі мы не будзем займацца медыяадукацыяй,
  • то грамадства будзе падтрымліваць не лепшыя палітычныя рашэнні

  • нашы вучні будуць на форумах, у чатах, у блогах, на YouTube змяшчаць недакладную, неправераную інфармацыю, друкаваць правакацыйныя прапановы і г.д.



Пагрозы

  • Калі будзем на ўроках займацца медыяадукацыяй, то на ўроку хіміі не застанецца часу на хімію, на ўроку фізікі – на фізіку?

  • На палітінфармацыях мы можам не дагадзіць завучу па выхаванню?

  • Можам наклікаць абурэнне бацькоў, якія прытрымліваюцца іншых поглядаў?



Такім чынам,

  • У нас ёсць перашкоды, але мы іх зможам перамагчы, паколькі ў нас шмат прафесійных і адказных педагогаў



Крепитесь, люди, – скоро лето!




База данных защищена авторским правом ©urok.shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка